کد خبر 383871
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴

بر اساس گزارش یک مؤسسه مالی آمریکایی کارکنان و اعضای اندیشکده ها به شدت جانبدارانه و حزبی عمل می‌کنند.

به گزارش مشرق، «تام ون آنتورپ» مدیر بخش فناوری اطلاعات بنیاد مالیات در گزارشی عنوان می‌کند که کارکنان و اعضای اندیشکده ها کاملاً جانبدارانه و مغرضانه عمل می‌کنند و در نتیجه تا حد بسیار زیادی غیرقابل اعتماد هستند. نویسنده در ادامه به منظور اثبات این ادعا به نتایج مطالعه‌ای اشاره می‌کند که در مورد اعضاء و کارکنان ۱۰ اندیشکده برتر و نحوه عملکرد آنان در طول انتخابات سال ۲۰۱۲ میلادی آمریکا انجام شده است. نتایج نهایی این تحقیق نشان می‌دهد که کارکنان و اعضاء اندیشکده ها به شدت جانبدارانه و حزبی عمل می‌کنند.

■ عملکرد حزبی اندیشکده ها و غیرقابل اعتماد بودن آنها ■

یکی از انتقاداتی که همواره به اندیشکده ها وارد می‌شود این است که آنها بر اساس منابع و حامیان مالی خود به شدت جانبدارانه عمل می‌کنند و در نتیجه بسیار غیرقابل اعتماد هستند. من، به عنوان کارمند یکی از همین اندیشکده ها می‌توانم برایتان توضیح دهم که سوگیری‌هایم هیچ ارتباطی به حامیان مالی اندیشکده ندارد. من به جای اینکه سوگیری‌های یک اندیشکده را به حامیان مالی آن نسبت دهم، تلاش کردم شیوه سنجش مستقیمی را بیابم تا بدین‌وسیله میزان و چگونگی سوگیری و جانبداری‌های ایدئولوژیکی کارکنان اندیشکده ها را بسنجم.

 

■ از کمک‌های مالی اندیشکده ها می‌توان به جهت‌گیری‌های واقعی آنها پی برد ■

بخش اعظمی از کمک‌های مالی سیاسی علنی بوده و به شکل محرمانه صورت نمی‌گیرند. با فرض اینکه کمک‌های مالی ارائه‌شده به سیاستمداران و احزاب نوعی ترجیحات علنی و آشکار به حساب می‌آید، می‌توان از این کمک‌ها به جهت‌گیری‌های واقعی کارکنان اندیشکده ها و میزان پایبندی آنها به این سوگیری‌ها پی برد. من پس از بررسی و مطالعه کارکنان و اعضای ۱۰ اندیشکده برتر در انتخابات سال ۲۰۱۲ میلادی و کمک‌های سیاسی انجام شده به نتایجی رسیدم که برخی از مهم‌ترین این نتیجه‌گیری‌ها در ادامه آمده است:

 

مطالعه جدید: کارشناسان اندیشکده‌ها به شدت حزبی هستند

 

اعضاء و کارکنان اندیشکده ها به شدت متعصب هستند و جانبدارانه عمل می‌کنند

۱. اعضاء و کارکنان اندیشکده ها به شدت حزبی هستند و جانبدارانه عمل می‌کنند. بر اساس آمارهای ارائه‌شده در سال ۲۰۱۲ میلادی تنها ۴.۰ درصد از آمریکایی‌ها رقمی بیش از ۲۰۰ دلار به اقدامات حزبی کمک کرده‌اند. نسبت آن دسته از کارکنان اندیشکده ها که کمک‌هایی در این حدود داشته‌اند، از ۹.۲ درصد تا ۷.۸ درصد متغیر بوده است.

 

بخش عمده‌ای از کمک‌های سیاسی اندیشکده ها در جهت کمک به دموکرات‌ها است

۲. کمک‌های کارکنان و اعضای اندیشکده ها بیشتر در راستای اقدامات حزب دموکرات بوده است. در حدود ۷۸ درصد از تمامی کمک‌های سیاسی کارکنان و اعضای اندیشکده ها در جهت کمک به دموکرات‌ها صورت گرفته است. در سال ۲۰۱۲ میلادی، ۲۰۸ تن از اعضاء و کارکنان اندیشکده ها مبلغی معادل ۴۵۲،۵۸۹ دلار را برای کمک به دموکرات‌ها اختصاص دادند، حال آنکه تنها ۸۲ تن از اعضای این اندیشکده ها به جمهوری‌خواهان کمک کرده‌اند و در مجموع مبلغی معادل ۱۱۲،۶۵۲ دلار را به منظور کمک به آنها اهدا کرده‌اند. در نتیجه، همانطور که می‌شد پیش‌بینی کرد، هیچ یک از اعضای اندیشکده «هریتج» و یا «کیتو» به دموکرات‌ها کمکی نکرده‌اند و از سوی دیگر نیز هیچ یک از اعضاء و کارکنان اندیشکده «مرکز پیشرفت آمریکا» (CAP)نیز به جمهوری‌خواهان کمکی نکرده است. تنها کمک صورت گرفته به حزب «آزادیخواه» نیز از سوی «اِد کرین»، رئیس سابق اندیشکده «کیتو» صورت گرفته و این کمک به کمپین «گِری جانسون» اهدا شده است.

 

اندیشکده آزادیخواه «کیتو» به هیچ‌وجه یک اندیشکده آزادیخواه نیست

۳. اندیشکده آزادیخواه «کیتو» نیز به حزب آزادیخواه کمکی نمی‌کند. دو دلیل ممکن برای این امر وجود دارد: نخستین دلیل و شاید مهم‌ترین دلیل افراد و مردم مخالف با مواضع سیاسی اندیشکده «کیتو» این است که این اندیشکده به هیچ‌وجه یک اندیشکده آزادیخواه نیست. من تصور می‌کنم برخی از اعضاء و کارکنان این اندیشکده بیشتر محافظه‌کارند تا آزادیخواه. دومین دلیل برای این امر این است که اعضاء و کارکنان اندیشکده «کیتو» به حزب آزادیخواه به عنوان وسیله‌ای برای تغییرات سیاسی هیچ‌گونه اعتقادی ندارند. من نیز با توجه به تجربیات شخصی خود تصور می‌کنم که چینی موضوعی درباره بیشتر اعضاء و کارکنان این اندیشکده صحت داشته باشد.

منبع: اشراف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس