کد خبر 382741
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰

ملک عبدالله پادشاه عربستان که بامداد امروز در سن نزدیک به ۹۱ سالگی درگذشت، پس از مراسم تشییع در قبرستان "العود" دفن شد.

به گزارش مشرق، ملک عبدالله پادشاه عربستان که بامداد امروز در سن نزدیک به 91 سالگی درگذشت، لحظاتی پیش در قبرستان "العود" شهر ریاض و در مکانی که مخصوص پادشاهان این کشور است دفن شد.
 
لحظاتی پیش از آن نیز نماز میت بر ملک «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در مسجد «جامع ترکی بن عبدالله» در ریاض پایتخت عربستان اقامه شد. در مراسم امروز،  امیرکویت، شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیرقطر ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ، نخست وزیر پاکستان ، عمرالبشیر رئیس جمهور سودان، دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه حضور داشتند.

شاه سعودی در قبرستان

دفتر پادشاه عربستان سعودی در نخستین ساعات روز جمعه (3 بهمن‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در سن 91 سالگی در ساعت یک بامداد (به وقت محلی) درگذشت. براساس این بیانیه، شاهزاده سلمان ولیعهد نیز به عنوان پادشاه جدید معرفی و با وی بیعت شد. علاوه بر این، شاهزاده مقرن نیز به عنوان ولیعهد جدید اعلام شد.

شاه سعودی در قبرستان

ملک عبدالله در چند هفته اخیر به علت ابتلا به عفونت ریه در بیمارستان بستری بود. او در سال 2005 و پس از مرگ برادرش، ملک فهد، پادشاه عربستان سعودی شد؛ «ملک عبدالله»  91 ساله  نزدیک به 10 سال حکومت عربستان سعودی را پس از مرگ برادرش «ملک فهد» از سال 2005 بر عهده داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صبا ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    9 1
    طبق نطر وهابیها گریه بر میت حرام است. حال خود این وهابیها در مرگ خوک کثیف گریه و زاری میکنند. عداب الاهی تا ابد براین ستمکار قرن برقرار خواهد شد. البته زندگی این ستمکار برای همه عبرت است. کاخهای مزین به طلا و زندگی مرفه در عالم پادشاهی سرانجام در گور تنگ و تاریک همراه با عداب الاهی. لعنت و عداب خداوند براین خوک کثیف و خاندان آل صهیون باد.
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    5 1
    جهنم گوارای وجودت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس