کد خبر 378669
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

منابع خبری و فعالین خبری نزدیک به ارتش آزاد سوریه، از تخریب کامل بارگاه و مقبره «یحیی بن شرف النووی» روحانی بلندپایه و مورد احترام پیروان مذهب شافعی اهل سنت خبر می دهند.

به گزارش مشرق، مقبره «امام النووی» در حاشیه شهر درعا (جنوب دمشق) به صورت کامل تخریب شده است. بقایای باقی مانده ناشی از تخریب نشان می دهد، تخریب کنندگان بارگاه مربوطه را پیش از انفجار آتش زده اند زیرا آثار سوختگی و آتش سوزی نیز به وضوح در بقایای ابنیه مشهود بود.


تخریب مقبره امام سنی های داعش+تصاویر
گوشه ای از فیلم منتشر شده از سوی منابع نزدیک به ارتش آزاد سوریه
آیا قرار است شافعی ها قربانی کینه عمیق وهابی ها علیه شیعیان بشوند؟
 
فعالین خبرزی نزدیک به ارتش آزاد سوریه فیلمی را منتشر کرده اند که نشان می دهد مقبره «امام النووی» در حاشیه شهر درعا (جنوب دمشق) به صورت کامل تخریب شده است. بقایای باقی مانده ناشی از تخریب نشان می دهد، تخریب کنندگان بارگاه مربوطه را پیش از انفجار آتش زده اند زیرا آثار سوختگی و آتش سوزی نیز به وضوح در بقایای ابنیه مشهود بود.
 
شهر درعا و مناطق اطراف آن، نزدیک به دو سال است که تحت سیطره ارتش آزاد سوریه قرار دارد و نیروهای وابسته به جبهه النصره نیز بخش هایی از این منطقه را اداره می کنند. بخشی از نیروهای داعش نیز به علت روابط مسالمت آمیز میان فرماندهان محلی داعش و النصره در مناطق جنوبی و جنوب غربی سوریه، در مناطق تحت سیطره النصره حضور دارند.
 
تخریب مقبره امام سنی های داعش+تصاویر
آثار آتش سوزی پیش از تخریب، کاملاً هویداست
 
هنوز هیچ گروهی به صورت رسمی، مسئولیت تخریب این بنا را بر عهده نگرفته است. منابع خبری نزدیک به ارتش آزاد سوریه، داعش را متهم به تخریب این بنا کرده اند و حتی تعدادی از کاربران داعشی در توئیتر نیز تخریب این بنا را «تخریب بنیان های شرک از سوی موحدان و مجاهدان حاضر در سوریه» دانسته اند؛ اما برخی ناظران در این مورد تشکیک کرده و تخریب بنا را به النصره نسبت می دهند. به عقیده این ناظران، اولاً این منطقه تحت سیطره ارتش آزاد و النصره قرار دارد و نیروهای داعش بدون مقاومت و مقابله ارتش آزاد و یا بدون پشتیبانی و چراغ سبز النصره نمی توانند مبادرت به تخریب بنایی کنند که از نظر مردم  محلی "مقدس" است؛ ثانیا گروهک داعش دارای پروپاگاندای تبلیغاتی بسیار قدرتمندی است و در صورتی که این عملیات از سوی داعش طراحی شده بود، باید با افتخار آن را اعلام می کردند.
 
تخریب مقبره امام سنی های داعش+تصاویر
مقبره یحیی بن شرف النووی، پیش از تخریب
 
گفتنی است أبو زکریا یحیی بن شرف النووی (۶۳۱  - ۶۷۶) مشهور به امام النووی از روحانیون سنی مذهب مسلمان و نویسنده کتاب‌های در فقه و حدیث می‌باشد. دیدگاه‌های فقهی او برای پیروان مذهب شافعی دارای اعتبار بسیار زیادی می‌باشد. او اگرچه شافعی مذهب است، اما دارای وزن و اعتباری در میان فرقه های مختلف اهل سنت می باشد؛ به اندازه ای که جماعت اخوان المسلمین که یک سازمان سلفی مسلک و تندرو محسوب می شود نیز به یحیی بن شرف النووی، "امام النووی" می گوید. با این حساب، تخریب بنای وی از سوی افراطیون وهابی - اعم از النصره و داعش - همزمان با هفته وحدت، می تواند قابل توجه و جالب باشد.

تخریب مقبره امام سنی های داعش+تصاویر

تخریب مقبره امام سنی های داعش+تصاویر
منبع: شفاف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    این ها سرطان هستند و سراغ همه میان خیلی فرق نمی کنه کی باشی حتی سراغ خودشون هم اگه لازم باشه میرن مثل جنگ تکفیری های داعش با جبهة النصرة
  • سارا ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    اینها قوم یاجوج و ماجوج نیستند احتمالاً؟؟ الان چنگیز و هیتلر اون دنیا احساس روسفیدی می کنن !!
  • Sadat ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    داعش فرقى بايهود نداره بزرگ شدن داعش كم جلوه دادن جنايات صهونيزم هردو نژادپرست هردو دين رااززاويه ديد كوتاه خودشون تفسيرميكنند هردو باوحشيگري انسانهارو ميكشند يه كم مقايسه كنيد هدف صهيون بردن اعمال شنيع خودش زيرجامه داعشه
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    لعنت به داعش
  • حسن ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    لعنت ونفرین برانهاباد خدایا تورا بجان فاطمه (س)ذلیلشان بدار
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    کاش این وحشیها به عربستان حمله میکردند و تاج و تخت ام الفتنه پایین میکشیدند.
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    کاملا موافقم. کیف میکنم میبینم در کشورم ایران اسلامی بسیاری هستند که پشت پرده داعش را بخوبی میبینند و دایما صهیونیسم را در اشکال مختلفش را رصد میکنند. افرین بر شما
  • آسمان ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    چه ربطی به داعش داشت؟ این تخریب کار جبهة النصرة(شاخه القاعدة در سوریه) بود. درسته که سگ زرد برادر شغاله و هر دو گروه فرقی ندارن. اما درست نیست تیتر اشتباهی بزنید. کمی دقت کنید. داعش هنوز نتونسته تو استان درعا مشخصاً شهر نوی نفوذ کنه.
  • زیگ هایل ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    چنگیز رو نمی دونم ولی در مورد هیتلر دشمنانش ذهن مردم رو مسموم کردند هیتلر حسابش جداست برو تاریخ رو از منبع موثق مطالعه کن این همه فیلم و گیم در مورد زامبی ساختن حالا هم به وجودش آوردن اونم با نام اسلام اگه رضا شاه پست فطرت تو حمله به شوروی المان رو کمک می کرد الان نه انگلیس وجود داشت نه شوروی نه آمریکا مثل یه بز دل کشور رو تقدیم شوروی و انگلیس کرد تو قحطی سیب زمینی ما رو سربازان روس می خوردند مردم ایران پهن اسب روس ها رو آره ننه سارا اینجوریاس مشرق اگه یه جو غیرت داری منتشر کن
  • حسین ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    چرا نظر منو ثبت نمیکنید ؟؟؟؟؟
  • حسین ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    داعش خره گاو منه خخخخخخخخخخخخخ
  • حسن ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    دوستان مشرق از شما بعید بود چنین تیتری یزنید.سوالم این است که داعشی ها به کی رحم کرده اند که به شافعی ها رحم کنند؟ حتما میدانید افکار سنی های شافعی به عقاید شیعه خیلی نزدیک است یا به عبارتی انتهای سنت و ابتدای شیعه هستند.پس توقعی در رحم کردن به این فرقه از اهل سنت از سوی داعش نباید داشت،ضمن آنکه داعشی های کافر مگر به مسیحی و ایزدی رحم کرده اند که به شافعی ها رحم کنند؟
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    جناب زیگ هایل!! یعنی به نظر شما, هیتلر هیچ نژادپرستی, جنایت, قتل عام, آدم کشی, کوره های آدم سوزی, گورهای دسته جمعی و ... نداشت!! ممنون از اینکه اطلاعات خوبتون رو به همه می دید. اگه لطف کنید این منابع موثقتون رو هم معرفی بفرمایید. شاید هم به نظر شما چون یهود ستیزی داشته آدم خوبی بوده؟
  • زیگ هایل ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    یهود ستیزی کدومه برادر من برو تحقیق کن ببین چرا هیتلر به لهستان حمله کرد به دلیل آریایی ستیزی صهیونیست ها که کم کم داشتن اختیار لهستان رو به دست می گرفتن گفتم که جوری مردم رو شست و شوی مغزی دادن همه فکر می کنند هیتلر هیولا بوده در ضمن به دست آوردن اسناد موثق آسون تر از به دست آوردن تورات و انجیل اورجینال نیست ما هم هر چی داریم از صدقه سر دوستانی داریم که تو آلمان برا خودشون کسی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس