کد خبر 377819
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

پس از انتشار کتاب جنجالی رسوایی‌های اخلاقی رئیس‌جمهور فرانسه توسط شریک زندگی سابق وی، یک تهیه‌کننده فرانسوی امروز از تصمیم خود برای تبدیل این کتاب به فیلم سینمایی و اکران آن بر پرده سینماهای این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، پس از انتشار کتاب جنجالی رسوایی‌های اخلاقی رئیس‌جمهور فرانسه توسط شریک زندگی سابق وی، یک تهیه‌کننده فرانسوی امروز از تصمیم خود برای تبدیل این کتاب به فیلم سینمایی و اکران آن بر پرده سینماهای این کشور خبر داد.

بنابر اعلام شبکه خبری یورونیوز، کتاب جنجالی خاطرات «والری تریرویلر» بانوی اول پیشین فرانسه و شریک زندگی سابق «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه به زودی به فیلم سینمایی تبدیل می‌شود.

بنابر اعلام شبکه تلویزیونی BFMTV، تبدیل این کتاب به فیلم و اکران آن روی پرده سینماها آن هم در شرایطی که اولاند در تلاش برای بازیابی محبوبیت از دست رفته خود است، اوضاع را برای وی نامناسب کرده و برای کاخ الیزه خوشایند نیست به گونه‌ای که حتی نزدیکان اولاند خشم و عصبانیت خود از این موضوع را آشکارا نشان داده‌اند.

مجله فرانسوی گالا روز دوشنبه اعلام کرد «سعیده جواد» بازیگر و تهیه کننده فیلم، حقوق سینمایی این کتاب را خریداری کرده است. البته او تأکید کرده که به دنبال ساخت یک فیلم جنجال‌برانگیز نیست اما انتشار این خبر خشم نزدیکان اولاند را برانگیخته است.

سعیده جواد به مجله گالا گفته که فیلمنامه این کتاب در حال نگارش است و تولیدکنندگان فرانسوی و خارجی در ساخت آن شرکت خواهند داشت.

به گفته این تهیه‌کننده، این فیلم در سال 2017 و پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه در سینماهای این کشور اکران خواهد شد.

والری تریرویلر، شریک زندگی سابق اولاند در کتاب خاطرات خود تحت عنوان «برای این لحظه متشکرم»، به 9 سال زندگی خود با فرانسوا اولاند و همچنین رابطه پنهانی او با «ژولی گیه» هنرپیشه فرانسوی پرداخته است.
وی پس از انتشار خبر رسوایی اولاند و عکس سوار بر موتور او، چند روزی را در بیمارستان گذراند و سپس بدون هیچ واکنشی، در نهایت آرامش و با ادای احترام به کارکنان کاخ الیزه از زندگی اولاند بیرون رفت.

هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که آن سکوت به طغیانی چنین هولناک تبدیل شود؛ کتابی که فقط در دو روز اول توزیعش در کتاب‌فروشی‌های فرانسه با فروش 200 هزار نسخه‌ای رکوردها را شکست و بار دیگر داستان اولاند را بر سر زبان ها انداخت.
والری در این کتاب چیزهای زیادی از زندگی خصوصی رییس‌جمهور فرانسه را تعریف کرده است؛ از اینکه اولاند مردی بسیار سرد و بی‌احساس است، از همسر قبلی‌اش «سگولن رویال» می‌ترسیده، از فقرای فرانسه با لفظ «بی‌دندان‌ها» یاد می‌کرده، به خبر دستگیری «دومینیک استراوس کان» رییس سابق صندوق بین‌المللی پول به خاطر تجاوز می‌خندیده، اینکه الان و بعد از جدایی‌شان اولاند مدام به او پیامک می‌زند و خواهان برگشتن اوست و «تعداد اس‌ام‌اس‌های او در طول روز به 29 پیام هم می‌رسد.» او حتی از ماجرای عکس سلفی معروف «باراک اوباما» با نخست‌وزیر بلوند دانمارک و عصبانیت «میشل اوباما» هم روایتی به دست داده است.

انتشار این کتاب که تریرویلر در آن آرام آرام دو پازل «چهره‌ پنهان اولاند و آنچه در کاخ الیزه می‌گذرد» و «چهره‌ واقعی» خودش را در کنار هم قرار می‌دهد، با واکنش‌های زیادی در فرانسه روبرو شده و افکار عمومی این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

در این کتاب درباره بخش‌هایی از زندگی خصوصی اولاند افشاگری شده و اتهاماتی از جمله تمسخر فقرا توسط رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه، مطرح شده است.

به نوشته تریرویلر، به طور مثال اولاند در جمع‌های خصوصی همواره از واژه‌های اهانت‌آمیز نظیر «بی‌دندان‌ها» علیه اقشار فقیر جامعه استفاده می‌کرده است که این امر اعتراضات گسترده‌ای را در فرانسه بوجود آورده است.

کتاب خانم تریرویلر از جمله کتاب‌های پرفروش سال 2014 بوده که به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده و تاکنون بیش از 730 هزار نسخه از آن به فروش رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس