باشگاه‌هایی که بیش از 3 میلیون نفر هوادار رسمی و دارای کارت عضویت دارند، برای داشتن یک هوادار دیگر هزینه می‌کنند و شعارشان این است که یک هوادار بیشتر یعنی یک قدم اضافی به سمت موفقیت.

گروه ورزشی مشرق - تیتر دردسرسازی است، مثل اینکه بپرسیم آیا در ایران مدیر ورزشی داریم؟ آیا در ایران خبرنگار حرفه‌ای داریم؟ و غیره. اما بگذارید مثل همیشه از خود مردم شروع کنیم، همان مردمی که همیشه حاضرند مقابل همه بی‌فرهنگی‌ها و ناملایمات سینه سپر کنند، تعهد نبینند و متعهد بمانند، همان مردم و هواداران نجیب و دوست داشتنی که در سرما و گرما باز هم حامی تیم خود هستند، تیم فوتبالشان بازی دارد، نه نظم می‌بینند، نه کالای انحصاری باشگاهشان را، نه حمل و نقل خوب، نه استادیوم خوب، نه چمن خوب، نه داور خوب، نه بازیکن خوب و نه تیم خوب، بماند که گاهی یک نمازخانه و بوفه و سرویس بهداشتی از این هواداران دریغ می شود اما مثل همیشه به سراغ گردنی می‌رویم که از مو باریک تر است و دیواری که از همه دیوارها کوتاه تر، مردم.

آیا در ایران هوادار فوتبال داریم؟
در سراسر جهان هواداران فوتبال هستند که به فوتبال معنی و مفهوم می‌دهند، باشگاه‌هایی که بیش از 3 میلیون نفر هوادار رسمی و دارای کارت عضویت دارند، برای داشتن یک هوادار دیگر هزینه می‌کنند و شعارشان این است که یک هوادار بیشتر یعنی یک قدم اضافی به سمت موفقیت.

همه نیمه خالی لیوان فوتبال ایران را لااقل حین مطالعه این نوشته فراموش کنید، بیایید فرض کنیم که تمام مشکلات فوتبال ایران ناشی از خود مردم است، ناشی از هوادارانی که مفهوم هواداری را نمی دانند، فرض محال که محال نیست!

آیا در ایران هوادار فوتبال داریم؟
باشگاه اتلتیکومادرید حال و رزو خوبی ندارد، این روزها نزدیک به 6 میلیون یورو بدهی مطلق به اداره مالیات مرکزی مادرید دارد و 23 میلیون یورو به فدراسیون فوتبال اسپانیا بابت وام کم‌بهره سال گذشته بدهکار است، حقوق هفتگی بازیکنان تیم جوانان اتلتیکومادرید نیز از دو ماه گذشته پرداخت نشده و مدیر باشگاه پشت در اتاق خود روی یک تکه کاغذ نوشته است: بروید پول خود را از هواداران بگیرید!

مدیر باشگاه اتلتیکومادرید چرا به خود اجازه می دهد این‌گونه رفع مسئولیت کند؟ پاسخ این سوال را می‌شود در فرهنگ هواداری فوتبال اسپانیا جستجو کرد، تنها ساعتی پس از انتشار تصویر درب بسته اتاق مدیر باشگاه اتلتیکومادرید، هواداران این تیم بیش از یک میلیون یورو به صورت آنلاین به حساب بانکی این باشگاه واریز کردند، مبلغی که هرگز در فرایند یک ساله این باشگاه حاصل نمی‌شد،  مراسم معارفه فرناندو تورس دو روز پیش برگزار شد، بیش از 40 هزار هوادار بلیت 45 یورویی این مراسم را خریداری کردند، آنهم برای تماشای 20 دقیقه‌ای فرناندو تورسی که بابت ترک تیمش به او لقب خیانتکار هم داده بودند، اما این روزها باشگاه مشکل مالی دارد و دیدار تورس بهانه خوبی بود که به تیمشان کمک کنند.

آیا در ایران هوادار فوتبال داریم؟
بیش از 3500 پیراهن اتلتیکومادرید در فروشگاه مرکزی ویسنته کالدرون به فروش رسید و 6 حامی مالی بزرگ در مادرید در این مراسم حضور داشتند، نزدیک به 400 عکاس و خبرنگار به دعوت باشگاه اتلتیکومادرید به این مراسم معارفه آمدند و دو شبکه رادیویی و یک شبکه تلویزیونی از ترکیه برای پخش مستقیم این مراسم به باشگاه اتلتیکو مادرید پول پرداخت کردند.

اینچنین شد که هواداران باشگاه به فریاد تیم خود رسیدند و پول خوبی در یک روز کاری برای تیم خود جمع کردند، مدیر این باشگاه نیز کاغذ پشت درب اتاق خود را عوض کرد و این بار نوشت: متشکرم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • موسی ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    0 0
    کدوم موضوع مهم تره 1) آیا در ایران هم هوادار فوتبال داریم؟ 2) آیا باید به فوتبال (و نه به ورزش) این همه بها بدهیم؟ لطفا نظر بدین
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    0 0
    خدایا من باید حتما تو ایران متولد میشدم ؟
  • صابر ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    بله باید اینهمه بها بدهیم همه دنیا اینهمه بها می دهد اینهمه سود می کند ولی ما هنوز متوجه نشدیم که باید بها بدهیم
  • ناشناس ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    آقا بی خیال
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    آدمهای منفی نگر و خود باخته ای مثل تو هستن که کشور رو عقب نگه داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس