رئیس LFP اسپانیا اعلام کرد: باشگاه های اسپانیایی حق خود را می خواهند و اگر دولت اسپانیا بیش از این به درخواست به جای این باشگاه ها بی توجهی کند، دیگر خبری از مجوز پوشش تصویری نیست.

باشگاه‌های لالیگا دست به تهدید زدند
گروه ورزشی مشرق - ماجرای حق پخش تلویزیونی در فوتبال اروپا چندان جدید و تازه نیست و معمولا آنقدر پیشرفته و دموکراتیک هست که از آن به عنوان یک الگو برای فوتبال کشورهای آفریقایی و آسیایی یاد شود اما هر از گاهی یک افشاگری کافی است تا این ویترین زیبا و تزیین شده را به هم بریزد و فدراسیون فوتبال یکی از این کشورهای اتوکشیده به بهانه تغییر دکوراسیون این ویترین ظاهری دست به کار شود و قانونی تازه را وضع کند.

در فوتبال اسپانیا بیش از 20 شرکت ثبت شده برای اداره شبکه تلویزیونی و رادیویی دخیل هستند و معمولا با فدراسیون فوتبال این کشور نیز طرف قرارداد محسوب می شوند، مساله مهم در این میان پرداخت به موقع حق طرفین است و این طرفین یعنی باشگاه و فدراسیون، در همین راستا همیشه سود نجومی با شبکه خبری از نوع تصویری یا شنیداری است و غولهای رسانه ای مانند TV3 و TVe سالهای سال است که از این مشرب، می نوشند و بهره مند می شوند.

دو سال پیش بود که شبکه های تلویزیونی غیر اسپانیایی با امضای نامه مشترکی اعتراض خود را به فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کردند، در آن زمان شبکه اسکای اسپورت،شاکی اصلی محسوب می شد اما بعدها مشخص شد که الجزیره برای این تنظیم شکایت اصرار داشته اما نمی خواسته نامش در این پرونده به چشم بخورد.

52 شبکه ورزشی تصویری متشکل از تلویزیونهای کشورهای عربی، جنوب شرق آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا با فوتبال اسپانیا کار می کنند و نزدیک به 14 شبکه خبری تصویری و رادیویی به صورت زنده و با حضور فیزیکی در بسیاری از استادیوم‌ها اخبار و بازی های لالیگای اسپانیا را تحت پوشش  خبری قرار می دهند.

در این میان سود نجومی از راه تبلیغات بازرگانی نصیب این شبکه های خبری می شود و به هر حال برای چنین شبکه هایی مهمترین چیز، جذب بیننده است و چه چیزی بهتر از بازی های پخش مستقیم بازی های لالیگا با کیفیت عالی برای جذب بیننده!

در همین راستا، باشگاه های اسپانیایی که متوجه هجوم اعراب و آسیای جنوب شرقی به لالیگا شده بودند از فدراسیون فوتبال اسپانیا درخواست دریافت پول بیشتر کردند و جدال بین باشگاه ها و فدراسیون فوتبال اسپانیا از همان نقطه کلید خورد و آغاز شد.

باشگاه‌های لالیگا دست به تهدید زدند
خاویر تباس، رئیس LFP اسپانیا در همین مورد روز گذشته کنفرانس خبری تشکیل داد و به این جدال نسبتا طولانی و کسل کننده تا حدودی پایان داد: « باشگاه های اسپانیایی حق خود را می خواهند و اگر دولت اسپانیا بیش از این به درخواست به جای این باشگاه ها بی توجهی کند، دیگر خبری از مجوز پوشش تصویری نیست و دستور خواهیم داد بازیکنان، مربیان و حتی مدیران باشگاه ها دیگر و تا اطلاع ثانوی هیچ همکاری با رسانه های دولتی نداشته باشند!»

این یک تهدید رسمی بود و باید منتظر باشیم تا پاسخ دولت اسپانیا یعنی وزیر ورزش و جوانان اسپانیا نیز مشخص شود، هر چند بعید به نظر می رسد دولت اسپانیا حاضر به پرداخت پول بیشتر به فدراسیون فوتبال اسپانیا و سازمان لیگ فوتبال این کشور باشد اما بالاخره یک طرف از طرفین دعوا باید کوتاه بیاید!

در این میان نقش مدیران باشگاه های بزرگی چون بارسلونا و رئال مادرید نیز حیاتی است و اگر این مدیران با فدراسیون فوتبال اسپانیا همکاری نکنند و در پشت پرده دست به خیانت بزنند، تمام این تهدیدها، بدون پشتوانه باقی خواهد ماند و لالیگا بار دیگر با ویترینی شیک و زیبا مثل سالهای گذشته تزیین خواهد شد و حق پخش تلویزیونی با دیگر قبل از واریز به جیب دولت اسپانیا تا مرز 14 درصد به جیب باشگاه ها نیز واریز می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    این هم از لیگ اسپانیا اصلا ف.تبال باید تعطیل بشه دیگه چیزی جز حاشیه و درد سر برای مردم نداره
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    یه مقدار به دور و برمون نگاه کنیم، در کشورهای پیشرفته برای ایجاد اشتغال از تمام امکانات بصورت درست بهره گیری میشه اما ما فقط میخایم تعطیل کنیم، چرا؟ چون بلد نیستیم از فرصتها استفاده کنیم.مثلا همین فوتبال یا سایر ورزشها یا هواپیماهای و قایقهای تفریحی و انفرادی و ... همه چسبیدیم به ساختمان و املاک و نفت و گاز و راننده مسافرکش شدن و کارهای تکراری که هر صنف مگه چقدر ظرفیت اشتغال داده؟ بازم میگم تولید شغل از راه درستش نه این راهی که ما میریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس