کد خبر 376608
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

عاملان اصلی تیراندازی‌های مرگبار در گلپایگان که دو برادر تبهکار بودند در آپارتمانشان به محاصره پلیس درآمدند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مأموران پلیس استان اصفهان که با اقدامات اطلاعاتی و در حالی که دو عضو این باند کشته یا بازداشت شده بودند، توانستند مخفیگاه گردانندگان تیم مسلحانه را در فولادشهر شناسایی کنند.

در حمله پلیس به این آپارتمان که در یک مجتمع مسکونی قرار داشت، دو برادر غافلگیر شدند که یکی از آنان کشته شد و رئیس اصلی باند به دام افتاد.

جزئیات دستگیری از زبان 3 مقام مسئول

جانشین رئیس پلیس  ایران گفت: متهم دستگیر شده حادثه خونین گلپایگان علاوه بر اقرار به همکاری با دو برادر خود در درگیری مسلحانه با پلیس در شهرهای خمین و گلپایگان به 10  قتل و سرقت های مسلحانه بسیاری اعتراف کرد.

سردار «حسین اشتری» که به اصفهان اعزام شده است، افزود: منصور اعتراف کرد افزون بر درگیری در شهرهای خمین و گلپایگان، سرقت های  مسلحانه ای  در شهرهای اصفهان، زرین‌شهر، مبارکه، ورنامخواست، شهرکرد و لردگان با همکاری برادران خود انجام داده است.

جزئیات دستگیری پایان غائله شلیک‌های خونین در گلپایگان

وی توضیح داد: در عملیات منسجم و هماهنگی که شب پنجشنبه توسط تیم‌های عملیاتی پلیس اصفهان انجام شد، یکی از برادران دستگیر و برادر دیگر نیز به هلاکت رسید.

سردار اشتری با اشاره به اینکه یکی از سارقان مسلح در درگیری مسلحانه در گلپایگان به هلاکت رسید، افزود: از لحظه وقوع این حادثه، بلافاصله تیم‌های ویژه پلیس مأمور پیگیری این حوادث شدند و توانستند ظرف چند ساعت مشخصات کشته شده و همدستانش را به دست آورند.

وی افزود: با یک اقدام علمی و پلیسی دقیق، مشارکت دو برادر تبهکار و مسلح به هلاکت رسیده در درگیری مسلحانه گلپایگان برای کارآگاهان محرز و تحقیقات وسیعی برای به دام انداختن آنان انجام شد.

سردار اشتری اظهار کرد: سرانجام با پیگیری‌ها و تلاش شبانه‌روزی، مخفیگاه فراریان این حادثه در یکی از شهرهای استان اصفهان، شناسایی شد و ساعت 23 شب پنجشنبه، مأموران با برنامه‌ریزی و اجرای یک طرح بسیار دقیق و هوشمندانه تیم‌های عملیاتی این فرماندهی به‌صورت هماهنگ و منسجم وارد مخفیگاه متهمان و در بدو ورود با آنها درگیر شدند.

وی تصریح کرد: در این درگیری یکی از برادران که هشت سال سابقه سرقت دارد اقدام به شلیک 400 فشنگ و سه نارنجک به سمت مأموران کرده بود که به هلاکت رسید و برادر دیگرش نیز دستگیر شد.

سردار اشتری افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، سه تفنگ کلاشنیکف، بیش از یک هزار فشنگ و سه نارنجک جنگی کشف شد.

وی گفت: پس از گذشت چهار روز از حادثه تلخ و ناگوار درگیری در شهرهای خمین و گلپایگان،  همه اعضای این باند مخوف و خطرناک منهدم و به سزای اعمال خود رسیدند. فرماندار گلپایگان نیز با تشریح جزئیات عملیات شب پنجشنبه و بامداد جمعه برای دستگیری دزدان حادثه خونین شنبه شب اعلام کرد: یکی از دزدان مسلح این حادثه در فولادشهر کشته و دیگری زخمی شد.

«حسین فراست» گفت: در این عملیات که چند ساعت به طول انجامید دو دزد متواری در یک مجتمع مسکونی در فولاد شهر شناسایی و با عملیات ویژه پلیس دستگیر شدند.

وی افزود: براساس گزارش‌ها، در این عملیات دزدان مسلح در مقابل پلیس مقاومت کرده و به درگیری مسلحانه سنگینی دست زدند که در این درگیری یکی از دزدان به نام «محمد» با گلوله پلیس به هلاکت رسید، اما برادرش به نام «منصور» در یک عملیات غافلگیری زنده به دام افتاد.

سرهنگ «حسین حسین‌زاده» جانشین فرمانده پلیس استان اصفهان نیز در تشریح این عملیات گفت: بنابر اقدامات اطلاعاتی که روزهای گذشته در این خصوص انجام شد، حضور دو دزد این باند خطرناک در یک مجتمع مسکونی در فولادشهر فاش شد که مأموران با کنترل این آپارتمان در ساعات پایانی پنجشنبه شب عملیات ضربتی دستگیری آنان را آغاز کردند.

وی افزود: در این درگیری مسلحانه بجز شلیک‌های مستقیم دزدان به سوی پلیس، سه نارنجک نیز به سمت مأموران نوپو پرتاب شد که باعث زخمی شدن چهار مأمور شد ولی جراحت آنها سطحی بوده و به طور سرپایی درمان شدند.

سرهنگ حسین‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دزدان در یک آپارتمان زندگی می‌کردند، همه سعی مأموران این بود که به همسایه‌ها آسیبی وارد نشود که به لطف خداوند و دقت عمل و توجه مأموران کوچک‌ترین آسیبی به اهالی مجتمع وارد نشد. وی تأکید کرد: پس از حادثه و وقوع جنایت شنبه شب گذشته گلپایگان، مسئولان این پرونده و پلیس‌های تخصصی لحظه‌ای از کار دست برنداشتند تا دزدان را دستگیر کنند.

جانشین فرمانده پلیس استان اصفهان بر اینکه اعضای این باند دارای سوابق زیادی در زمینه سرقت هستند تأکید کرد و ادامه داد: فرضیه سیاسی بودن این افراد مردود است و این باند سرقت‌های مسلحانه دیگری نیز درسطح کشور انجام داده بودند که با بازجویی از منصور زوایای پنهان‌شان نیز روشن خواهد شد.

بنابر این گزارش، صبح روز شنبه 6 دی‌ماه سال‌جاری اعضای یک باند مسلح سوار بر خودروی سفیدرنگ در جاده خمین به سوی  مأموران پلیس آتش گشودند و با زخمی کردن دو مأمور به گلپایگان رفته و در آنجا در کمین پلیس به تبادل آتش سنگینی دست زدند که سه مأمور پلیس و دو پدر و پسر بی‌گناه را به شهادت رسانده و پنج مأمور دیگر را نیز زخمی کردند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • احمد ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 7
    دروغه!!!!!!!!!!
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    3 2
    نیروی انتظامی تشکر تشکر
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 2
    این خرا چرا اصن باید قبل این آزاد میبودند تا بتونند این افتضاحو به بار بیارن؟ پس دستگاهای اطلاعاتی چیکار میکنن؟
  • علی ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    3 0
    خدا خیرتون بده.این لااقل مثل اسیدپاش اصفهان نشد
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 1
    ابله می خاستی دیشب تلویزیون را نگاه کنی!
  • علی ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    متاسفانه این دزدان را به احتمال زیاد چندین بار گرفته اند و باز ازاد شده اند. متاسفانه این کارها مقصر اصلی نیروی انتظامی است و دادگاه و قوانین ما . دزد را چندین بار می گیرن و دوباره ازاد می کنند. نتیجه چنین می شه. مواد مخدر فروش ها ر اچندین بار می گیرن و باز ازاد می شن. متخلفین ر ا چندین بار می گیرن و بعد از طریق راههای متعدد ازاد می شن. زندانهای ما اصلا کارخانه ادم سازی نیست. ادم وقتی به زندانهای کنونی وارد می شه کلی مسائل بد را یاد می گیره. >> تا چنین است باید منتظره این موارد باشیم. اگر من جای مسولان بودم اعلام می کردم از تاریخ اول بهار 94 هرکس مواد مخدر بفروشه و حتی به اندازه یک سر سوزن اعدام می شه. مصرف کنندگان نیز از تاریخ اول خرداد دیگه بیمار نیستند و اگر کسی را میدیدم که معتاد بود را اعدام می کردم. البته اگر از قوانین حقوق بی بشر بترسم که ........ همین رویه کنونی را ادامه می دادم و می گفتم باید فرهنگ سازی بشه.چند ساله داریم فرهنگ سازی می کنیم . همه مردم که معتاد نیستند. .اتقاقا همه 80میلیون مردم شریف این کشور بزرگ و نظام مقدس ارزو دارند . قوانین سخت گیری دراین رابطه به اجرا دراید .تا سبب پیشرفت ایران اسلامی باشیم.
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    خدا شفا بده ذهنهای بیماری را که نمی دانند باید در فرصت مناسب اقدام کرد
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    چه ربطی به اطلاعات داره؟ قوه ی قضائیه و نیرو انتظامی و اگاهی و اینها مسئول دستگیری امثال اینهاست.
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    تلویزیون دیشب نشون داد
  • سید ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    اگه سوالشو درست میخوندی میفهمیدی چه ارتباطی با دستگاه اطلاعاتی داره
  • ناشناس ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 1
    ابله خاک بر سر کورت بکنم که تلویزین نمیبینی.
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    چیه این حیونا فامیلات بودن.....
  • ناصر ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    چند روز پیش فرماندهی ناجا درخبرها آورد که (خاطیان ومجرمان دیگر جرحی وگستاخ شده اند). آیا نباید نیروهای امنیتی وانتظامی درمقابل آنها برنامه های منسجم وجدیدی اعمال کند؟
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    قبل جرم آخري چندين قتل و سرقت مسلحانه داشته اند ولي دستگير نشده بودند !!
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    اگر قوانين اسلام در خصوص دزدي اجرا شود ديگر هيچ احدي به دزدي فكر نخواهد كرد
  • ناشناخته ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 0
    برادر من با اعدام 5 مليون معتا اعم از توليد كننده ومصرف كننده كه كار درست نميشه يكم از كشورهاي اروپايي درس بگيريم
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 0
    حتما باید بررسی شود که این همه تیر و تفنگ از کجا آورده اند؟! خودشان که کارخانه نداشته اند!
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    ادب مرد به ز دولت اوست
  • حامد از گلپایگان ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    پس کی از بانک الیگودرز دزدی کرد!؟ تازه داخل خبرهای اول صحبت از 8نفر با دوتا زانتیا ی دزدی و یک عددپرشا بوده چه طور که حالا شدن سه نفر؟ لطفا به سوالات پاسخ صحیح دهید باتشکر
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    چیه؟ گرخیدی؟؟
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    در ماجرای گروگانگیری سیدنی هم مهاجم سابقه دار بود ول باید مدرکی برای بازداشت داشته باشن
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    تشکر از نیروی انتظامی و پلیس. ولی افسوس از کشته شدن ماموران در گلپایگان . خیلی سخت بود.
  • ناشناس ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    راست میگی.نفهمیدیم چی شد.پس اون زانتیاها چی شدن؟خوبه دیگه طرف نه ساله داره ادم میکشه و راست راست راه میره.
  • سعید جمالی ریزی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 1
    سلام به روح همه شهدای اسلام یادش بخیر روزهایی که در پلیس راه اصفهان تهران با شهید مهدوی داشتیم شهادت کمترین درجه ای بود برای تو شهادتت مبارک
  • امیر از الیگودرز ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    1 0
    بیبن گلم اسم الیگودرز الکی آمدن خراب کردن اخبار هم عذر خواهی کرد نه هیچ سرقتی و نه هیچ حمله مسلحانه در الیگودرز رخ نداده است. اینه همه جو سازی که ضربه به مردم با فرهنگ و تمدن الیگودرز بکنن
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    درود بر نیروی انتظامی
  • امیرعلی ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    اگرزنده می ماندن چه حکمی برایشان میبریدن؟
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    پس اون خانمه که زد همه رو کشت چی شد مگه دوتا مرد و یه زن نبودن اصلا خبری از دستگیری اون زن قاتل نیست؟؟؟؟؟؟
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    0 0
    بابا ایول به تک تیر اندازی که مغزیاروروهدف گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس