در حالی که مسئولان دولتی از اساس برداشت 1/ 4 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی را انکار می کنند، یک نماینده حامی دولت در مجلس مدعی شد دولت این کار را انجام داده اما با اطلاع سران قوا.

برداشت از صندوق توسعه چون با اطلاع سران قوا بوده، پس تخلف نیست
گروه اقتصادی مشرق-غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفتگو با روزنامه شرق اظهار داشته است: دولت بر اساس قانون! در زمان برداشت در جلسه‌ای که سران سه قوه حضور داشتند، موضوع را اطلاع داده و از این‌رو هیچ‌گونه تخلفی در کار نبوده است.

غلامرضا تاجگردون دیگر نماینده حامی دولت نیز اظهارات متناقضی مطرح کرده و گفته است: اوایل سال‌جاری بود که دیوان محاسبات گزارشی داد که در متن نامه مجلس به‌صراحت به بندهای مختلف آن اشاره شده است؛ تخلف برداشت ١/ ٤میلیارددلاری از صندوق توسعه‌ملی. البته در این دوره رییس کمیسیون نبودم و آقای مصباحی‌مقدم رییس بودند. این گزارش در این کمیسیون بررسی و دوباره به دیوان محاسبات داده شده تا بررسی شود.

وی در ادامه اظهاراتش را پس گرفته و گفته است: دیوان محاسبات در گزارش ضمیمه خود اعلام کرد که برداشت از صندوق توسعه‌ملی منتفی است، یعنی برداشتی صورت نگرفته است. مساله این است که کسی این گزارش را نخوانده. عنوان گزارش، برداشت از صندوق توسعه ملی است.

بعد از اینکه دیوان محاسبات تذکر می‌دهد، بانک مرکزی سند می‌زند و سهم صندوق را جدا و در وجه صندوق پرداخت می‌کند. یعنی تخلف و عدولی صورت نگرفته جز اینکه بانک مرکزی نباید ریال به خزانه واریز می‌کرد. تخلف همین است و تخلف دیگری صورت نگرفته و اصولا آنچه این‌روزها مدام بر سر زبان‌ها افتاده که دولت از صندوق برداشت غیرقانونی داشته، اشتباه و کذب محض است.

رسانه های اصلاح طلب و حامیان دولت در روزهای اخیر تلاش کرده‌اند، ماجرای برداشت دولت از صندوق توسعه ملی را طراحی نمایندگان منتقد دولت جا بزنند. این در حالی است که دیوان محاسبات به عنوان نهاد ناظر، گزارش تخلف دولت در برداشت از صندوق توسعه ملی را تهیه کرده و نمایندگان مجلس، با استناد به این گزارش، اظهارنظر کرده اند نه بر مبنای برداشت های سلیقه ای.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    امروز تلفنم بدون اطلاع قطع شد رفتم امور مشترکین گفت بدهی ش رو بده وصل میشه گفتم قبض نیومده گفت دیگه قبض نمیاد گفتم بدهی ش چقدره گفت 40 هزار تومان 40 تومان بهش دادم گفت 3 هزارتومان دیگه بده برای وصل کردنش گفتم چرا گفت همینه که هست.....
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    برداشته که برداشته مال شما بی سوادا و تازه به دوران رسیده ها نیست که

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس