با انتشار متن نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور مشخص شد دولت از صندوق توسعه برداشت کرده و سخنان قاضی ناصر سراج نیز از سوی دولتی‌ها تحریف شده است.

گروه اقتصادی مشرق-پس از آن که در چند روز گذشته مقامات ارشد دولتی به نقل از رئیس سازمان بازرسی کل کشور، برداشت دولت از صندوق توسعه ملی را تکذیب کردند، سرانجام با انتشار متن نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور مشخص شد دولت از صندوق توسعه برداشت کرده و سخنان قاضی ناصر  سراج نیز از سوی برخی رسانه های حامی دولت تحریف شده است.

از اوایل هفته جاری، جنجال درباره برداشت 1 /4 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی به علت تکذیب مکرر دولتی‌ها بالا گرفت. پس از آن که صبح دوشنبه دادستان دیوان محاسبات کشور، اسناد برداشت دولت از صندوق توسعه ملی را در یک نشست خبری، افشا کرد، سایت رسمی دفتر رئیس‌جمهور در ساعت 3 و 19 دقیقه عصر دوشنبه سخنان یک روز قبل اسحاق جهانگیری را رسانه‌ای کرد که وی ضمن تکذیب این موضوع، از پیگرد قضایی آن خبر داده بود.

رسانه هایی که اظهارات رئیس سازمان بازرسی را تحریف کردند

سایت دفتر رئیس‌جمهور مجددا ساعت 6 و 44 دقیقه عصر دوشنبه خبر دیگری منتشر کرد که درباره جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بود که عصر دوشنبه برگزار شده بود.

در متن خبر منتشرشده، بار دیگر اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی، برداشت 1/ 4 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی را تکذیب کرده بود.

نکته مهم این خبر، نقل قولی بود که سایت دفتر رئیس‌جمهور از رئیس سازمان بازرسی کل کشور منتشر کرد.  

در متن خبر منتشرشده آمده بود: «رییس سازمان بازرسی كل كشور هم در این جلسه گفت: بنده به عنوان رییس هیات نظارت بر صندوق توسعه ملی تاكید می كنم كه هیچ برداشتی از صندوق صورت نگرفته و صندوق حتی یك دلار هم كسری ندارد.»

همین یک جمله روز سه‌شنبه به تیتر یک روزنامه دولت (ایران) تبدیل شد.

روزنامه ایران در مطلب اصلی خود نوشته بود: «یک روز پس از آنکه محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به مدعیان برداشت دولت از صندوق توسعه ملی، از آنان خواست مدارک خود را عرضه کنند تا نادرستی حرف‌ آنان اثبات شود. دیروز مقام‌های سرشناس نهادهای نظارتی کشور وارد این ماجرا شده و صراحتاً از دروغ بودن ادعای برداشت 4 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی سخن گفتند.

پاسخ قاطع رئیس سازمان بازرسی را باید فصل الخطاب این کشمکش به حساب آورد. ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور که خود ریاست هیأت نظارت بر صندوق توسعه ملی را نیز برعهده دارد، آب پاکی را روی دست مخالفان ریخت. او در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید کرد: «بنده به عنوان رئیس هیأت نظارت بر صندوق توسعه ملی تأکید می‌کنم که هیچ برداشتی از صندوق صورت نگرفته و صندوق حتی یک دلار هم کسری ندارد و این موضوع را طی نامه‌ای به سران قوا نیز اعلام کرده ام.» به نظر می‌رسد نامه سراج که خطاب به سران قوا نوشته شده است، زمینه ساز موضعگیری جدید اعضای هیأت دولت شده است، آنجا که معاون اول رئیس جمهوری در جلسه هیأت وزیران از پیگرد قانونی اشاعه دهندگان این ادعای کذب خبر داد.»

رسانه هایی که اظهارات رئیس سازمان بازرسی را تحریف کردند


امروز چهارشنبه نیز محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت برای تبرئه دولت از برداشت 4 /1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی، به سخنان رئیس سازمان بازرسی کل کشور استناد کرد و گفت: آقای سراج رئیس بازرسی کل کشور که در صندوق توسعه ملی، ریاست هیئت نظارت را بر عهده دارد، بیان کرده که حتی یک دلار از صندوق برداشت نشده و این سند اشتباه صادر شده است.

از آنجا که مواضع رئیس سازمان بازرسی کل کشور در چند روز اخیر تماما از جانب مقامات دولتی و رسانه‌های حامی دولت منعکس شده بود، افکار عمومی منتظر موضع‌گیری مستقیم رئیس سازمان بازرسی بودند که سرانجام با انتشار نامه وی به سران قوا مشخص شد در چند روز اخیر برخی رسانه ها و مسئولان دولتی‌ها ، اقدام به تحریف مواضع رئیس سازمان بازرسی کرده‌اند.

در اطلاعیه سازمان بازرسی به صراحت برداشت دولت از صندوق توسعه ملی ذکر شده است: «با توجه به خبرهای منتشره در رسانه‌ها پیرامون برداشت و یا عدم برداشت مبلغ حدود 4.1 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی توسط بانک مرکزی، موضوع توسط هیئت نظارت صندوق توسعه ملی مورد بررسی قرار گرفت که اهم آن به شرح زیر است: بانک مرکزی مبلغ مزبور را در تاریخ 2014/3/17 (1392/12/26) از حساب‌های صندوق توسعه ملی برداشت و با توجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده متعاقباً در پایان فروردین‌ماه 1393 با تنظیم سند اصلاحی وجوه برداشت‌شده را به تاریخ روز برداشت به حساب‌های ارزی صندوق توسعه ملی واریز نموده است.»

مواضع تحریف‌شده رئیس سازمان بازرسی در برخی رسانه‌ها:


رسانه هایی که اظهارات رئیس سازمان بازرسی را تحریف کردند


رسانه هایی که اظهارات رئیس سازمان بازرسی را تحریف کردند


رسانه هایی که اظهارات رئیس سازمان بازرسی را تحریف کردند

رسانه هایی که اظهارات رئیس سازمان بازرسی را تحریف کردند

رسانه هایی که اظهارات رئیس سازمان بازرسی را تحریف کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    احسنت فرزندم
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    شنیدم قاضی خوب و سالمی هست ایشون
  • وحید ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    دمت گرم قاضی سراج
  • matin ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    خوشم میاد که بازی با اعصاب مردم شده کار همیشگی یه عده ای خواص
  • مهدی ص ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    درود بر مرد عدالت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس