مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «من پرویز پرستویی» عصر امروز در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از آلبوم «من پرویز پرستویی» عصر امروز شنبه 6 دی 1393 در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را امیر آقایی بر عهده داشت، کلیپی تصویری به نام «به خودآی» پخش شد که موسیقی آن را کارن همایون‌فر ساخته بود.

نخستین سخنران این مراسم علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. مرادخانی در صحبت‌هایی کوتاه گفت: این اثر را شب گذشته شنیدم و با شنیدنش خاطره‌های گذشته‌ام با پرویز پرستویی برایم زنده شد. آلبوم «من پرویز پرستویی» توانسته مثلث سینما، ادبیات و موسیقی را تشکیل دهد.


در ادامه این مراسم بخش‌هایی از فیلم مستند «ستاره بی‌نقاب» پخش شد که فیلمی مستند درباره پرویز پرستویی است.

با حضور علیرضا عزیزی، لیلی کریمان، امین پوریا، خسرو نقیبی و پرویز پرستویی بر روی صحنه بحث معرفی اثر و چگونگی شکل گیری این آلبوم آغاز شد.

نوشتن زندگی‌نامه پرستویی را از سال 1389 آغاز کردم

در ابتدا لیلی کریمان متنی را خواند که چگونگی شکل گیری پایه‌های ابتدایی تهیه این اثر را بیان می‌کرد.

وی گفت: نوشتن بیوگرافی پرویز پرستویی را سال 89 شروع کردم. البته این کار 10 سال پیش وقتی که آقای پرستویی در فیلم موج مرده حضور داشتند آغاز کرده بودم اما به دلایلی این کار معطل بود و از طرفی آقای پرستویی هم راضی نبود زیرا می‌گفت هنرمندان از من پیش‌کسوت‌تر هم هستند که باید به آن‌ها پرداخته شود.


موسیقی در کلام پرستویی جاری است

کارن همایون فر در آغاز صحبت‌هایش گفت: متن و آنچه پرستویی خوانده بود موسیقی نمی‌خواست. چرا که خودش موسیقی بود. ساخت موسیقی برای کلام پرستویی کار چندان سختی نبود چرا که موسیقی در کلامش جاری است.

علیرضا عزیزی تهیه کننده این آلبوم گفت: ما برای این مراسم سه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را دعوت کردیم. معاون هنری، سینمایی و فرهنگی را، که از این میان تنها علی مرادخانی به مراسم ما آمد.

وی ادامه داد: هیچ کدام از ارگان‌های دولتی تا این لحظه کوچک‌ترین کمک مالی به ما نکرده‌اند و ما با سرمایه شخصی این اثر را تهیه و منتشر کرده‌ایم.

پرویز پرستویی اطلاعاتی است چرا که در یک سال سه سیمرغ گرفت

پرویز پرستویی در آغاز صحبت‌هایش گفت: از تهیه و انتشار این آلبوم قصد سودجویی و تجارت نداشتیم. آنچه باعث شد تن به این کار دهم این بود که؛ بار‌ها و بار‌ها پیش آمده که بسیاری از علاقه مندان به بازیگری از من پرسش‌هایی درباره چگونگی بازیگر شدنم و دشواری‌های این راه کرده‌اند.

وی ادامه داد: با خود گفتم که با نوشتن این کتاب و با انتشار آلبومی صوتی، بسیاری از علاقه مندان می‌توانند پاسخ‌هایشان را بگیرند. بسیاری از مردم به هنرمندان علاقه مندند و می‌خواند بدانند که در پس هر اثری چه گذشته است. باید بگویم که من همیشه از رنج بازیگری لذت برده‌ام.

پرستویی تاکید کرد: ‌ من اینجا نیامده‌ام که از شما بخواهم این اثر را بخرید و از ما حمایت کنید. من عاشقم و راهم از مسائل مالی جداست.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه صحبت‌هایش به مسئله‌ای که چندی پیش برایش پیش آمده بود اشاره کرد و گفت: در همین هفته‌های گذشته بود که یک برند مشهور با من صحبت کرد تا در ازای حضور در 20 مجلس و برنامه‌اش، یک آپارتمان در همین نیاوران بگیرم. اگر قبول می‌کردم آب از آب تکان نمی‌خورد و کسی هم نمی‌فهمید. اما من مال این کار نیستم.

وی تاکید کرد: آخرش را که نگاه می‌کنم، می‌بینم انتشار این اثر می‌تواند پرسش‌های علاقه مندان به هنر و سینما را پاسخ دهد. آن‌ها با گرفتن پاسخ‌هایشان و آشنایی با دشواری‌های این کار، تصمیمشان را می‌گیرند که به سراغ این کار بیایند یا نه.

پرستویی در ادامه صحبت‌هایش خاطره‌ای را برای حاضران در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روایت کرد. پرستویی با بیان این خاطره می‌خواست به جوسازی‌های دیگران علیه خودش اشاره کند تا ابعاد این بدخواهی‌ها بیشتر برای حاضران آشکار شود.

این خاطره اینگونه روایت شد: در سال 1375 در فیلمی بازی می‌کردم. روزی بازیگر خانمی که با من همبازی بود پیش من آمد و گفت که شب گذشته در منزل یکی از هنرمندان بزرگ کشور بوده و صحبت شما افتاده است. این هنرمند بزرگ به من گفته که اگر همبازی پرستویی هستی مراقب خودت باش، چرا که پرستویی انسان خطرناکی است. وقتی از ایشان پرسیدم چرا این حرف را می‌زنید به من گفت: جشنواره فجر امسال تندیسش را به پرستویی داد، خانه موسیقی هم تندیسش به پرستویی رسید و جشنواره فیلم دفاع مقدس هم به پرستویی تندیس داد؛ این‌ها نشان دهنده چیست؟! این یعنی پرستویی یک اطلاعاتی است.


در حاشیه:

یکی از خبرنگاران از مسئولان برگزاری مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «من پرویز پرستویی» پرسشی کرد که؛ چرا برای رونمایی از یک آلبوم موسیقی از منتقدان سینمایی استفاده کرده‌اید. همین پرسش موجب عصبانیت امین پویان شد و در صحبت‌هایش به اهالی رسانه در حوزه موسیقی اهانت‌هایی کرد.

پویان گفت: من به جرات می‌گویم که در میان کسانی که اهل رسانه هستند و در حوزه موسیقی کار می‌کنند، هیچ منتقدی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: تنها دلیل من برای حضور در این مراسم دلتنگی‌ام برای دیدن پرستویی بود.

این گفته‌های پویان به اعتراض خبرنگاران حاضر در سالن منجر شد. یکی از خبرنگاران به پوریا توصیه کرد که مطالعاتش را در میان صفحه‌های موسیقی رسانه‌ها بیشتر کند و با چشمانی باز بخش موسیقی رسانه‌های مختلف را دنبال کند، باشد که در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورد.

یکی دیگر از خبرنگاران خطاب به امیر پوریا گفت: ‌ معمولا در مراسم‌های رونمایی قرار بر نقد اثر نیست که شما را به عنوان منتقد آنجا نشانده‌اند. ما هم که اینجا هستیم، نمی‌توانیم اثری که نشنیده‌ایم را نقد کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    در همین هفته‌های گذشته بود که یک برند مشهور با من صحبت کرد تا در ازای حضور در 20 مجلس و برنامه‌اش، یک آپارتمان در همین نیاوران بگیرم. اگر قبول می‌کردم آب از آب تکان نمی‌خورد و کسی هم نمی‌فهمید. اما من مال این کار نیستم. احسنت فرق هنرمند دلسوز با بقیه در همین چیزهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس