کد خبر 373058
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴

منابع خبری از پیشروی نیروهای پیشمرگه در منطقه «سنجار» در غرب موصل و فرار تکفیری‌های داعش از این منطقه خبر دادند.

 به گزارش مشرق، نیروهای پیشمرگه که از صبح امروز عملیاتی را تحت نظارت مستقیم شخص «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق در «سنجار» موصل آغاز کرده‌اند، موفق شدند، وارد مرکز این منطقه که تحت سیطره تکفیری‌های داعش بود، شوند.

یک مقام بلندپایه نیروهای پیشمرگه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «وردنا» گفت که عملیات گسترده صبح امروز تحت نظارت مستقیم شخص بارزانی صورت گرفت. این در حالی بود که طی چند روز گذشته، نیروهای پیشمرگه مجموعه حملاتی را علیه مواضع داعش در محورهای «زمار» و «سنجار» انجام داده و موجب عقب‌نشینی شماری از تروریست‌های تکفیری شده بودند.

از سوی دیگر، نیروهای پیشمرگه امروز همچنین یک گور جمعی شامل پیکرهای 70 قربانی تروریست‌ها را در کوه‌های سنجار پیدا کردند. تمام قربانیان کرد ایزدی هستند.

شبکه المیادین نیز نوشت: با پیشروی نیروهای پیشمرگه به سوی «تلعفر» و مرزهای سوریه، شمار زیادی از تکفیری‌های داعش از سنجار فرار کردند.

در ماه های گذشته حمله داعش باعث آوارگی هزاران ایزدی در کوهستان های سنجار شد و بسیاری از کودکان به دلیل نبود آب و غذا جان دادند.

در مرداد ماه امسال نیز پس از عقب نشینی بدون درگیری نیروهای پیشمرگه کُرد از بخش سنجار و ربیعه در غرب استان نینوا، داعش بر این مناطق سیطره یافت.

داعشی ها پس از ورود به سنجار شمار زیادی از ساکنان این مناطق را که به بیشتر «ایزدی» هستند، آواره و بی خانمان و تمامی زیارتگاه های این شهر را ویران کردند. از جمله این اماکن، زیارتگاه حضرت زینب (س) بود.

اما طولی نکشید که نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق سرانجام با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش این کشور، در صدد بازگشت به سنجار برآمده و نبرد با داعش را در این منطقه از سر گرفتند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس