غذای جانباز 30 درصد با جانباز 70 درصد حتما فرق می کند و وقتی دلیل این تفاوت و تبعیض را می پرسیم می گویند از طرف بنیاد دستور آمده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق؛ در تهران بیمارستانی هست که متعلق به یک نهاد حامی ایثارگران است و وظیفه آن خدمت رسانی به جانبازان و خانواده های شهدا است.

پای درد و دل جانبازان این بیمارستان که بنشینی، حرفهای بسیاری دارند که در مقابل برخی از آنها جز افسوس هیچ نمی شود گفت. از زود مرخص کردن ها و از سی سی یو برنگشتن جانبازان بگیرید تا وضعیت بد همراهان جانبازان در این بیمارستان.

اما یکی از موضوعاتی که شاید بتوان آن را بیش از موارد دیگر مضحک و نشانه عدم توجه و مدیریت صحیح در این بیمارستان مهم که مستقیما با سلامت جانبازان ارتباط دارد دانست، وضعیت توزیع غذای بیماران به تناسب درصد جانبازی است.

بنا بر این گزارش شاید در نگاه اول وقتی موضوع درصد جانبازی مطرح می شود به یاد ایثار بسیاری از جانبازانی که حتی بعد از اتمام جنگ سراغ  گرفتن کارت جانبازی هم نرفتند بیافتیم اما در اتاق های این بیمارستان که قدم بزنی متوجه می شوی که جانباز 25 درصد و 30 درصد فارغ از اینکه درصدی که به او تعلق گرفته درصد واقعی بوده یا صرفا بخشی از درصد جانبازی اش بوده و باقی را کمیسیون های کذایی تایید نکرده اند غذای متفاوتی را می خورند. یعنی جانباز 25 درصد غذای روزش عدس پلو و لوبیا پلو و این قبیل غذاهاست و جانبازان بالای 50 درصد جوجه کباب و چلو کباب و موارد اینچنینی را دریافت می کنند.

یکی از جانبازان بستری نیز با تایید این موضوع گفت: غذایی که به جانبازان می دهند متفاوت است. یعنی غذای جانباز 30 درصد با جانباز 70 درصد حتما فرق می کند و وقتی دلیل این تفاوت و تبعیض را می پرسیم می گویند از طرف آن نهاد دستور آمده است.

حال باید گفت آن روزهایی که جوانان این مرز و بوم جان و مالشان را در دست گرفته و از دین و خاک کشور دفاع کردند و نان های کپک زده می خوردند نه دنبال جوجه کباب امروزشان بودند نه برایشان نوع غذا فرقی می کرد بلکه این وظیفه نهادهای مربوط است که پس از جنگ به رزمندگان جان بر کفش چگونه خدمت رسانی کند.
*پایگاه خبری شهدای ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    این دیگر خیلی خنده دار است. درصد جانباری جانبازها فرق دارد اما معده شان که با هم فرق ندارد!
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    یک مشت ربات در بیمارستان ساسان خدمت میکنند .
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    سلام قانون حمایتی از جانبازان جنگ چیزهای عجیب و غریب زیاد دارد.من خودم جانباز شیمیای هستم ،درصد جانبازی اولیه من 15 درصد بود اعتراض کردم در کمیسیون 10 درصدش کردند.من دگه مراجعه نکردم . در بعضی موارد دیده شده نوه شهیدی که حتی بعد از جنگ متولد شده از یک امتیاز برخوردار میشود ،ولی کسی که خودش در جنگ حضور داشته به دلیل درصد جانبازی از آن امتیاز محروم است برایم این سئوال همیشه مطرح است که جانبازان شیمیایی با گذشت زمان جراحاتشان بیشتر می شود ولی درصدشان یا ثابت است یا کمتر چرا؟
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    جانم به فدای کسانی که در راه خدا با جانشان بازی کردند. واقعا اینکه انسان با اختیار خود در کارزاری حاضر شود که امکان به خطر افتادن جانش بسیار زیاد است، کاریست مشکل و باید اعتراف کرد که شوخی نیست و کاملا جدی است. و باید ما مردم قدر این عزیزان را بدانیم و به ایثارگری این مفاخر عصر حاضر ارج بنهیم. البته مسلم است که جانبازان عزیز به خاطر سهم گیری و گرفتن غنیمت وارد جهاد نشدند که بدیهی است به هیج وجه سلامتی با پول و مادیات قابل به معامله نیست. اما موضوعی که قابل تامل است اینکه حداقل درد جانباز و خانواده اش را سایت ارزشی مثل مشرق منعکس می کند ولی..... اینجانب 44 سالمه. 42 سال است که معلول هستم. درجه ی معلولیتم شدید است یعنی تقریبا برابر یک جانباز 70 درصد محدودیت جسمی دارم. ما معلولین چندین و چند برابر جانبازان مشکل داریم. نمی گویم جانبازان کم مشکل دارند ولی ما چندین برابر مشکلات آنها مشکل داریم. ولی متاسفانه این موضوع اصلا برای کسی اهمیت ندارد. حتی بصورت یک خبر منعکس هم نمی شود. واقعا نمی خواهم معلول را با جانباز مقایسه کنم که اصلا مقایسه ی درستی نیست ولی این را هم می دانم که همه قبول دارند که به معلولیت و به بیماری باید بدون در نظر گرفتن منشا معلولیت و منشا بیماری نگاه کرد و مورد توجه قرار داد. از خبرگزاری مشرق می خواهم یک بررسی میدانی کنند تا متوجه شوند در مورد معلولان، مشکل، عدس پلو و لوبیا پلو و جوجه کباب نیست و مسائل و معضلات خیلی عمیق تر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس