کد خبر 372201
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بار دیگر تاکید کرد که تحولات اخیر در روابط با ایران در راستای احیای روابط نبوده است زیرا در اصل رابطه حماس با ایران قطع نشده بود.

مشعل:رابطه ما با ایران قطع نشده بود
به گزارش مشرق، «خالد مشعل» در مصاحبه با رادیو الاقصی گفت که جنبش حماس با پرونده سربازان اسیر اسرائیلی به شیوه خاص خود عمل می کند و روند مذاکرات نیز از حساسیت برخوردار است.

وی اظهار داشت که مذاکرات درباره موضوع اسرا حساس و یک موضوع ملی است اما اسرایی که حماس در اختیار دارد در آینده به یک معامله درخشان برای آزادی اسرای فلسطینی منجر خواهد شد.

مشعل در خصوص رابطه با ایران نیز تصریح کرد: تحولات اخیر در رابطه با پرونده روابط با ایران در راستای ازسرگیری روابط نبود زیرا در اصل رابطه ما قطع نشده بود اگر چه در سال های اخیر تحت تاثیر پاره ای مسائل منطقه ای قرار گرفت.

وی افزود که سفر اخیر هیأت حماس به تهران نیز در راستای تداوم روابط مستمر و توافق برای کنار گذاشتن برخی اختلافات به خاطر آرمان فلسطین صورت گرفت و حماس هرگز تسلیم هیچ گونه دیکته ها و شروط نخواهد شد.

مشعل درباره رابطه با نظام سوریه نیز تاکید کرد: در زمان کنونی و پس از تحولات امنیتی بوجود آمده، هیچ رابطه ای با سوریه نداریم، ما دیدیم که باقی ماندن در سوریه غیر ممکن است و به صلاح نیست و لذا از آنجا خارج شدیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین هر گونه دخالت حماس در امور داخلی مصر را رد و تاکید کرد که تا کنون دخالت هیچ یک از اعضای حماس در امور داخلی حماس ثابت نشده است بلکه حماس با نیروهای امنیتی مصر همکاری دارد و به آنها خدمت کرده است و ما خواهان بازگشایی گذرگاه رفح هستیم.

وی درباره آشتی فلسطینیان و دولت وفاق ملی نیز گفت که دولت وفاق ملی مسئولیت پرداخت حقوق کارکنان غزه را بر عهده دارد و بودجه مالی که در اختیار دارد بین تمامی بخش های نوار غزه و کرانه باختری تقسیم بندی می کند.

وی اشاره کرد که آنچه برای موفقیت آشتی نیاز است، تسریع در اجرای توافقات و عملی کردن آن در کرانه باختری و نوار غزه است همچنانکه حماس نیز به تمامی توافقات صورت گرفته در قاهره پایبند است.

وی در ادامه یادآور شد که بازگشت به دودستگی ها فاجعه آمیز و امری مردود است و بهتر است که جلوی هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی فلسطین گرفته شود و اگر کسی از سلاح مقاومت ناراحت است به این دلیل است که این سلاح حماس را تقویت می کند و دیگر نمی توان آن را وادار به تسلیم کرد.

مشعل همچنین جامعه جهانی و دولت «رامی حمد الله» را مسئول تاخیر در بازسازی نوار غزه، بازگشایی گذرگاه ها و پرداخت حقوق کارکنان غزه دانست و از طرف هایی که وعده کمک مالی به غزه داده اند درخواست کرد که برای اجرای پروژه های بازسازی به غزه سفر کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    در ارتباط با حماس باید مسایل زیر را به خاطر داشت اول اعلام عزای عمومی بعد از اعدام صدام توسط حماس حضور نیروهای حماس در بین نیروهای داعش قطع ارتباط از خط مقاومت با خروج از سوریه و مسایلی از این دست
  • یکی ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    روزی که رابطتون رو با ایران قطع کنید روز نابودی فلسطین خواهد بود آقای مشعل. اگر فکر میکنید از کشورهای عربی واسه شما آبی گرم میشه سخت در اشتباهید.
  • نیکان ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    "... زیر بار هیچ دیکته یا شروطی نمی رویم" این جمله خیلی پر معنیه.. بهشون کمک هم نمی شه کرد. تو پیمان منطقه ای که داشتن نامردی کردن و نارو زدن حالا دو قورت و نیم شون هم باقیه..! به فکر خودشون هم نیستن اینا. اگه ایران نباشه می خوان چه کنن؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس