کد خبر 372219
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

زارعی معتقد است که پیشروی‌ اخیر جبهه‌النصره در استان قنیطره و مداوای مجروحین این گروه تروریستی در بیمارستان های اسرائیلی نشانگرآن است که اسرائیل از یک بازیگر پنهان به یک بازیگر نسبتاٌ آشکار در صحنه تحولات سوریه تبدیل شده است.

تحلیل زارعی از نقش اسرائیل در بحران سوریهبه گزارش مشرق، سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسایل منطقه‌ای با اعلام مطلب بالا افزود: شکست‌های پی در پی شبه‌نظامیان جبهه النصره از ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان طی 18 ماه گذشته و در عین حال پیشروی این گروه در استان قنیطره در مجاورت نیروهای ارتش اسرائیل بیانگر آن است که این پیشروی‌ها منشأ اسرائیلی دارد.

وی اضافه کرد: قرائن و شواهد نشان می‌دهند که اسرائیل که تا زمان عملیات یبرود در استان ریف در مارس 2013 نقش آشکار و منسجمی در بحران سوریه نداشت اما پس از این عملیات و قطعی شدن شکست مخالفان اسد، تل‌آویو تلاش کرد تا موازنه‌ای میان قدرت اسد و مخالفانش به وجود آورد.

این کارشناس مسائل استراتژیک منطقه تصریح کرد: پیشروی‌های اخیر جبهه‌النصره در استان قنیطره و مداوای مجروحین این گروه شبه‌نظامی مخالف نظام سوریه در بیمارستان های اسرائیلی در جولان اشغالی نشان‌دهنده آن است که اسرائیل از یک بازیگر پنهان به یک بازیگر نسبتاٌ آشکار در صحنه تحولات سوریه تبدیل شده است.

زارعی تصریح کرد: اقدام اسرائیل در هدف قرار دادن دو آتشباری در حومه دمشق در هفتم دسامبر جاری که اقدامی غیرمعمول بود، در راستای آشکار کردن حمایت اسرائیل از معارضه نظامی سوریه صورت گرفت و این نشان می‌دهد که در هفته‌های آینده شاهد تحرکات بیشتر ارتش رژیم صهیونیستی علیه سوریه خواهیم بود. ‌

پیش از این یک عضو کنست رژیم اسرائیل با اشاره به پیشروی‌های جبهه النصره در منطقه شیخ مسکین گفته بود: پیشروی جبهه النصره بدون هماهنگی با اسرائیل امکان ندارد. سعید نفاح افزود: حمله چند ماه پیش جبهه النصره به مأموران پاسدار صلح سازمان ملل در خطوط ما بین ارتش اسرائیل و ارتش سوریه و به گروگان گرفتن حدود 80 نفر از آنان و عدم اعتراض اسرائیل به این اقدام نشان داد تحرکات جبهه النصره با ارتش اسرائیل هماهنگ است.

اتصال منطقه تحت تسلط جبهه النصره در جولان با منطقه لبنانی مزارع شبعا که در سیطره رژیم اسرائیل می‌باشد ابعاد تهدید گروه‌های تروریستی را از مناطق جنوب غربی سوریه به جنوب شرق لبنان وسعت داده است. ترور آزاد شبه‌نظامیان جبهه‌النصره در محدوده مزارع شبعا که در بعضی از مطبوعات لبنانی از جمله روزنامه الاخبار انعکاس یافت، عمدتاٌ به این منظور صورت می‌گیرد تا حزب‌الله به عواقب همراهی با دولت سوریه آگاه شود.

منبع: الوقت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس