کد خبر 371787
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

سپاهان درحالی گام در رقابت های لیگ برتر گذاشت که از همان ابتدا هم بسیاری از کارشناسان این تیم را در حد و قواره قهرمانی می دیدند و آنها تیمی هستند که در اصفهان شکست ناپذیر بوده اند.

به گزارش مشرق، در بررسی تیم های لیگ برتری بعد از بررسی نفت تهران درباره کیفیت کار سپاهان، تیم دوم رقابت های لیگ برتر مطالبی عنوان می شود.

کلیات: از ابتدای فصل هم با توجه به یارگیری سپاهانی ها انتظار می رفت که آنها از مدعیان جدی قهرمانی باشند و شروع طوفانی آنها در لیگ هم این گمانه را تقویت می کرد اما در ادامه لیگ سپاهانی ها با افتی نسبی روبه رو شدند تا اینکه زلاتکو کرانچار سرمربی این تیم از کار برکنار شد و حسین فرکی سرمربی این تیم شد. فرکی توانست تیم را به لحاظ روحی به شرایط ایده آل بازگرداند و حالا آنها در رده دوم جدول قرار دارند.

سرمربی: حسین فرکی در اواسط نیم فصل نخست بجای کرانچار هدایت این تیم را برعهده گرفت و در مجموع عملکرد مثبتی بر روی این تیم گذاشته است. فرکی از مربیان خوش نام فوتبال ایران است که فصل گذشته با فولاد تجربه قهرمانی در لیگ برتر را کسب کرد و همواره از گزینه های جدی سرمربی گری تیم های ملی محسوب می شود.

مدیریت: باشگاه سپاهان به لحاظ مدیریتی از تیم های نمونه فوتبال ایران محسوب می شود. آنها همیشه در پرداخت ها به موقع عمل کرده اند و چهره های مدیریتی کاربلدی هم در تیم شان داشته اند. در حال حاضر خلیلیان به عنوان مدیرعامل باشگاه سکان کشتی زردپوشان را در دست گرفته می خواهد این تیم را بار دیگر با قهرمانی در لیگ برتر آشتی دهد. کاری که با توجه به ابزار در اختیار او خیلی هم دور از دسترس نیست.

بازیکنان: باشگاه سپاهان در خریدهایش معمولا از چند بازیکن جوان که از تیم های پایه خودش هستند بهره می برد اما اسکلت اصلی اش را با بازیکنانی شکل می دهد که ستاره های لیگ قبلی بوده اند. از جمله این بازیکنان می توان به خلعتبری یا پریرا اشاره کرد که بسیار موثر برای سپاهانی ها توپ زده اند.

میانگین سنی بازیکنان: 25.1

تعداد برد و باخت: سپاهان در 17 هفته گذشته 9 پیروزی، 6 تساوی و دو شکست را تجربه کرده است. آمار این تیم در خارج از خانه شامل 6 برد، 3 تساوی و بدون شکست است. همچنین آمار خارج از خانه این تیم هم شامل 3 برد، 3 تساوی و 2 شکست است.

تعداد گل زده: سپاهان در 17 هفته گذشته 26 گل به ثمر رسانده است. (سومین خط حمله لیگ برتر) 9 گل این تیم در شرایط مهمان بودن و 17 گل در شرایط میزبانی به ثمر رسیده است.

میانگین ها: میانگین گل زده این تیم در هربازی 1.53 است و میانگین گل زده این تیم در شرایط مهمان 0.53 و میانگین گل زده این تیم در شرایط میزبان 1 است.

زمان گلزنی: اگر بازی را به 6 زمان 15 دقیقه ای تقسیم کنیم وضعیت گلزنی این تیم به شرح زیر است:

0-15: 5

15-30: 3

30-45: 3

45-60: 4

60-75: 5

75-90: 6

تعداد گل خورده: سپاهان در 17 هفته گذشته 16 گل خورده است. (پنجمین خط دفاعی لیگ برتر) 9 گل خورده این تیم در شرایط مهمان و 7 گل خورده این تیم در شرایط میزبانی بوده است.

میانگین ها: میانگین گل های خورده این تیم در هر بازی 0.95 بوده است و میانگین گل خورده این تیم در شرایط مهمان عدد 1.12 را نشان می دهد و عدد 0.77 میانگین گل های خورده این تیم در شرایط میزبانی است.

زمان گل های خورده: اگر بازی را به 6 زمان 15 دقیقه ای تقسیم کنیم وضعیت گل های خورده این تیم به شرح زیر است:

0-15: 1

15-30: 3

30-45: 5

45-60: 2

60-75: 5

75-90: 0

تعداد کلین شیت: در 5 بازی دروازه سپاهانی ها بسته مانده که تنها دوبار آن پیاپی بوده است.

گلزنان: سپاهان 26 گل تا پایان هفته هفدهم به ثمر رسانده است. سهم مهاجمان این تیم 12 گل (46درصد)، سهم هافبک های این تیم 7 گل (27 درصد) و سهم سهم مدافعان این تیم 7 گل (27 درصد) است. سه گلزن برتر نفت تهران محمدرضا خلعتبری (7گل)، مهدی شریفی (6گل)، لوسیانو پریرا (4گل) هستند.

تعداد کارت های زرد و قرمز: عملکرد این تیم 34 کارت زرد و 4 کارت قرمز بوده است.

رکورد خاص: سپاهان هیچگاه در اصفهان شکست نخورده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس