کد خبر 371138
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲

رئیس‌جمهور افغانستان با اشاره به اوضاع امنیتی این کشور بر لزوم مصاحبه و گزینش فرمانده امنیت این کشور توسط شخص وی تأکید کرد.

به گزارش مشرق، محمد اشرف‌غنی در دیدار با مسئولان وزارت کشور افغانستان گفت: حضور و فعالیت افراد در ارگان‌های امنیتی افغانستان براساس سهمیه‌بندی نخواهد بود بلکه هر شخصی که به عنوان فرمانده امنیت این کشور انتخاب می‌گردد، باید شخصاً با وی مصاحبه کنم.

رئیس‌جمهور افغانستان ضمن تأکید بر تقسیم وظایف میان نهادهای امنیتی این شکور، اظهار داشت: باید هماهنگی بیشتری میان نهادهای امنیتی کشور بوجود آید و سلسله مراتب مراعات شود.

اشرف‌غنی گفت: برای بهبود وضعیت امنیتی شهر کابل شورای امنیت ملی تا 2 هفته آینده در مورد ایجاد گارنیزیون شهر کابل فیصله اساسی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح افغانستان نهایت تلاش خود را خواهم کرد تا در کشور صلح برقرار گردد و در راستای تأمین امنیت کشور باید آمادگی را لازم داشته باشیم.

رئیس‌جمهور افغانستان در پایان گفت: 2015 برای ما سال حیاتی است، در این سال باید نیروهای امنیتی ما دارای ظرفیت قوی شوند و باید از فرصت‌های این سال، بیشترین استفاده صورت گیرد.

این سخنان رئیس‌جمهور افغانستان در حالی مطرح می‌شود که شهر کابل با 4 انفجار و بیش از 20 کشته امروز را به عنوان یکی از پرتنش‌ترین روزهای خود تجربه کرد و به خاطر سپرد.

پس از امضای پیمان امنیتی کابل - واشنگتن بر شدت و تعداد حملات گروه طالبان در سراسر افغانستان افزوده شده و همین موضوع به عاملی برای نگرانی دولتمردان این کشور تبدیل گردیده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس