حمیدرضا سیاسی به دلایل مبهمی که گمانه زنی های زیادی را در پی داشته بازداشت و روانه زندان اوین شد.

گروه ورزشی مشرق - عصر امروز خبری کوتاه و بی مقدمه بر روی خروجی سایت ها و خبرگزاری ها قرار گرفت که هر چه بیشتر گذشت جدی بودن آن بیشتر نمایان شد؛ «حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بازداشت شد»

ابتدا تنها به همین نکته اشاره شده بود که سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس امروز به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه (شعبه ویژه جرائم ورزشی) رفت و پس از تفهیم اتهام بازداشت موقت شد. در خصوص اتهامات وی اطلاعی منتشر نشده اما وی به صورت موقت بازداشت شده است.

** علت بازداشت؛ پرونده شاکیان سابق پرسپولیس؟!
اما ساعتی پس از این خبر گفتگوهایی از سیاسی با خبرگزاری ها و سایت های مختلف منتشر شد که علت بازداشت وی را شکایت شاکیان پرونده های مدیران سابق پرسپولیس نشان می داد. سیاسی گفت: من به دلیل پرونده های قبلی از جمله شکایت والیبالیست ها، کشتی گیران و اسپانسر بازداشت شده ام.

وی در پاسخ به این سوال که این پرونده ها برای قبل بوده و چه ارتباطی به او دارد گفت: به هر حال من مدیرعامل باشگاه هستم و به این دلیل من را خواسته اند.

سیاسی در خصوص اینکه گفته می شود به دلیل بحث مذاکرات باشگاه با رئال مادرید و حضور یک فرد ضد انقلابی در این مذاکرات وی را بازداشت کرده اند گفت: نه این طور نیست و ربطی ندارد.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص اینکه با قرار وثیقه آزاد می شود گفت: در قرار بازداشت موقت وثیقه نمی تواند کمک حال باشد اما مسئولان باشگاه و وزارت ورزش پیگیر هستند و ان شا الله حل می شود.

** وکیل شاکیان پرسپولیس: ادعای سیاسی کذب محض است!
اما دقایقی از این اظهارات سیاسی نگذشته بود که وکیل شاکیان پرسپولیس با رد اظهارات سیاسی ادعای وی را کذب محض خواند!

حمید کلوانی نوری نماینده تام‌الاختیار کشتی‌گیران و والیبالیست‌های پرسپولیس درمورد اظهارات حمیدرضا سیاسی درمورد علت بازداشتش گفت: صحبت‌های سیاسی درست نیست و پرونده کشتی‌گیران به زودی به نتایج نهایی می‌رسد و تکلیف آنها مشخص خواهد شد. بازداشت سیاسی هیچ ارتباطی به پرونده والیبالیست‌ها و کشتی‌گیران ندارد.

وی افزود: موضوع مطرح شده کشتی‌گیران و والیبالیست‌های پرسپولیس یک موضوع حقوقی است که در دادگاه حقوقی در حال پیگیری است. بحث کشتی‌گیران امری حقوقی است و موضوع برداشت یک امر کیفری محسوب می‌شود. بازداشت سیاسی ربطی به پرونده کشتی‌گیران و والیبالیست‌ها ندارد و اظهارات سیاسی در این خصوص کذب محض است.

نماینده تام‌الاختیار کشتی‌گیران و والیبالیست‌های پرسپولیس گفت: قطعاً علت بازداشت سیاسی چیز دیگری است، اما نمی‌دانم چرا آقایان موضوع را به والیبالیست‌ها و کشتی‌گیران ربط داده‌اند.

** یکی از شاکیان: شکایتمان را پس نمی گیریم!
به گزارش مشرق، عبدالله تفرشی نماینده اسپانسر پیشین باشگاه پرسپولیس نظر دیگری دارد. وی در خصوص علت بازداشت حمیدرضا سیاسی گفت: شکایت‌های شرکت صدرا سیستم پاسارگاد، کشتی‌گیران و والیبالیست‌های سابق و اسپانسر جدید باعث شد این اتفاق رخ دهد. با توجه به اینکه 70 درصد سهام صدرا سیستم پاسارگاد به نام من است، به مسئولان باشگاه پرسپولیس گفتم که یک نماینده به ما معرفی کنند تا سهام صدرا سیستم را به نام آنها کنم اما از لحاظ قانون نمی‌توانستند این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: نکته اینجاست که هنوز رویانیان، پروین و پنجعلی در باشگاه پرسپولیس صاحب امضاء هستند و به نوعی باشگاه هنوز به نام این سه نفر است! من هم اگر بخواهم سهام صدرا سیستم پاسارگاد را به نام کسی کنم باید به نام این سه نفر کنم.

معاونت پیشین اقتصادی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: خیلی وقت است که در جریان این قضیه قرار دارم. حتی از من به عنوان مطلع دعوت شد تا به کلانتری بروم و در خصوص این مسئله صحبت کنم.

تفرشی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد ارتباط با امیرحسین جهانشاهی باعث بازداشت مدیرعامل پرسپولیس شده باشد، اظهار داشت: من در جریان این مسائل نیستم، چون بحث جهانشاهی یک بحث امنیتی است و باید سیستم‌های امنیتی کشور در این زمینه پاسخگو باشند.

وی در مورد اینکه آیا برای آزادی سیاسی رضایت خواهد داد یا خیر، تاکید کرد: قطعاً برای آزادی سیاسی رضایت نمی‌دهیم تا تمام خسارت‌های‌مان پرداخت شود. اسپانسر پیشین (بهنام پیشرو کیش) 10 تا 12 میلیارد تومان هزینه کرده ضمن اینکه هزینه‌های جانبی هم وجود دارد.

نماینده اسپانسر پیشین باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه منظورش از هزینه‌های جانبی چیست، تصریح کرد: یعنی هزینه‌هایی که در حساب‌ها نیامده مثل هزینه خرید البسه. با توجه به این هزینه‌ها بدهی باشگاه پرسپولیس بالغ بر 17 میلیارد تومان است که بهترین راه برای حل این مسئله تعامل است. خیلی ساده می‌شد این موضوع را ختم به خیر کرد اما آقایان مسئله را پیچاندند تا این اتفاقات رخ دهد.

** سیاسی به اوین منتقل شد
سرانجام پس از گذشت چندساعت از بازداشت موقت، حمیدرضا سیاسی، به زندان اوین منتقل شد و امشب را در این مکان خواهد گذراند.

** آزادی سیاسی شاید 2 روز دیگر !

با انتقال سیاسی به اوین احتمال این که ماجرا پیچیده تر از شکایت شاکیان پرسپولیس باشد قوت گرفت. علی پروین هم درباره بازداشت حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: وقتی شنیدم سیاسی بازداشت شده با حمید استیلی تماس گرفتم و به او گفتم که اگر هر کاری لازم است به من بگونید تا انجام دهم. اما استیلی گفت که تافردا یا پس‌فردا سیاسی آزاد می‌شود اما به هر حال هر کسی که می‌آید در فوتبال خدمت کند به مشکل می‌خورد. من به استیلی گفتم اگر سیاسی شاکی خاصی دارد به من بگوید تا با او صحبت کنم اما این طور که حمید استیلی می‌گفت سیاسی تا یکی دو روز آینده آزاد خواهد شد.

** ماجرای بازداشت سیاسی از زبان سخنگوی پرسپولیس
مهدی خواجه‌وند درباره بازداشت حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: سیاسی امروز به شعبه 2 بازپرسی رفت اما با توجه به مشکلات قبلی و پرونده‌هایی که برای باشگاه مطرح بود او بازداشت شد که البته سیاسی به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بازداشت شد و این اتفاق ربطی به شخصیت حقیقی او نداشت.

وی افزود: طبق قانون بازپرس قرار بازداشت صادر می‌کند و به انجام این کار مکلف است و به همین دلیل سیاسی بازداشت شد و امشب در اوین حضور خواهد داشت چرا که بازداشتی‌ها راهی اوین می‌شوند.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا موضوع دیدار با جهانشاهی در باشگاه رئال مادرید عامل این بازداشت بوده یا نه، افزود: پرونده جهانشاهی دراین باره مطرح نشده اما موارد متعددی باعث شد تا پس از تفهیم اتهام قرار بازداشت صادر شود البته ما فردا پیگیر این مسائل هستیم تا ببینیم چه خواهد شد. البته این اتفاقی است که شاید برای هر مدیرعاملی حتی شاید برای باشگاه استقلال هم رخ دهد.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا بازداشت سیاسی تأثیری در ادامه کار او در باشگاه پرسپولیس دارد یا نه، گفت: این مسئله در کار باشگاه تأثیری ندارد چرا که پرسپولیس باشگاه بزرگی است و حاشیه‌های زیادی هم دارد اما این مسئله در روند کار او تأثیر ندارد و سیاسی به کارش در باشگاه پرسپولیس ادامه می‌دهد.

** احتمال دارد این موضوع گریبان استقلال را هم بگیرد
به گزارش مشرق، بازداشت سیاسی معاون وزیر ورزش را هم به واکنش واداشت. امیررضا خادم، معاون وزیر ورزش و جوانان درباره دلیل بازداشت حمیدرضا سیاسی، مدیر عامل پرسپولیس گفت: به علت پرونده‌های گذشته که از مدیریت‌های سابق وجود داشته و متاسفانه هنوز تعیین تکلیف نشده است قاضی دادسرای فرهنگ و رسانه با احضار آقای سیاسی حکم بازداشت موقت او را صادر کرد.

خادم افزود: متاسفانه استقلال و پرسپولیس مشکلات مالی گسترده و بدهی‌های زیادی برای آنها بر جای مانده و اکنون ما باید جوابگو باشیم و امیدوارم با حل آنها  بتوانیم روند واگذاری دو تیم را سرعت ببخشیم.

نماینده تام الاختیار وزیر در امور دو باشگاه گفت: امیدوارم آقای سیاسی هر چه سریع‌تر آزاد شود و این احتمال دارد همین مشکلات گریبان استقلال را هم بگیرد.

به گزارش مشرق، به هر حال سیاسی که چند روزی است بر صندلی مدیرعاملی پرسپولیس نشسته حداقل این بار ناخواسته به خبر اول رسانه های ورزشی کشور تبدیل شده و باید منتظر ماند و دید علت واقعی بازداشت وی مسائل امنیتی بوده یا شکایت شاکیان سابق؟

** آزادی «سیاسی» در انتظار اظهارنظر دادستان تهران
مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس تهران با بیان اینکه قرار بازداشت موقت«سیاسی» مدیرعامل باشگاه هنوز به تایید دادستان تهران نرسیده است گفت: اتهام «سیاسی»به هیچ وجه امنیتی نیست.

علی جمشیدی  افزود: یک سری قراردادهایی در دو سال قبل در باشگاه امضا شده بود که آقای سیاسی هیج نقشی در آنها ندارد.

وی یاداور شد: آقای سیاسی حدود 15 روز است که به عنوان مدیرعامل پرسپولیس منصوب شده اما به خاطر شخصیت حقوقی باشگاه و مدیرعامل، این قراردادها، دامن گیر آقای سیاسی شده است و از نظر ما هیچ اتهامی متوجه او نیست.

جمشیدی اضافه کرد: طبق قانون، بازپرس پرونده می تواند قرار تامینی کیفری اعم از قراربازداشت یا وثیقه صادر کند و قراری که بازپرس در این خصوص صادر کرده، قرار بازداشت موقت است.

مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: قرار بازداشت موقت باید به تایید دادستان تهران برسد اما هنوز دادستان این قرار را تایید نکرده و به همین دلیل آقای سیاسی در بازداشت به سر می برد.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود اتهامات سیاسی امنیتی است گفت: اتهام وی به هیچ عنوان امنیتی نیست و این موضوع کذب محض است.

جمشیدی در پاسخ به این سئوال که چرا بازپرس قرار دیگری برای سیاسی صادر نکرده است گفت: ما نیز به این موضوع معترض هستیم زیرا باشگاه پرسپولیس، باشگاه کوچکی نیست و قرار باید متناسب با شان و جایگاه فرد صادر شود.ضمن اینکه معتقدیم اصلا اتهامی متوجه آقای سیاسی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناخته ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    2 0
    هيچ جاي دنيا شما نمي توانيد فوتبالي را با اين همه حاشيه پيدا كنيد جز اينجا بابا جان درش راتخته كنيد خلاص......
  • ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    2 0
    یه دربی باختن، میخوان تیمو نابود کنن. کفاشیان حیا کن این فوتبالو رها کن!
  • reza ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    آقای خادم قبول کن که نتونستید از پس مسئوایتی که بر عهده تون بود (حداقل فعلا در مورد پرسپولیس) بر بیایید. ......خلاص.....
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    علتش سیاسیه!!
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    اپتداي فصل هم در نقل انتقالات اين دردسر براي پرسپوليس به وجود اوردن تا بازيكن نكيرد الان هم موقع نقل انتقال اين كار كردن .
  • پری ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    بله دیدیم همین آقای کفاشیان چطور محرومیت تماشاگران ما در جام حذفی رو بخشید تا در زمین خودمون ذوب آهن رو ببریم بریم فینال جام حذفی بله آقای کفاشیان باید حیا کنه و چون تیم ما 10 نفره بوده ما رو برنده بازی اعلام کنه عزیزم من خودم پرسپولیسی ام اما دادن طلب مردم و کلاه گذاشتن سر اونها هیچ ربطی به کفاشیان و دربی نداره لطفا احساسات بعضی ها رو جریحه دار نکنین.
  • حمید اصفهان ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    آقای سیاسی اشک های علی دایی رو یادت میاد؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس