کد خبر 367364
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲

روزنامه لبنانی « الاخبار» نوشت: «سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله لبنان با « نوری المالکی» معاون رییس جمهوری عراق دیدار و از مواضع شجاعانه او در مقابل آمریکا و عربستان سعودی تقدیر کرد.

به گزارش مشرق، الاخبار در شماره روز دوشنبه خود افزود:سید حسن نصرالله و نوری المالکی شنبه شب دیدار و شام را با هم صرف کرده اند.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع نزدیک به سفر نخست وزیر سابق عراق به لبنان که عصر شنبه وارد بیروت شده است، اضافه کرد: در جریان این سفر نوری المالکی معاینات پزشکی نیز انجام داده است.

نوری المالکی دیروز یکشنبه با « سلیم الحص» نخست وزیر اسبق لبنان دیدار و برای نخستین بار به جنوب لبنان رفت و از موزه گردشگری جهادی « ملیتا» در منطقه اقلیم التفاح دیدن کرد و از نزدیک در جریان جانفشانی های نیروهای مقاومت در نبردهای با دشمن صهیونیستی قرار گرفت.

الاخبار نوشت: معاون رییس جمهوری عراق در دیدار با دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرده است که « مخالف عملیات انتقال قدرت درعراق نبوده و ضد دولت « حیدرالعبادی» نخست وزیر کنونی عراق نیست».

این روزنامه ادامه داد:نوری المالکی همچنین همه ادعاها را مبنی بر اینکه او درصدد کودتا و یا براه انداختن انتفاضه علیه العبادی است، بشکلی قاطع رد کرده است.

الاخبار به نقل از منابع خود اضافه کرد: نخست وزیر سابق عراق به سید حسن نصرالله گفته است که در ابتدا یک سوء فهمی ایجاد شد اما امروز روابطش با العبادی ممتاز و همه مشکل ها حل شده است.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع خود افزود: سید حسن نصرالله نیز از شجاعت و مواضع نوری المالکی در مقابل آمریکا و عربستان سعودی تقدیر و بر ضرورت صیانت از حاکمیت و وحدت عراق تاکید کرد.

الاخبار نوشت:سیدحسن نصرالله با تشکیل یک ولایت سوم درمقابل کوتاه آمدن در پرونده نفت با کردها و پرونده حاکمیت به نفع اقلیم سنی به عنوان بخشی از برنامه جداکردن بخش هایی از خاک سوریه و عراق و انضمام آن به اردن به عنوان وطن جایگزین که در حقیقت محقق ساختن رویای اسراییلی ها است، مخالفت کرده است.

الاخبار به نقل از منابع خود افزود:سید حسن نصرالله از نوری المالکی خواسته است تا به فعالیت سیاسی، تقویت حزب دولت قانون و تاکید بر رویکرد وحدت درمقابل طائفه گری، تقسیم وغارتگری، باج خواهی و خضوع در مقابل دیگران ادامه دهد.

به نوشته این روزنامه لبنانی، دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرده است که « باید دارای نقش و صدا باشیم و نباید اجازه دهیم دیگران ما را تضعیف کنند».

تاکنون حزب الله لبنان خبری رسمی از این دیدار منتشر نکرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس