کد خبر 367294
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶

به دنبال انتشار خبر مربوط به استعفای افسر سفیدپوست آمریکایی که یک نوجوان سیاهپوست را به قتل رسانده بود، معترضان مجدداً به خیابان‌های فرگوسن ایالت «میسوری» بازگشتند.

به گزارش مشرق، وکیل مدافع «دارن ویلسون» افسر سفیدپوست آمریکایی که «مایکل براون» نوجوان سیاهپوست غیرمسلح آمریکایی در شهر «فرگوسن» را به ضرب گلوله کشته بود، امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ویلسون از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

پایگاه خبری هیل، وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد که معترضان اوایل صبح امروز با شنیدن این خبر مجدداً به خیابان‌ها آمدند و ابراز خرسندی کردند.

یک نشریه محلی در فرگوسن متن استعفانامه دارن ویلسن را منتشر کرده که در آن نوشته شده است که به او گفته شده است: «ادامه کار او در نیروی پلیس ممکن است افسران همکار او و شهروندان فرگوسن را به خطر بیاندازد.»

ویلسون نیز ضمن اعلام استعفای خود ابراز امیدواری کرده است که استعفایش بتواند آرامش را به جامعه بازگرداند. وی پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود که از اینکه براون را کشته است وجدانی آسوده دارد.

معترضان که از دوشنبه هفته گذشته به دنبال تبرئه ویلسون تظاهرات خود در فرگوسن و دیگر شهرهای آمریکا در اعتراض به رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا را آغاز کرده بودند، شنبه شب به وقت محلی به اعتراضات خود ادامه دادند و حدود 150 نفر از معترضان مقابل اداره پلیس تجمع کردند.

خبرنگاران آناتولی ترکیه که در صحنه حاضر بودند گزارش کردند که معترضان پرچم آمریکا را در حین اعتراضات خود به آتش کشیدند و مأموران پلیس نیز چند نفر از معترضان را دستگیر کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس