کد خبر 362838
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷

مهدی کاشانیان - بازیگر «صبح جمعه با شما» - که سال‌ها با کاراکتر معروف «باریکلا به تو، آفرین به تو» مردم را خندانده بود، شنبه - 24 آبان ماه - در سن 88 سالگی درگذشت.

به گزارش مشرق، حمید کاشانیان در گفتگو با مهر درباره دلیل فوت پدر خود مهدی کاشانیان هنرمند رادیو و سینما بیان کرد: متاسفانه پدرم حدود ساعت 12:30 امروز شنبه 23 آبان ماه بر اثر سکته قلبی درگذشت.

وی ادامه داد: پدرم از 21 شهریور ماه تا امروز در بیمارستان فیروزگر تهران بستری بود. او به علت عفونت ریه تا 23 مهر در بخش آی سی یو بیمارستان بود و بعد از مدتی به بخش عمومی وارد شد البته پس از مدتی دوباره به دلیل حاد شدن وضعیت جسمانی اش به آی سی یو انتقال یافت.

فرزند مهدی کاشانیان بیان کرد: عفونت پدرم در این مدت از بین رفته بود اما به دلیل آنتی بیوتیک هایی که به او زده می شد بدنش ضعیف شده بود که نهایتا امروز به دلیل سکته قلبی از میان ما رفت.

حمید کاشانیان درباره مراسم تشییع این هنرمند بیان کرد: مراسم تشییع پدرم احتمالا روز دوشنبه برگزار خواهد شد و قرار است هماهنگ شود تا وی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

به گزارش ایسنا، این پیشکسوت رادیو که متولد سال 1305 بود، بازیگری را از تئاتر «جامعه باربد» آغاز کرد و سپس وارد رادیو شد و بیشتر به کارهای طنز پرداخت.

مهدی کاشانیان در سال1327 ازطریق رضا زندی وارد رادیو شد. او در سال‌های آخر دچار بیماری آلزایمر شده بود و به دلیل ایست قلبی درگذشت.

این هنرمند درباره‌ی کار در رادیو و برنامه‌های طنز گفته بود: به خاطرعلاقه به کارم تحت تاثیر نقشی که به عهده من گذاشته شده بود قرار می‌گرفتم. چون همیشه دوست داشتم مردم را بخندانم، وارد کارهای نمایشی طنز شدم و از هیچ کس تقلید نکردم.

او اظهار کرده بود که همیشه مدیون مردم بوده وهست و تنها انتظار ایشان احوالپرسی دوستان قدیمی از ایشان است.

مهدی کاشانیان همچنین در فیلم‌های سینمایی چون «ترن» و «دندان مار» به ایفای نقش پرداخته بود. او مهر ماه امسال به دلیل عفونتی که وارد خونش شده بود، در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان «فیروزگر» بستری شده بود.

آخرین فعالیت هنری مرحوم کاشانیان بازی در سریال «شهریار» در نقش شهرفرنگی بود.

{$sepehr_album_19772}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    خداوند بیامرزدش ....
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    چرا مردم ما فراموش کار شدن؟ عمری صبح جمعه خودشون رو با صدای امثال مرحوم کاشانیان شروع کردند. ولی مقایسه کنید این دو هنرمند که با اختلاف دو روز فوت شدند و عکس العمل مردم رو. خواننده جوان ما هم اگر چند سال از بیماریش میگذشت و کار نمیکرد هم به همین سرنوشت دچار میشد.
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    روحش شاد و یادش گرامی اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • محمد ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    روحشان شاد
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    برای شادی روحش فاتحة مع الصلوات
  • علي حقجو ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    اي كاش يك هزارم مرحوم پاشایی هم به این مرحوم وقت میدادند
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    خدا قرین رحمتش کنه... چه قدر با پدر خدا بیامرزم از این برنامه صبح جمعه خاطره داشتیم
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    چرامنفی دادی؟
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    صدای ماندگارش جاودانه خواهد ماند . به بازماندگان و خانواده ی این استاد فقید تسلیت میگم. روحش شاد و یادش گرامی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس