کد خبر 362754
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است طی دو روز آینده برای بحث بیشتر درباره تنش ها در مسجدالاقصی برای دومین بار با پادشاه اردن دیدار کند.

به گزارش مشرق، قرار است «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی طی دو روز آینده برای دومین بار با «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن برای بحث بیشتر درباره تنش‌ها در مسجدالاقصی دیدار کند.

پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» با اعلام این خبر نوشت، بعد از نشست سه‌جانبه نتانیاهو با جان کری وزیر خارجه آمریکا و ملک عبدالله دوم در امان، این، دومین نشست در کمتر از یک هفته خواهد بود.

یک عضو پارلمان اردن در این باره گفت، نتانیاهو به منظور تدوین توافقی که پنج‌شنبه برای کاهش تنش‌ها در بیت‌المقدس مورد موافقت قرار گرفت، عازم اردن می‌شود.

بر اساس این گزارش، به دنبال نشست سه‌جانبه پنج‌شنبه، کری گفت، اسرائیل و اردن که قیومیت مسجدالاقصی را بر عهده دارد، توافق کردند برای آرام کردن اوضاع در بیت‌المقدس و ایجاد اعتماد، گام‌هایی اتخاذ کنند.

حمله به غزه، شهادت چندین جوان فلسطینی به دست شهرک‌نشین‌ها، افزایش فعالیت‌های ساخت و ساز در قدس شرقی و ورود سیاستمداران صهیونیست به حرم شریف در ماه‌های اخیر موجب شده تا میزان اعتراضات فلسطینی‌ها در قدس اشغالی به میزان کم‌سابقه‌ای افزایش یابد. بسیاری از تحلیلگران اسرائیلی نسبت به وقوع انتفاضه سوم فلسطینی‌ها هشدار داده‌اند.

همین اعتراضات و هراس صهیونیست‌ها از تشدید اوضاع، موجب شد روز جمعه برای اولین بار در سال‌های اخیر محدودیت سنی برای حضور در نماز جمعه مسجد الاقصی برداشته شود. تا پیش از این، تنها مردان بالای 50 سال اجازه ورود به مسجد را داشتند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    من تو کار این عربهای وهابی موندم فقط دارن به خودشون خنجر میزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس