کد خبر 361693
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

طی شبانه‌روز گذشته جوانان فلسطینی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی ۳ عملیات از کرانه باختری تا قدس با استفاده از چاقو انجام دادند و تاکنون یک اسرائیلی کشته و چندین صهیونیست زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، دوشنبه (دیروز) در پاسخ به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در فلسطین 3 عملیات با استفاده از چاقو توسط جوانان فلسطینی انجام شد به نحوی که کانال 10 رژیم صهیونیستی در گزارشی دیروز را روز «چاقوهای فلسطینی» توصیف کرد.

زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی در اولین عملیات

بنا به گزارش «الرساله نت»، در اولین عملیات یک جوان فلسطینی با چاقو یک نظامی اسرائیلی در ایستگاه مرکزی تل‌آویو را مورد هدف قرار داد و وی را به شدت زخمی کرد. این جوان فلسطینی موفق به فرار شد و پلیس در تعقیب اوست.

کشته شدن یک اسرائیلی و زخمی شدن 2 نفر دیگر در دومین عملیات

دومین عملیات در الخلیل واقع در کرانه باختری انجام شد و «ماهر هشلمون» جوان فلسطینی با چاقو یک سرباز اسرائیلی را کشت و دو نفر دیگر را به شدت مجروح کرد. این جوان مورد هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و برخی منابع خبر شهادت وی را اعلام کرده‌اند و برخی دیگر گزارش داده‌اند وی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در قدس بستری است. گفته می‌شود اسرائیلی کشته شده پیشتر از یک عملیات استشتهادی دیگر جوانان فلسطینی با استفاده از خودرو نجا ت یافته بوده است.

عملیات سوم در قدس اشغالی

اما نزدیک به اذان مغرب روز دوشنبه که جوان فلسطینی دیگر در قدس اشغالی با چاقو به سمت چند اسرائیلی ساکن غرب این منطقه حمله کرد. این بار عکس‌العمل سریع پلیس رژیم صهیونیستی مانع از زخمی شدن کسی شد.

این عملیات‌ها در کنار اعتراض‌های روزانه جوانان فلسطینی با پرتاب سنگ ادامه دارد . کانال 7 رژیم صهیونیستی از زخمی شدن چندین اسرائیلی در اثر پرتاب سنگ جوانان فلسطینی خبر داد.

تبریک جهاد اسلامی به عملیات‌های شهادت طلبانه جدید

جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین در بیانیه‌ای مسئولیت عملیاتی که با چاقو سه اسرائیلی زخمی شده بودند را بر عهده گرفت. در ادامه این بیانیه ضمن تبریک این عملیات‌ها آمده است:  بار دیگر یاران ما در کرانه باختری و قدس ثابت کردند که مسیر ما صحیح است. این عملیات‌ها در پاسخ به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و مسجدالاقصی است و پاسخ تک تک مردم فلسطین به این اقدامات به شمار می‌رود.

«حسام بدران» سخنگوی حماس در خارج از فلسطین با تقدیر از حمله امروز به شهرک‌نشینان صهیونیست گفت: «این اقدام، گامی در جهت صحیح است و نشان‌دهنده سرسختی فلسطینیان در راه مقاومت در برابر اشغالگری و مبارزه با جنایات به وقوع پیوسته در مسجدالاقصی و شهر قدس است.

حماس: این عملیات‌ها پاسخی طبیعی به جنایات اسرائیل است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» نیز این عملیات‌ها را تبریک گفت و افزود که عملیات‌های مقاومتی فردی در کرانه باختری و قدس پاسخ‌های طبیعی به جنایات اسرائیلی در حق قدس و مقدسات است.

در بیانیه این جنبش آمده است که این نوع عملیات‌ها انقلاب بر وضعیت کنونی در کرانه باختری و قدس است. اینگونه عملیات‌ها نوعی تمام کردن حجت بر جوانان فلسطینی است که آنچه در توان دارید برای دفاع از ملت، زمین و مقدساتتان انجام دهید.

حماس سپس افزود: مسجدالاقصی و خون ملت ما خط قرمز است و رژیم اشغالگر باید بهای حماقت‌های خود را بپردازد.

جلسه امنیتی اضطراری رژیم صهیونیستی/وزیر اسرائیلی: عاملان عملیات‌ها باید اعدام شوند

پس از 3 عملیات دیروز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیوینستی جلسه ویژه امنیتی تشکیل داد تا اقدامات جوانان فلسطینی از زیر گرفتن شهرک‌نشینان تا استفاده از چاقو را بررسی کنند.

«اوری آرئیل» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعلام کرد که عاملان فلسطینی این عملیات‌ها باید اعدام شوند. یک افسر اسرائیلی بلندپایه نیز اعلام کرد که اینگونه عملیات‌ها افزایش خواهد یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس