کد خبر 361203
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از ارائه مجوز انحصاری واردات سیگار از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به یک شرکت خاص خبر داد.

 به گزارش مشرق، نادر قاضی پور با اشاره به ارائه مجوز واردات انحصاری سیگار به یک شرکت خاص، گفت: متاسفانه وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک اقدام تامل‌برانگیز، مجوز واردات انحصاری سیگار را به این شرکت خاص داده که این اقدام، منجر به تضعیف تولید داخلی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: چنانچه سیگار در داخل کشور تولید نشود، تنها مقدار کمی از نیاز مصرف از طریق واردات رسمی تامین خواهد شد و مابقی از طریق قاچاق روانه بازار می‌شود.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی، سرمایه‌های کشور به جیب همسایگان رفته و آنها را پولدار می‌کند، ضمن اینکه شبکه‌ای برای ورود مواد مخدر نیز ایجاد خواهد شد که خطرات بسیاری در پی خواهد داشت.

به گفته قاضی پور، علاوه بر اینکه باید با تبلیغات صحیح مانع از افزایش مصرف سیگار در داخل کشور شویم، باید از تولید داخلی نیز حمایت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اگرچه وظیفه دولت حمایت از تولیدات داخلی است اما متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت، دخانیات را در زمره واحدهای مشمول خصوصی سازی قرار داد و اجرای طرح‌های کمی و کیفی را بلاتکلیف گذاشت، ضمن اینکه برای واردات دستگاه‌های جدید در این بخش از تولید را نیز مشمول دریافت ارز نکرد و بنابراین از برنامه تولید عقب افتادیم.

وی گفت: متاسفانه تعدادی از قاچاقچیان سیگار با نفوذ در بخش‌های مختلف قدرت همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت علیه دخانیات تولید داخل جوسازی می‌کند، در حالی که تولید داخلی سیگار می‌تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

قاضی پور افزود: مجلس متوجه تخلف وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارائه مجوز انحصاری وارداتی سیگار شده و به زودی از وزیر صنعت درخواست می‌کند تا با حضور در کمیسیون در این خصوص توضیح دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس