کد خبر 360593
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: به منظور ایجاد فرهنگ استفاده از لوازم ایمنی در دهه ایمنی راه‌ها تعداد 3 هزار و 500 کلاه ایمنی در بین موتورسواران توزیع می‌شود.

به گزارش مشرق، علی رحمتی امروز با اشاره به اینکه دهه «ایمنی راه‌ها و مسئولیت ما» فرصتی برای آموزش فرهنگ صحیح رانندگی است، اظهار کرد: در این ایام سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها اقدام به ارسال پیام کوتاه با مضامین آموزشی به شهروندان خواهد کرد.

وی از برگزاری مانورهای مختلف به منظور آموزش امداد و نجات در زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم باید برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان از برگزاری مانور موتور سیکلت سواران در شهرستان‌های زنجان خبر داد و تاکید کرد: 3 هزار و 500 کلاه ایمنی در بین موتورسواران توزیع خواهد شد.

این مسئول به ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها اشاره و اضافه کرد: در استان زنجان 17 مدرسه با نواخته شدن زنگ ایمنی راه‌ها در مدارس از نظر فیزیکی ایمن خواهند شد و دانش‌آموزان 30 مدرسه نیز آموزش‌های ایمنی را خواهند آموخت.

رحمتی با اشاره به اینکه سفر با خودرو‌های عمومی ایمن‌تر از خودروهای شخصی است، تاکید کرد: باید فرهنگ استفاده از خودروهای عمومی در بین مردم گسترش یابد.

وی از انتشار گاهنامه تخصصی ایمنی مسافران در زنجان خبر داد و اعلام کرد: این نشریه پس از چاپ در پایانه‌های مسافربری به صورت تخصصی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان  نقش رسانه‌ها را در کاهش تلفات جاده‌ای بسیار مهم خواند و اظهار کرد: بیشتر تصادفات ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی و فرهنگ پایین رانندگی در بین مردم است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    عوضی که موتور سوارها را از سطح شهر جمع کنند تازه به اونها کلاه میدند!! اکثریت دزدهای سطح شهر موتور سوار هستند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس