نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان با استناد به کشفیات ارتش این کشور و اعترافات متهمان بازداشت شده در مورد طرح‌های خرابکارانه گفت: بسیاری از مقامات و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور با تروریست‌ها همکاری داشته و با آن‌ها هماهنگ هستند.

به گزارش مشرق، دیلی‌استار نوشت: «علی فیاض» نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان در سخنانی گفت تعدادی از مقامات سیاسی و دینی این کشور با شبه‌نظامیان (سلفی) فعال در لبنان همکاری داشته و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

وی طی سخنانی در مراسم عزاداری دهه اول محرم در جنوب لبنان گفت: "در اینجا شاهد یک ساختار کاملی هستیم که در اشکال و مواقع کنونی ظاهر شده و از گروه‌های تکفیری وابسته به داعش و جبهه النصره (نیز)‌فراتر می‌روند. همچنین تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی وجود دارند که هماهنگی و همکاری گسترده‌ای با گروه‌های تکفیری داشته و از آن‌ها حفاظت می‌کنند. "

به گفته این نماینده پارلمان لبنان: "این شخصیت‌ها نقش خطرناکتری را نسبت به این گروه‌های تکفیری که در حقیقت حملات تروریستی را انجام می‌دهند، ایفا می‌کنند."

فیاض در سخنان خود به کشفیات ارتش این کشور در مورد انبارهای سلاح و مواد منفجره، همچنین طرح‌های خطرناکی که بازداشت‌شدگان اعتراف کرده‌اند که در حال کار بر روی آن‌ها بوده‌اند، استناد کرد.

به گفته وی، خطرناک‌ترین نقشی که این شخصیت‌ها ایفا می‌کنند شامل استفاده از (بهانه) توازن فرقه‌ای برای توجیه و یا ایجاد پوشش برای فعالیت تروریست‌های سلفی است.

نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان افزود: "با این اقدام، آن‌ها همه را خصوصا دولت و نیروهای امنیتی آن را به گوشه‌ای رانده، و ما را به مواجه با مسائل پیچیده‌ای وا‌ می‌دارند که بازتابی منفی بر کل وضعیت لبنان خواهد داشت."

وی با اشاره ضمنی به مقامات مرتبط با جریان المستقبل و خاصه اشرف ریفی وزیر دادگستری این کشور، اظهار داشت که مقاماتی را که وی آن‌ها مورد اشاره قرار داده است، با نگرش‌های متناقض خود افکار عمومی را دچار تشویش کرده‌اند.

فیاض افزود: "آن‌ها به خاطر همکاری‌شان با گروه‌های تروریستی که در راستای حفظ منافع بی‌ارزش و متوهمانه سیاسی‌‌شان به بهای امنیت و ثبات (لبنان) است، شناخته شده‌اند."

روز گذشته بود که نشریه الاخبار لبنان گزارش داد که یکی از محافظان اشرف ریفی اوایل این هفته (میلادی) از سوی ارتش لبنان و به خاطر تلاش برای انتقال 280 هزار دلار به ربایندگان سربازان و نیروهای پلیس لبنان بازداشت شده است.

اشرف ریفی نیز در پی این اقدام با رد این اتهامات، ارتش را به خاطر فقدان توازن در حملات خود به انبارهای اسلحه به باد انتقاد گرفت. وی از ارتش خواست تا به مکان‌ها و مواضع حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرده و حملات خود را تنها به شهر شمالی طرابلس که سنی‌نشین است و خاصه محله «باب‌التبانه» آن محدود نکند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس