در این بازی که «چتر زرد» نام دارد، کاربر در نقش یکی از معترضان خیابانی حاضر می‌شود و باید با پلیس و رئیس دولت محلی هنگ کنگ که در این بازی پوششی شبیه گرگ دارد، مقابله کند.

گروه جنگ نرم مشرق- در حالی که اعتراض‌های خیابانی در هنگ کنگ همچنان ادامه دارد، انتشار یک بازی اندرویدی در حمایت از معترضان، از طراحی‌های پشت صحنه برای تبدیل این جریان به یک موج اجتماعی علیه چین، حکایت دارد.

در این بازی که «چتر زرد» نام دارد، کاربر در نقش یکی از معترضان خیابانی حاضر می‌شود و باید با پلیس و رئیس دولت محلی هنگ کنگ که در این بازی پوششی شبیه گرگ دارد، مقابله کند.

این بازی با وجودی که هنوز از سوی شرکت اپل تأیید نشده و در فروشگاه آنلاین گوگل در چین نیز قابل دسترسی نیست، تاکنون 400 هزار بار دانلود شده است.

شرکت تهیه‌کننده این بازی هدف از ساخت آن را حمایت از معترضان اعلام کرده است.

بازی اندروید هم به کمک معترضان غربگرای هنگ کنگ آمد

در این بازی، معترضان فرضی وقتی به مخمصه شدید برمی‌خورند و در محاصره پلیس قرار می‌گیرند، نام یکی از اسطوره‌های آزادیخواه و مبارز چینی را صدا می‌زنند.

گفتنی است اعتراض‌های اخیر در هنگ کنگ از زمانی آغاز شد که کنگره ملی خلق چین با اتخاذ تصمیمی در شهریورماه سال جاری اعلام کرد، رئیس منطقه هنگ کنگ از سال 2017 میلادی با آرای مردم انتخاب می‌شود و فقط ساکنان هنگ کنگ می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و نامزدهای انتخابات باید مورد تأیید دولت چین قرار گیرند.

اما معترضان که گفته می‌شود تحت تأثیر غرب هستند، تأیید دولت مرکزی را نمی‌پسندند، به طوری که در پی اعلام این تصمیم، دانشجویان معترض در هنگ کنگ اعلام کردند که در اعتراض به این تصمیم به مدت یک هفته از حضور در کلاس‌های درس خودداری می‌کنند.

به دنبال آن، جمعی از معترضان با مسدود کردن خیابان‌ها در منطقه مرکزی تجاری باعث بسته شدن، بسیاری از مراکز فعال تجاری و مختل شدن فعالیت‌های روزانه این مناطق شدند.

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس در هفته‌های اخیر با استفاده از شبکه گسترده رسانه‌ای، اظهارات و اقدامات مداخله‌جویانه‌ای را در ناآرامی‌های هنگ کنگ به بهانه حمایت از معترضان داشته‌اند و وزارت امور خارجه چین نیز با محکوم کردن دخالت آمریکا و کشورهای غربی در امور داخلی هنگ کنگ به بهانه تحقیق درباره برخوردهای پلیس با معترضان، اعلام کرد آمریکا حق دخالت در امور هنگ کنگ را ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شیرزاد ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    بازی ساز های ایرانی هم میتونند بازی فرگوسن رو ماسه اندروید تولید کنند
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    پس لینک دانلودش کو مشرق !؟
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    چرا شما مگه وکیل چین هستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس