کد خبر 357823
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳

نورصفحه از جمله عواملی است که باعث صرفه جویی در مصرف باتری و بالارفتن عمر آن است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، روشنایی خودکار یا همان Auto Brightness قابلیتی است که در گوشی های موبایل و تبلت ها به کار گرفته می شود تا به کمک یک سنسور ویژه، میزان نور محیط را تشخیص داده و روشنایی نمایشگر را متناسب با آن تنظیم نماید.

به این ترتیب عمر باتری افزایش یافته و در عین حال کاربر نوری مناسب با محیط را برای چشمان خود از نمایشگر دریافت می کند. اما هستند افرادی که روشنایی خودکار را دوست ندارند و همینطور وجود دارند مواردی که دوست داریم به صورت دستی نور نمایشگر را کاملا کم (یا زیاد) نماییم. برای این مورد آخری راه حلی سریع در قالب یک ترفند ویژه و در سیستم عامل iOS 8 وجود دارد که کاربران اپل می توانند در صورت تمایل آن را به کار گیرند.

به بخش تنظیمات یا Settings رفته و وارد قسمت General و سپس Accessibility شده و Zoom را فعال نمایید.
{$sepehr_album_19075}

قابی مربع شکل ظاهر می شود. سه انگشت خود را همزمان درون آن بزنید تا منوی ویژه ای ظاهر شود.
{$sepehr_album_19076}

از منوی ظاهر شده، Full Screen Zoom را برگزینید. با انتخاب آن، ابعاد محتوای نمایشگر تغییر می کند. به کمک اسلایدر پایین منو و با کشیدن آن، نمایشگر را به حالت نرمال خود بازگردانید.
{$sepehr_album_19077}

وارد بخش Choose Filter شده و Low Light را انتخاب کنید. با این انتخاب، نور نمایشگر به شدت کاهش می یابد.
{$sepehr_album_19078}

به قسمت General از بخش Settings بازگشته و تا انتها اسکرول نمایید تا Accessibility Shortcut را ببینید. وارد آن شده و Zoom را تیک بزنید.
{$sepehr_album_19079}

 همین بود! از اکنون به بعد هر زمان که دکمه Home را سه بار بفشارید، نور صفحه نمایش مطابق با تنظیمی که انجام داده اید کاهش می یابد. با سه بار فشار مجدد، همه چیز سر جای خود باز می گردد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: سخت‌افزار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس