کد خبر 357820
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹

بیش از 200 باشگاه مطرح فوتبال اروپا برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر در فصل بهار رایزنی خواهند کرد.

به گزارش مشرق، اتحادیه باشگاه های اروپا قصد دارد پیشنهاد خود در این باره را ماه آینده به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) ارایه دهد.

مسابقات جام جهانی همواره در تابستان برگزار شده است اما در مورد رقابت های 2022 قطر، احتمال تغییر زمان برگزاری به دلیل گرمای شدید هوا در تابستان های این کشور وجود دارد.

در همین راستا سپ بلاتر رییس فیفا از برگزاری جام جهانی در یکی از ماه های نوامبر و دسامبر حمایت کرده است تا با بازی های المپیک زمستانی که در ژانویه یا فوریه برگزار می شود، تداخل پیدا نکند.

اما این تغییر برنامه زمانبندی بر روی مسابقات لیگ های برتر اروپا تأثیر خواهد گذاشت در حالیکه شبکه های تلویزیونی و حامیان مالی مسابقات نیز تهدید کرده اند در صورتی که این تغییر بر قراردادهای آنها تأثیر بگذارد، برخورد قانونی خواهند کرد.

اتحادیه باشگاه های اروپا متشکل از باشگاه های قدرتمندی چون رئال مادرید، بارسلونا، پاری سن ژرمن، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی و منچستریونایتد پیشنهاد کرده اند که برگزاری جام جهانی در ماه مه تأثیر منفی کمتری را بر روی مسابقات لیگ های کشورهای آنها خواهد گذاشت.

بنابراین گزارش، هوای ماه مه در قطر گرم است اما قطعا گرمتر از جام جهانی 1986 مکزیک، 1994 آمریکا و 2002 ژاپن و کره جنوبی نخواهد بود.

قطر نیز قول داده است در جریان برگزاری جام جهانی این کشور، در ورزشگاه ها از فن آوری خنک کننده هوا استفاده کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس