کد خبر 351729
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

رییس شورای المپیک آسیا با بیان اینکه آسیا متحد پشت قطر ایستاده است، وعده داد برای حفظ میزبانی جام جهانی 2022 در قطر تا پایان مبارزه می کند.

به گزارش مشرق، شیخ احمد، نژاد پرستی رسانه ها را عامل انتقادهایی دانست که تردیدهایی را در مورد این رویداد ایجاد کرده است.

درحالی که فیفا تحقیق در مورد فرایند اعطای میزبانی جام جهانی را در دست انجام دارد، شیخ احمد الفهد الصباح گفت: آسیا متحد پشت قطر ایستاده است.

رییس کویتی شورای المپیک آسیا اظهار داشت: فکر می کنم قطر منصفانه این میزبانی را بدست آورد. ما جام جهانی را به علت برخی دیدگاههای منفی رسانه ای از قطر نخواهیم گرفت.

وی گفت: ما تا پایان مقاومت می کنیم و برای حق میزبانی قطر مبارزه می کنیم چرا که فکر می کنم این مسئله بیشتر با نژادپرستی ارتباط دارد تا واقعیت.

فیفا در حال ارزیابی گزارشی در مورد رای گیری در جریان اعطای میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 است که مایکل گارسیا دادستان سابق آمریکا تهیه کرده است.

این تحقیقات یک ساله مشتمل بر مصاحبه با بیش از 75 شاهد بوده است و پرونده 200 هزار صفحه ای و مصاحبه های شنیداری را شامل می شود.

انتقاد از میزبانی قطر با واکنش شدید مقامات آسیایی و سپ بلاتر رییس فیفا روبرو شده است.

شیخ احمد اظهار داشت: برگزاری جام جهانی در فصل زمستان بجای تابستان برای اجتناب از گرمای شدید هوا در این کشور اقدام معقولی است.

با این حال وی تاکید کرد: هیچ دلیلی برای محروم کردن قطر از میزبانی این تورنمنت یا برگزاری انتخابات جدید برای تعیین میزبان این مسابقات وجود ندارد.

وی گفت: ما باید قوی و شکیبا باشیم. ما مبارزه خواهیم کرد. به خاطر حق قطر و منطقه مقاومت می کنیم.

شیخ احمد تاکید کرد که این اولین بار است که جام جهانی در خاورمیانه برگزار می شود.

میزبانی قطر بحث های شدیدی را در اروپا به راه انداخت. ماه گذشته تئو سوانسیگر عضو کمیته اجرایی فیفا اظهار داشت که جام جهانی در قطر برگزار نخواهد شد.

اما شیخ احمد گفت: غیرمنصفانه است که قطر مورد حمله قرار گرفته نه روسیه؛ در حالی که روسیه که میزبانی جام جهانی 2018 را هم زمان بدست آورد و مشکل نژادپرستی در فوتبال را دارد.

وی با اشاره به رای گیر سال 2010 برای انتخاب میزبانان جام های 2018 و 2022 گفت: ما اولین بار میزبانی را کسب کردیم. می توانیم دومین بار هم میزبان شویم. ما در رقابت با آمریکا و لندن بردیم.

شیخ احمد اظهار داشت: ما از حق خود دست نمی کشیم. آسیا موضع گیری می کند، کل آسیا موضع می گیرد نه فقط قطر.

وی خاطر نشان کرد: این جام جهانی در آسیا ست. اگر آنها می خواهند انتخاب جدیدی انجام دهند باید در مورد مسکو و دوحه هر دو انجام دهند؛ چرا که هم زمان این میزبانی ها تعیین شد.

کمیته اخلاقی فیفا قرار است نتایج تحقیق را در اوایل سال 2015 اعلام کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    ولی ما پشت شما نامردا دیگه نمی ایستیم.
  • سعید ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    عمرا ... ایشالله ازشون بگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس