کد خبر 347645
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان و عضو کمیته اجرایی فیفا در سخنانی جنجالی پیشنهاد داد که میزبانی جام‌جهانی 2022 از قطر گرفته شد. این حرف با واکنش تند کشور کوچک حوزه خلیج فارس مواجه شد. قطری‌ها در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که این رقابت‌ها در هر شرایطی در کشورشان برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، مدت‌هاست که فدراسیون بین‌المللی فوتبال، قطر را به عنوان میزبان جام‌جهانی 2022 انتخاب کرده است اما هنوز این سوال در اذهان وجود دارد که آیا این رقابت‌ها در قطر برگزار می‌شود یا نه.

بسیاری از کشورها به ویژه انگلیس سعی می‌کنند تا میزبانی جام‌جهانی 2022 را از این کشور کوچک خلیج فارس بگیرند. آنها معتقدند که قطر با رشوه و زدوبند میزبانی این رقابت را به دست آورده است و سران فیفا باید هر چه سریع‌تر دوباره برای انتخاب میزبان این رقابت‌ها رای‌گیری کنند.

این تنها مشکل قطر در میزبانی جام‌جهانی 2022 نیست. مخالفان چنگ به دستاویز دیگری هم زده‌اند و آن گرمای بیش از حد قطر در تابستان است. قطری‌ها می‌گویند به راحتی می‌توانند این مشکل را مهار و ورزشگاه‌ها را به دستگاه‌های تصفیه و خنک کننده هوا مجهز کنند اما بعضی از کشورها با این ایده هم مخالف هستند؛ چرا که می‌گویند در این صورت توریست‌هایی که می‌خواهند در قطر اقامت داشته باشند به مشکل می‌خورند.

بعضی به قطر پیشنهاد دادند که این رقابت‌ها را در زمستان برگزار کند که با مخالفت شدید کشورهای انگلیس و آلمان مواجه شد؛ چرا که آنها معتقدند برنامه لیگ‌های آنها دستخوش تغییر خواهد شد و آنها اصلا آماده نیستند تا با این درخواست موافقت کنند. به نظر می‌رسد که چنین کشورهایی در نظر دارند که میزبانی را از قاره کهن بگیرند و این رقابت‌ها در کشور دیگری برگزار شود.

تئو سوانسیگر، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان و عضو کمیته اجرایی فیفا سخنانی عجیبی را درباره میزبانی قطر بر زبان آورد. او گفت که باید میزبانی جام‌جهانی 2022 به خاطر گرمای زیاد هوا از قطر گرفته شود. این برای نخستین بار است که عضوی از فیفا درباره برگزار نشدن جام‌جهانی در قطر سخن به میان می‌آورد.

این سخنان رئیس فدراسیون فوتبال آلمان و عضو کمیته اجرایی فیفا واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است. بسیاری معتقدند که این زنگ خطری برای میزبانی قطر است؛ چرا که این برای نخستین بار است که عضوی از فیفا درباره لغو میزبانی قطر صحبت می‌کند. این عضو کمیته اجرایی فیفا به دنبال راه‌حل برای برون‌رفت از گرمای قطر نیست بلکه می‌خواهد که میزبانی از این کشور کوچک حوزه خلیج فارس گرفته شود و این بسیار عجیب است، چرا که مدت‌هاست قطر به عنوان میزبان جام‌جهانی انتخاب شده است و سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال هم بارها تاکید کرده است که این رقابت‌ها تنها در قطر برگزار خواهد شد.

فدراسیون فوتبال قطر خیلی سریع نسبت به این سخنان سوانسیگر واکنش نشان داد. قطری‌ها در بیانیه‌ای رسمی این گونه پاسخ رئیس فدراسیون فوتبال آلمان و عضو کمیته اجرایی فیفا را دادند: بدون شک قطر میزبان جام‌جهانی 2022 خواهد بود. سوال درست این است که بگوییم این رقابت‌ها در چه زمانی برگزار خواهد شد نه این که آیا قطر میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده می‌گیرد. جام‌جهانی 2022 چه در زمستان برگزار شود و چه در تابستان فقط در قطر خواهد بود. قطر این آمادگی را دارد که این رقابت‌ها را چه در تابستان و چه در زمستان برگزار کند. آن چه مسلم است این است که قطر میزبان جام جهانی 2022 است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    طفلکی ها این همه رشوه دادند تا جام جهانی رو بیارن قطر. فیفا هم داره ناز می کنه تا قطر سیبیلش رو بیشتر چرب کنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس