کد خبر 353657
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸

وزیر دادگستری گفت: قول می‌دهم تا سال آینده بانک جامع اطلاعات کودکان کشور را تشکیل دهیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی روز یکشنبه در حاشیه مراسم هفته ملی کودک در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی‌بر اینکه ۱۷ نهاد نامشان در مرجع ملی کودک ثبت شده، اما بسیاری آنها کم‌کاری می کنند، گفت: اولین اقدام آن ایجاد بانک جامع افراد زیر ۱۸ سال است؛ چراکه آنها دارایی ما هستند. من قول می‌دهم تا سال آینده بانک جامعی از کودکان را در کشور تشکیل دهیم.

وی افزود: متاسفانه در این بخش ناهماهنگی‌هایی وجود دارد، ما هم اطلاعات زیادی نداریم برای همین به دنبال جمع‌آوری اطلاعات، سیاست‌ها و وظایف دستگاه‌ها در موضوع کودک هستیم.

وزیر دادگستری در ادامه تصریح کرد: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک مصمم است تا در ابتدا کودکان را به خوبی شناسایی کند و بعد از کار تلاش می کنیم با شناسایی افراد مختلف حقوق کودک تمام دستگاه‌ها را برای حمایت از کودکان بسیج کنیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی‌بر جمع‌آوری متکدیان گفت: بخشی از متکدیان را کودکان تشکیل می‌دهند و قطعا اقدام مرجع ملی می‌تواند این مشکل را هم برطرف کند.

جشن هفته ملی کودک صبح امروز با حضور وزیر دادگستری و کودکان کار و خیابان، کودکان اتباع خارجه، کودکان زندانی، کودکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد برگزار شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس