کد خبر 352422
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: به نظرم ترکیب تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۴۰ تا ۵۰ درصد با جام جهانی فرق خواهد کرد.

به گزارش مشرق، مرتضی محصص در مورد اینکه علی کفاشیان اعلام کرده جواد نکونام پس از جام ملت‌های آسیا به کادر فنی تیم ملی اضافه می‌شود، اظهار داشت: مطمئن هستم امثال کریمی، نکونام، مجیدی، هاشمیان و ... نسل طلایی بعدی در مربیگری فوتبال ما هستند. زمانی که قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال تمام شده بود خیلی‌ها می‌گفتند چرا قرارداد تمدید نمی‌شود اما حالا که قرارداد کی‌روش تمدید شده باید از این فرصت استفاده کرد.

وی در خصوص انتقاداتی که به انتخاب علی کریمی و جواد نکونام به عنوان مربی تیم ملی می‌شود خاطرنشان کرد: مربیگری مانند دانشگاه است، یعنی برای کار کردن در این شغل به مدرک نیاز است اما از آن مهم‌تر بحث تجربه است. به هیچ دکتر و مهندسی با پایان نامه کار نمی‌دهند. کلاس مربیگری جایی برای یاد گرفتن ایده‌های جدید است، این کار یک پروسه طولانی مدت است که شروع آن با کلاس مربیگری است.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال ادامه داد: می‌دانم امثال کریمی، مجیدی و نکونام چقدر به مربیگری علاقه دارند اما برای پیشرفت در این کار باید به کامپیوتر و زبان انگلیسی آشنا باشند. در ضمن باید با مهد فوتبال دنیا یعنی اروپا هم در ارتباط باشند و به سمینارهای معتبر در این قاره بروند تا باتجربه شوند و رشد کنند. همه می‌دانند مورینیو 12 سال دستیار بود و بعد پیشرفت کرد.

محصص درباره اینکه برخلاف کریمی و نکونام وحید هاشمیان به کلاس‌های پیشرفته مربیگری رفته، عنوان کرد: راه‌های مختلفی برای پیشرفت در مربیگری وجود دارد و به نوعی استاندارد خاصی وجود ندارد. هم شرکت در کلاس‌های مربیگری و هم در کنار تیم بودن به پیشرفت یک مربی کمک می‌کند. الان که کی‌روش در ایران حضور دارد بهتر است از او استفاده کرد.

وی در واکنش به این مسئله که خیلی‌ها اعتقاد دارند کی‌روش علاقه‌ای به انتقال تجربیاتش به مربیان ایرانی ندارد و کریمی و نکونام چطور می‌خواهند از این مربی کار یاد بگیرند، گفت: کریمی و نکونام رابطه هماهنگ و خوبی با کی‌روش دارند. کریمی با مربیان بزرگی در دنیا کار کرده و متقاعد کردن این بازیکن کار دشواری بود ولی همین بازیکن وقتی برنامه تمرینی کی‌روش را دید، مایل به کار کردن شد. به نظر من مشکلی از این بابت وجود ندارد و کی‌روش هم با مربیانی کار می‌کند که از نظر فکری با او هماهنگ باشند.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه آیا میانگین سنی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا بالا است، اظهار داشت: مسابقات جام ملت‌های آسیا جایی نیست که بشود جوانگرایی کرد. در چنین مسابقاتی باید از بازیکنان باتجربه و جوان به صورت همزمان استفاده کرد. نمی‌شود در جام ملت‌های آسیا و در 2 بازی ابتدایی جام جوان‌ها را محک زد. مسلماً 2 بازی دوستانه در اردوی پرتغال می‌تواند کمک زیادی به کارلوس کی‌روش برای محک بازیکنان انجام دهد.

محصص در مورد عدم دعوت از بازیکنان پرسپولیس و تراکتورسازی به اردوی پرتغال تیم ملی، خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم این گروهی که در پرتغال هستند به استرالیا هم بروند اما هیچ مربی در دنیا فقط به خاطر اینکه یک تیم در صدر جدول است یا هواداران زیادی دارد بازیکن به تیم ملی دعوت نمی‌کند. باید به مربی تیم ملی برای انتخاب بازیکن حق داد. تراکتورسازی و پرسپولیس بازیکنان خوبی دارند اما من هم جای کی‌روش بودم، همین کار را می‌کردم.

وی درباره اینکه گفته می‌شود همان ترکیب تیم ملی در جام جهانی در جام ملت‌های آسیا بازی می کند، عنوان کرد: من اینطور فکر نمی‌کنم؛ به نظرم ترکیب تیم ملی در جام ملت‌های آسیا 40 تا 50 درصد با جام جهانی فرق می‌کند. فکر می‌کنم تغییرات زیادی در خط حمله داشته باشیم. کارهای دفاعی کی‌روش از رئال مادرید تا امارات زبانزد خاص و عام است. تیم ملی درجام ملت‌های آسیا به بازیکنانی نیاز دارد که در لحظه سرنوشت را تغییر دهند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس