سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان با ليستي متفاوت از ليست‌هاي قبلي، بازيکناني جديد به تيم ملي دعوت کرد.

به گزارش مشرق، لیست کارلوس کی‌روش، قبل از اعلام، همه را کنجکاو و البته گمراه کرده بود. اینکه آیا او بازیکنان جدیدی به اردو دعوت می‌کند یا اینکه همان بازیکنان سابق، دوباره تیم او را تشکیل می‌دهند سوالی بود که ذهن طرفداران فوتبال را به خود مشغول کرده بود. کی‌روش اما همه را سورپرایز کرد. با لیستی متفاوت از لیست‌های قبلی. او بازیکنانی جدید به تیم ملی دعوت کرد. آنهایی که پیش‌تر نبودند اما در لیگ درخشیدند، آمدند و به اردوی پرتغال رفتند. البته این لیست همه دارایی‌های فوتبال ایران نیست، بخصوص در پست دروازه‌بانی، بودند بازیکنانی که بتوانند دعوت شوند اما از چشم کی‌روش دور ماندند یا بنا به دلایلی جایی در لیست 24 نفره نداشتند. 8 تغییر نسبت به جام جهانی 2014، همان تغییراتی است که به آن اشاره کردیم. گویا کی‌روش آمده تا جوانگرایی کند. لیست او این را نشان می‌دهد و از پوست‌اندازی تیم ملی خبر می‌دهد. تیمی که به پرتغال رفته تا اردویی تدارکاتی را برگزار کند. با هم مرور می‌کنیم تغییرات این لیست را نسبت به لیست جام جهانی. ورودی و خروجی‌ها را ببینید تا متوجه شوید که تیم ملی کمی جوان‌تر از قبل شده است.

رحمان احمدی (34 ساله) / محسن فروزان (26 ساله)

اولین تغییر در جمع دروازه‌بان‌ها صورت گرفته است. وقتی کی‌روش به مهدی رحمتی چراغ سبز نشان داد و نام او را در لیست 41 نفره خود نوشت کمتر کسی تصور می‌کرد برای اردوی پرتغال، نامی از او میان دعوت‌شده‌ها به چشم نخورد. کی‌روش اما او و رحمان احمدی را خط زد تا محسن فروزان را به تیم ملی دعوت کند. هر چند فروزان، آنچنان درخشان ظاهر نشده اما با 28 سال سن جایگزین رحمان احمدی 34 ساله شده تا تیم ملی با این تغییر، 8 سال جوان‌تر از جام جهانی باشد.

دنیل داوری (26 ساله) / علیرضا بیراوند (22 ساله)

داوری قبل از جام جهانی به تیم ملی دعوت شد تا جانشین مهدی رحمتی شود. او اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و خیلی زود نشان داد که در حد دروازه‌بان فیکس تیم ملی نیست. او به جام جهانی رفت اما بازی نکرد. حالا هم به لیست 41 نفره راه پیدا کرد اما تولد فرزندش را بهانه کرد تا در اردو حاضر نشود. علیرضا بیرانوند 22 ساله جایگزین داوری 26 ساله در تیم ملی شده. او 4 سال از داوری جوان‌تر است و البته دروازه‌بانی آینده‌دارتر به نسبت دنیل.

حسین ماهینی (28 ساله) / وریا غفوری (27 ساله)

بعد از سال‌ها دعوت به اردوی تیم ملی، حسین ماهینی برای اولین بار از لیست خط خورد تا وریا غفوری، مدافع راست آماده سپاهان جایگزین او شود. دلیل حذف ماهینی، مشکلات کارت معافیت او بود وگرنه به نظر نمی‌رسید کی‌روش به همین راحتی‌ها قلم قرمز روی نام مدافع راست پرسپولیس بکشد. وریا غفوری که یک سال کوچکتر از حسین ماهینی است پس از چند فصل درخشش در پیراهن نفت تهران و سپاهان بالاخره چشم کی‌روش را گرفت تا به اردو دعوت شود و با تیم ملی به پرتغال برود. جالب اینکه در این پست هم تیم ملی یک سال جوان‌تر شده است.

احمد آل‌نعمه (31 ساله) / مرتضی پورعلی‌گنجی (22 ساله)

احمد آل‌نعمه، قبل از جام جهانی کارلوس کی‌روش را متقاعد کرد تا نامش را میان 23 بازیکن منتخب تیم ملی برای حضور در جام جهانی قرار بدهد. این مدافع چپ پا در لیگ امسال، هر چند که تیمش صدرنشین است اما آن مدافعی نبود که همه انتظارش را داشتند پس جای خود را به یک مدافع – هافبک جوان به نام مرتضی پورعلی‌گنجی داده. پورعلی‌گنجی 22 ساله، اصولا یک هافبک میانی است اما یحیی گل‌محمدی اواخر فصل گذشته از او در پست دفاع میانی استفاده کرد و نلو وینگادا در اینچئون هم مقابل قرقیزستان او را در خط دفاع بازی داد. پورعلی گنجی حالا جانشین آل‌نعمه 31 ساله شده.

رضا حقیقی (26 ساله) / امید ابراهیمی (27 ساله)

رضا حقیقی، تنها گزینه پرسپولیس بود که می‌توانست به تیم ملی دعوت شود اما انگار افت فاحش او به نسبت فصول قبل باعث شد تا کی‌روش، امید ابراهیمی را جایگزینش کند. حقیقی که مثل پرسپولیس، دوران افول را سپری می‌کند جای خود را به هافبکی داد که این فصل در ترکیب استقلال درخشیده و جزو بهترین بازیکنان لیگ بوده است. امید ابراهیمی 27 ساله در حالی جای حقیقی 26 ساله را گرفته که قبل از جام جهانی هم با هافبک پرسپولیس دوئل داشت تا به برزیل برود اما سرانجام نرفت. تیم ملی در این پست، پیرتر شده، البته فقط یک سال.

بختیار رحمانی (23 ساله) / سردار آزمون (19 ساله)

مشکل کارت پایان خدمت، تنها دلیل دعوت نشدن بختیار رحمانی به تیم ملی بود. هر چند به نظر می‌رسد او مصدوم هم هست و فعلا نمی‌تواند پا به توپ شود. با توجه به حضور کریم انصاری‌فرد و رضا قوچان‌نژاد در نوک خط حمله و البته سابقه بازی سردار آزمون در پست هافبک نفوذی، اینطور برداشت می‌شود که بازیکن جوان روبین کازان جایگزین بختیار شده و برای بازی در پست هافبک در نظر گرفته شده است. سردار آزمون 19 ساله جایگزین بختیار 23 ساله شده. یعنی تیم ملی در این منطقه از زمین هم 4 سال جوان شده و این بیانگر همان پوست انداختن است.

قاسم حدادی‌فر (31 ساله) / احمد عبدا...‌زاده (21 ساله)

کارلوس کی‌روش با روش 3-3-4 بازی می‌کند. استفاده از دو هافبک روی دست جواد نکونام. در جام جهانی یکی از این هافبک‌ها آندو بود و دیگری احسان حاجی‌صفی. او این روش را می‌پسندد و بر همین اساس بازیکنانی انتخاب می‌کند که بتوانند در این سیستم بازی کنند. قاسم حدادی‌فر، هافبک باتجربه ذوب‌آهن سال‌ها به تیم ملی دعوت می‌شد و در این پست بازی می‌کرد اما او حالا جای خود را به یک جوان 21 ساله داده. احمد عبدا...‌زاده در فولاد، روی دست مهدی بدرلو و در سمت چپ بازی می‌کند. بازی او چشم کی‌روش را گرفته تا جایگزین حدادی‌فر 31 ساله شود. تیم ملی با این تغییر، 10 سال جوان‌تر شده است.

مهرداد بیت‌آشور (27 ساله) / وحید امیری (26 ساله)

درست است که پست بازی بیت‌آشور و وحید امیری یکی نیست اما کی‌روش یک جابه‌جایی انجام داده تا چپ پای نفت را جایگزین مدافع راست ونکوور کند. براساس این تغییر، خسرو حیدری به دفاع راست برمی‌گردد، یک جایی در خط جلو و بال‌های کناری خالی می‌شود و وحید امیری اینگونه در لیست قرار می‌گیرد. وحید امیری 26 ساله پتانسیل بازی در بال چپ و بال راست را دارد و این توانایی‌های او باعث شده تا کی‌روش به تیم ملی دعوتش کند. کی‌روش با این تغییر، تیم ملی را یک سال جوان‌تر کرده است
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شایان ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    بهترین تغییری که میشد انجام بشه خداحافظی کاپیتان افول کرده بود که نشد ولی امیدوارم که بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس