کد خبر 351777
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱

یک روزنامه انگلیسی نوشت: ترکیه برای آزادی شماری از دیپلمات‌های خود از دست داعش، شماری از اعضای این گروه تروریستی از جمله ۲ تکفیری انگلیسی را وجه المصالحه قرار داد.

به گزارش مشرق، برای آزادی صدها زندانی که ترکیه آنها را از دست داعش آزاد کرده است شمای تکفیری از جمله  ۲ تکفیری انگلیسی به این گروه تحویل داده شده‌اند و گفته می‌شود که ترکیه آنها را وسیله‌ای برای معامله با داعش برای آزادی زندانیان کرده است.

 روزنامه انگلیسی «تایمز» با انشتار این خبر نوشت که اداره مبارزه با تروریسم انگلیس این افراد به نام های «شباز سلیمان» ۱۸ ساله و «هاشم فولکارد» ۲۶ ساله را شناسایی کرده است. این روزنامه نام آنها را از فهرست اسامی که افشا شده به دست آورده و منابع اطلاعاتی نزدیک به داعش هم این خبر را تائید می‌کنند.

گفته می‌شود مبادله این ۱۸۰ عضو داعش در مقابل دیپلمات‌های ترک از جمله ۴۶ شهروند ترک  و ۳ شهروند عراقی  که ۵ ماه قبل در موصل به گروگان گرفته شده بودند، صورت گرفت.

پدر فولکارد که یک مسیحی کاتولیک است به تایمز گفت که از اوایل آگوست ارتباطی با فرزندش نداشته است. در میان این افراد شماری از اتباع اروپایی به چشم می‌خورند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    آخی ما هم باورمون شد . حتما خودشون هم نخواستند در ترکیه دفتر دیپلمات برای داعش بزنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس