کد خبر 350506
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

سرانجام پس از بیش از یک ماه و نیم تظاهرات و تحصن طرفداران جنبش مردمی پاکستان در اسلام آباد پایتخت، برخی گزارش ها از احتمال نتیجه بخش بودن مذاکرات دولت و سران این حزب مخالف در آستانه فرا رسیدن عید قربان حکایت دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «اکسپرس تریبیون» پاکستان امروز در گزارشی نوشت: مذاکرات میان جنبش مردمی پاکستان و دولت ممکن است در یکی دو روز آینده به نتیجه برسد.

این روزنامه نوشت: برخی منابع نزدیک به مذاکرات میان دولت و سران جنبش مردمی پاکستان می گویند مذاکرات اخیر باعث شد تا طرفین به توافق بسیار نزدیک شوند و به احتمال زیاد، جنبش مردمی پاکستان قبل از فرا رسیدن عید قربان به تحصن ضددولتی خود پایان می دهد.

عید قربان در پاکستان روز دوشنبه هفته آینده است.

این منابع که نام آنها در گزارش روزنامه پاکستان برده نشد، اعلام کردند: دولت با دو خواسته اصلی «طاهرالقادری» رهبر جنبش مردمی پاکستان موافقت کرده و توافق نهایی بین دوطرف بسیار نزدیک است.

ظاهرا دولت و جنبش مردمی پاکستان توافق کردند: حدود 600 هوادار بازداشت شده این حزب آزاد شوند و همه شکایاتی که دولت علیه طاهرالقادری تنظیم کرده است، لغو شود.

«پرویز رشید» وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان تحولات مثبت اخیر در مذاکرات میان دولت و جنبش مردمی پاکستان را تایید کرد و گفت: 100 در صد مطمئنم که مذاکرات ظرف یک یا دو روز آینده به نتیجه خواهد رسید.

بدین ترتیب، فرا رسیدن عید قربان، شاید پایانی بر تحصن سیاسی در پاکستان، حداقل از سوی یکی از دو حزب عمده مخالفت دولت باشد.

«عمر ریاض عباسی» سخنگوی جنبش مردمی پاکستان اخیرا اعلام کرد: این حزب از طرفدارانش خواسته است تا عید قربان را در خانه هایشان جشن بگیرند.

این سخنگو گفت: رهبران این حزب معتقدند طرفدارانشان توانسته اند مردم را نسبت به حق و حقوقشان آگاه کنند و این یک موفقیت بزرگ در مسیر «انقلاب» است. این تحصن تاثیر خود را گذاشته و نتیجه ملموس آن در دور بعدی انتخابات پاکستان دیده خواهد شد.

اظهارات این سخنگو می تواند نشانه خوبی از ظهور مصالحه جنبش مردمی پاکستان و دولت باشد.

اما عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف از هوادارانش خواسته تا عید قربان نیز به خانه هایشان نروند و عید را در قالب یک تحصن بزرگ در پایتخت جشن بگیرند.

احزاب سیاسی مختلف پاکستان از «عمران خان» خواسته اند تا اجازه دهد هوادارانش عید قربان را به خانه هایش بازگردند.

کمتر از یک هفته دیگر تا فرارسیدن عید سعید قربان باقی مانده است. تحصن کنندگان از اینکه می خواهند عید را در خانه جشن بگیرند و اینکه قرار است بعد از بیش از یک ماه و نیم حضور در تحصن، به خانه بازگردند، خوشحال اند.

به نظر می رسد افرادی که از سختی های یک ماه و نیم تحصن بی دستاورد در پایتخت پاکستان سخن می گویند، بعید است بعد از سپری شدن تعطیلات سه روز عید قربان، دوباره انگیزه و علاقه ای برای بازگشت به تحصن داشته باشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس