کد خبر 342645
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳

یکی از اعضای حزب اصلاح ملی عراق اسامی وزیران کابینه جدید این کشور را که قرار است روز دوشنبه در پارلمان اعلام شود را فاش کرد.

به گزارش مشرق، "هلال السهلانی" از اعضای حزب "اصلاح ملی" به ریاست ابراهیم جعفری در مصاحبه ای با السومریه نیوز گفت که انتصاب "ابراهیم جعفری" به عنوان وزیر امور خارجه عراق و "عادل عبد المهدی" برای وزارت نفت و "حسین شهرستانی" برای وزارت علوم نهایی شده است.

السهلانی ادامه داد که "باقر جبر الزبیدی" رئیس حزب المواطن به عنوان وزیر حمل و نقل و "جواد الشهیلی" از سران جریان صدر به عنوان وزیر منابع آب برگزیده شد.

وی افزود که "عبدالحسین عبطان" از سران ائتلاف مواطن نیز به عنوان وزیر جوانان و ورزش انتخاب شد.

السهلانی گفت که وزارت دفاع به "خالد العبیدی" و وزارت برنامه ریزی نیز به "سلیمان الجمیلی" رسید.

حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق از پارلمان این کشور درخواست کرد تا فردا دوشنبه به کابینه دولت جدید رای دهد.

بر اساس این گزارش دفتر نخست وزیر جدید عراق اعلام کرد که العبادی در نامه ای به پارلمان عراق که فردا برگزار خواهد شد از سلیم الجبوری رئیس پارلمان درخواست خواهد کرد تا نمایندگان مردم فردا دوشنبه به ترکیب کابینه دولت جدید رای دهند.

از سوی دیگر دفتر سلیم الجبوری به شبکه خبری التغییر گفت که الجبوری فردا نامه عبادی را برای رای دادن به کابینه جدید دریافت خواهد کرد.

همچنین پارلمان عراق اعلام کرد که ساعت 20 به وقت محلی عراق جلسه پارلمان برای رای اعتماد به کابینه دولت جدید برگزار خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس