کد خبر 342113
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶

رییس کمیته فوتسال می‌گوید مسئولان صداوسیما برای پخش زنده بازی‌های لیگ برتر فوتسال حداقل 8 و حداکثر 20 میلیون تومان درخواست کرده‌اند.

به گزارش مشرق، سیدرضا افتخاری درخصوص تشکیل اولین جلسه شورای فنی فوتسال که با حضور کفاشیان برگزار شد، اظهار کرد: جلسه اول این کمیته حالت معارفه داشت و در پایان اعضای کمیته فنی مورد تایید رییس فدراسیون فوتبال قرار گرفتند و قرار شد کار خود را به صورت رسمی آغاز کنند.

وی درخصوص مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: تصمیم گرفته شد عباس ترابیان به عنوان سخنگوی این کمیته فعالیت خود را آغاز کند و اخبار را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد. همچنین بنا شد هر ماه یک یا دو جلسه اعضای شورای فنی گرد هم بیایند و کفاشیان هم اعلام کرد در هر جلسه‌ای که نیاز باشد حتما حضور پیدا می‌کند. همچنین در رابطه با تیم‌های ملی، تهیه برنامه دو ساله برای تیم ملی، آموزش مربیان حاضر در لیگ برتر نیز تصمیمات خوبی گرفته شد.

رییس کمیته فوتسال درخصوص آخرین وضعیت ارتقای کمیته فوتسال به معاونت در فدراسیون فوتبال اظهار کرد: رییس فدراسیون موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند و کفاشیان در جلسه امروز اعلام کرد این موضوع حتما در مجمع بعدی فدراسیون فوتبال به رای گذاشته خواهد شد تا مورد تصویب قرار گیرد.

افتخاری در ادامه درباره برگزاری هفته اول لیگ برتر فوتسال گفت: در هفته اول نمی‌توان انتظار زیادی از تیم‌ها داشت تا قابلیت‌های خود را به طور کامل به نمایش بگذارند. تیم‌ها باید چند هفته‌ای بازی کنند تا به شناخت از یکدیگر دست یابند. به نظر من بازی‌ها هرچه جلوتر برود، لیگ داغ‌تر می‌شود و شاهد رقابت‌های سخت و فشرده‌ای خواهیم بود. امسال مدعیان قهرمانی زیادتر از سال‌های گذشته هستند که این موضوع باعث می‌شود بازی‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و تماشاگران زیادی را به سالن بکشاند. ما نیز تمام سعی خود را می‌کنیم تا نظارت و کنترل بیشتری بر کاهش حواشی و انجام خوب بازی‌ها داشته باشیم.

او درباره گلایه دکتر هاشمیان رییس کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال از عدم همکاری کمیته فوتسال با باشگاه‌های لیگ برتر گفت: هاشمیان خواسته‌های حرفه‌ای دارد که به اعتقاد من همه آن‌ها درست است اما از سوی دیگر تیم‌های حاضر در لیگ به معنای واقعی حرفه‌ای نشده‌اند. به عنوان مثال مسئولان کمیته دوپینگ می‌گویند در هر بازی باید یک دکتر روی نیمکت تیم‌ها بنشیند که این حرف درستی است اما از طرف دیگر تیم‌ها از جیب خودشان خرج می‌کنند و پول زیادی برای این هزینه‌ها ندارند یا اینکه آن‌ها خواستار این هستند برای برگزاری لیگ برتر فوتسال یک اتاق مخصوص دوپینگ وجود داشته باشد اما این در حالی است که بیشتر سالن‌های برگزاری مسابقه‌ها یا مربوط به وزارت ورزش هستند یا به صورت اجاره در اختیار باشگاه‌ها قرار دارند. بنابراین آن‌ها نمی‌توانند دست به این اقدام بزنند. باید امکانات و شرایط برای رسیدن به این موضوعات محقق شود تا ما نیز بتوانیم همکاری کاملی با کمیته دوپینگ فدراسیون فوتبال داشته باشیم.

رییس کمیته فوتسال درباره آخرین وضعیت پخش تلویزیونی بازی‌های لیگ برتر فوتسال اظهار کرد: برای تیم‌های لیگ برتر مقدور نیست که هزینه زیاد پخش مستقیم بازی‌هایشان را بدهند. قرار شده صداوسیما در این خصوص سخت‌گیری نکند و از مواضع خود کوتاه بیاید تا تیم‌ها بتوانند از عهده هزینه پخش زنده بازی‌ها بربیایند و در این صورت است که آن‌ها می‌توانند اسپانسر جذب کنند و این به رشد و توسعه فوتبال منجر می‌شود. فوتسال با فوتبال شرایط بسیار متفاوتی دارد. پخش مسابقه‌های فوتسال برای صداوسیما بسیار راحت‌تر است. مسئولان صداوسیما قول داده‌اند در این خصوص به فوتسال کمک کنند و امیدوارم آن‌ها به قول‌شان عمل کنند و ما بتوانیم بازی‌ها را به صورت زنده پخش کنیم.

افتخاری درباره مبلغ درخواستی صداوسیما برای پخش بازی‌های لیگ برتر فوتسال گفت: آن‌ها حداقل 8 میلیون تومان و حداکثر بین 12 تا 20 میلیون تومان برای هر بازی درخواست کرده‌اند اما ما اعلام کردیم صداوسیما حداکثر همان 8 میلیون تومان را بگیرد تا تیم‌ها بتوانند از عهده تامین این پول بربیایند. امیدوارم مسئولان صداوسیما همراهی بیشتری با لیگ برتر فوتسال ایران داشته باشد.

رییس کمیته فوتسال در خصوص آخرین وضعیت تیم مقاومت البرز پس از لغو اولین بازی این تیم در لیگ برتر به دلیل پرداخت نکردن مبلغ ورودی لیگ گفت: مسئولان این تیم تا دوشنبه فرصت دارند مبلغ 20 میلیون تومان را پرداخت کنند. اگر آنها این کار را انجام دهند در اولین فرصت بازی معوقه خود را برگزار خواهند کرد اما در غیر این صورت تیم پرسپولیس بهزیستی جایگزین آنها در لیگ خواهد شد. مقاومت مشکل مالی ندارد بلکه این تیم مدیرعامل ندارد و کسی نیست که پاسخگو باشد. مسئولان سپاه مقاومت کرج خواستار حضور مسئولان این شهر برای حضور در هیئت مدیره هستند تا تیم را جمع و جور کنند و هئیت مدیره را تشکیل دهند که تاکنون این امر محقق نشده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    چه خبره تو این مملکت معلوم هست؟! صدا و سیما مگه نباید برای پخش بازیها پول بده؟ !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس