کد خبر 340650
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح افزایش مرخصی زایمان معطل تخصیص اعتبارات است و تلاش می‌کنیم از اعتبارات سیاست‌های کلی افزایش جمعیت استفاده کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، شهین‌دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در حاشیه دوره آموزشی توجیهی کارشناس مسئولان امور زنان آموزش و پرورش استان‌ها که امروز در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، در خصوص طرح افزایش مرخصی زایمان اظهار داشت: این طرح معطل تخصیص اعتبارات است و تلاش می‌کنیم در قالب سیاست‌های کلی جمعیت و از اعتبارات آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این طرح کلی و برای زنان شاغل است و خدمات درمانی آن را اجرا می‌کند و فقط بیمه تأمین اجتماعی و آموزش و پرورش، آن را هنوز اجرا نکرده است.

ملاوردی افزود: پس از مکاتبه ،این طرح به کمیسیون اجتماعی دولت فرستاده شد و کمیسیونی تخصصی تشکیل شد و به این نتیجه رسیدند که نیاز به مصوبه جدید نداریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: از طرفی سازمان تأمین اجتماعی مکرر اعلام می‌کرد که چند صد میلیارد هزینه دارد و این باعث شد زمینه برای اجرای آن سخت‌تر شود و دبیر هیأت دولت با معاونت توسعه مدیریت مکاتبه کرد و گفت نیاز به مکاتبه جدید نیست و اعتبار لازم تخصیص داده شود.

ملاوردی خاطر نشان کرد: ما در آستانه هفته زن این را اعلام کردیم که دستور داده شده است و بعد جلساتی تشکیل شد و معاونت حقوقی نیز نماینده خود را فرستاد و در آنجا به جای تخصیص اعتبار نوشته شد دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از محل اعتبارات خود مابه‌التفاوت ۶ تا 9 ماه را بپردازند.

وی ادامه داد: حال اگر می‌توانستند که این کار را تا به حال می‌کردند و نظر آن جمع این بود که کارفرمایان نیز با توافق با کارگر و مستخدم و کارمند خودشان این کار را انجام دهند که این محال است که کارفرمای بخش خصوصی این کار را انجام دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: ما مستأصل به سیاست‌های جمعیتی پناه آوردیم و یک بندی را در آنجا پیدا کردیم که اشاره به این بحث دارد و اینکه منابع توسعه انسانی و مدیریت ریاست جمهوری با معاونت امور زنان و خانواده باید در افزایش جمعیت و نرخ باروری همکاری داشته باشد و تلاش می‌کنیم از اعتباراتی که برای این بند قرار است، اختصاص پیدا کند در مورد افزایش مرخص زایمان به اجرا در آید.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس