داعش بلافاصله پس از تصرف کامل فرودگاه نظامی طبقه و استقرار در آن، کار جمع آوری نیروها و تسلیحات لازم برای حمله سراسری به فرودگاه نظامی استان دیرالزور را آغاز و تأکید کرده که فرودگاه را به‌زودی تصرف خواهد کرد.

تحولات امروز سوریهگروه بین‌الملل مشرق- برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از چهار جنبه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم. بررسی امکان حمله داعش به فرودگاه «دیرالزور»، تحولات میدانی در جبهه «القلمون»، تحولات میدانی جبهه «جوبر» و تحولات جبهه «درعا»؛ رئوس گزارش امروز را تشکیل می‌دهد. با ما همراه باشید.

فرودگاه نظامی دیرالزور؛ هدف بعدی داعش؟


به محض اشغال فرودگاه نظامی طبقه در استان رقه پس از سلسله عملیاتهای هجومی گروه تروریستی داعش، توجهات این گروه به سوی فرودگاه نظامی دیرالزور واقع در 10 کیلومتری شرق شهر دیرالزور و در حاشیه رود فرات متمرکز شده است. درهمین راستا، منابع خبری امروز از وقوع درگیریهای شدید میان واحدهای ارتش سوریه و عناصر گروه تروریستی داعش در اطراف این فرودگاه خبر داده اند.

اخبار رسیده از منابع میدانی در استان دیرالزور حاکی از به صدا در آمدن مارش عملیات نظامی در گروه داعش علیه این فرودگاه نظامی است. بر مبنای این اطلاعات گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بلافاصله پس از تصرف کامل فرودگاه نظامی طبقه و استقرار در آن، کار جمع آوری نیروها و تسلیحات لازم برای حمله سراسری به فرودگاه نظامی استان دیرالزور را آغاز کرده است. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور نیز تکرار خواهد شد؟ و اینکه چه شباهتها و تفاوتهایی میان این دو وجود دارد؟

وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور تکرار خواهدشد؟/ داعش،نگهداری دخانیات در دیرالزور را ممنوع کرد/ غنیمت گرانبهای حزب‌الله+تصاویر// در حال ویرایش

تحولات امروز سوریه

برای بررسی این موضوع می بایستی مقایسه ای میان شرایط دو فرودگاه نظامی طبقه و دیرالزور داشته باشیم:

اولا،
فرودگاه نظامی طبقه پس از سقوط ناگهانی و سریع دو پادگان ارتش سوریه (مقرلشکر17 و مقر تیپ 93 زرهی) در محاصره کامل نیروهای تروریست داعش قرار داشت و فی الواقع آخرین پایگاه ارتش سوریه در استان رقه بود که هیچگونه ارتباط زمینی یا انتشار نیرویی در مناطق دیگر رقه برای پشتیبانی آتش و اقدام زمینی برای شکستن حصر آن یا کاهش فشار حملات داعش برای آن وجود نداشت.

این درحالیست که اوضاع فرودگاه نظامی دیرالزور متفاوت است. فرودگاه دیرالزور مانند فرودگاه طبقه آخرین مرکز ارتش سوریه در استان دیرالزور در محاصره کامل قرار ندارد؛ بلکه ارتش سوریه علاوه بر سیطره کامل بر فرودگاه و محیط آن، بر نیمی از شهر دیرالزور و همچنین برخی روستاهای اطراف، مراکز متعدد و نیروهای نظامی داراست و در صورت حمله داعش به فرودگاه نظامی دیرالزور می تواند با گشودن جبهات جدید درگیری یا حمایت موشکی و خمپاره ای و حملات زمینی به عقبه نیروهای تک ور داعش، آزادی عمل و فراغ بال را از آنها بگیرند.

وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور تکرار خواهد شد؟+تصاویر

ثانیا،
به محض سقوط فرودگاه نظامی طبقه، ارتش سوریه از نیت داعش برای تصرف فرودگاه نظامی دیرالزور نیز آگاه شد. به همین دلیل با تهیه بانک اهداف از مراکز تجمع، انبارهای تسلیحاتی و اردوگاههای آموزشی گروه تروریستی داعش در استانهای رقه و دیرالزور، حملات ویرانگر و کوبنده ای را بصورت پیاپی علیه آنها انجام داد که یکی از مهمترین و موفقیت آمیزترین این حملات، حمله دو روز پیش به محل جلسه فرماندهان ارشد داعش در شهر "میادین" واقع در استان دیرالزور بود.

این حمله ضمن انهدام کامل مکان برگزاری جلسه، کلیه فرماندهان ارشد داعش در دیرالزور اعم از ستادی و میدانی  اتاق عملیات حمله به فرودگاه نظامی دیرالزور به هلاکت رسیدند که پیشتر اسامی و تصاویر آنها به اطلاع مخاطبان محترم مشرق رسیده است.

همچنین به گفته منابع میدانی هواپیماهای بمب افکن نیروی هوایی ارتش سوریه لحظه ای آسمان شهر و فرودگاه نظامی دیرالزور را ترک نکرده و با هدف ایجاد یک کمربندی امنیتی– جغرافیایی اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور، به طور مرتب به اهداف داعش شامل کاروانهای نظامی و مراکز استقرار احتمالی آنها در محیط اطراف فرودگاه حمله می کنند.

وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور تکرار خواهد شد؟+تصاویر

ثالثا،
گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) هم اکنون در جبهه های متعددی در حال مبارزه و جنگ با دشمنانش در استان دیرالزور است. از یکسو درگیر جنگی شدید با گروههای رقیبش مانند "آزادگان شام (احرارشام)" و "جبهه النصره (شاخه رسمی القاعده در سوریه)" است و در دیگر سو درگیر نبردی خونین با عشایر عشیره بزرگ "شعیطات" شده است. با این تفاصیل باز شدن جبهه ای جدید برای نبردی سنگین با ارتش سوریه رمقی برای "سازمان رزم داعش" باقی نخواهد گذاشت.

رابعا، پهبادها و جنگنده های ارتش آمریکا در یک هفته اخیر با هماهنگی دولت سوریه (به واسطه دو کشور عراق و روسیه) پروازهای شناسایی متعددی را برفراز دو استان رقه و دیرالزور در داخل خاک سوریه، نواحی مرزی سوریه با عراق و ترکیه برای شناسایی اماکن استقرار، راههای تدارکاتی، انبارهای تسلیحاتی و خطوط توپخانه ای و موشکی داعش، برای حملات احتمالی به این گروه با هدف تضعیف توان هجومی آن ترتیب داده اند و با تکمیل شدن بانک اهداف مذکور نسبت به انهدام آنها اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت.

وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور تکرار خواهد شد؟+تصاویر

خلاصه اینکه علی رغم وجود تحلیلهای متفاوت در تایید و یا رد حمله احتمالی گروه تروریستی داعش به فرودگاه نظامی دیرالزور، نمی توان بطور قطع و یقین از سقوط یا عدم سقوط فرودگاه نظامی دیرالزور سخن به میان آورد.

ولی آنچه مشخص است، جنگ بر سر تصرف فرودگاه بسیار شدید و خونبار و با تلفات فراوان خواهد بود. خصوصا برای داعش؛ مگر آنکه حملات هوایی آمریکا به مواضع و اهداف داعش به سرعت اتفاق بیفتد که در این صورت توان هجومی این گروه به قدری ضعیف خواهد شد که نیاز به زمان زیادی برای تامین تسلیحات و نیروی انسانی برای حملات بعدی به مراکز ارتش و مخالفانش در گروههای تروریستی رقیب خواهد داشت.

اما در تحولی دیگر، داعش امروز قوانین جدیدی برای ساکنین دیرالزور تعیین و ابلاغ کرد. این قوانین ممنوعیت کسب و کار و تجارت در هنگام برپایی نمازهای یومیه و ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری هرگونه دخانیات است.

تحولات میدانی در جبهه القلمون (مناطق مرزی سوریه با لبنان)


عملیات ویژه رزمندگان حزب الله در اطراف شهرک طفیل


روز گذشته رزمندگان حزب الله با پشتیبانی واحدهایی از ارتش سوریه با اجرای یک عملیات ویژه نظامی در منطقه حاشیه شهرک طفیل بزرگترین مرکز ساخت مواد منفجره، خمپاره و تجهیز خودروهای انتحاری بمب گذاری شده درمناطق مرزی سوریه با لبنان را کشف و مصادره کردند.

در این عملیات رزمندگان حزب الله پس از کار اطلاعاتی دقیق و شناسایی موقعیت جغرافیایی این مرکز- ضمن درگیری با تروریستهای گروه جبهه النصره در مناطق حاشیه ای شهرک طفیل- بیش از سه تن مواد منفجره را که توسط این گروه تروریستی برای ساخت خودروهای بمب گذاری شده جهت انجام حملات انتحاری در شهرهای مختلف لبنان مورد استفاده قرار می گرفت، در یکی از غارهای منطقه کشف کردند.

در گلوله باران منطقه توسط یگان توپخانه ارتش سوریه، پنج خودروی آماده انفجار منهدم و گروهی از متخصصان بمبگذاری و تخریب وابسته به جبهه النصره به هلاکت رسیدند. لازم به ذکر است که طی چند هفته اخیرگروههای تکفیری تروریستی مجددا در مناطق مرزی لبنان و سوریه فعال شده و با هدایت عربستان سعودی برای گسترش ناامنی های سوریه به لبنان از طریق حملات انتحاری در مراکز جمعیتی لبنان تلاش می کنند.

وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور تکرار خواهد شد؟+تصاویر

کمین ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله علیه تروریستهای تکفیری

روز گذشته ارتش سوریه با پشتیبانی رزمندگان حزب الله در کوه های بین "فلیطه تا راس المعمره" نزدیک مرز سوریه با لبنان اقدام به اجرای کمین علیه یک کاروان نیروهای گروه تروریستی جبهه النصره کرد. در این کمین ابتدا مین های نصب شده در کنار جاده منفجر و سپس منطقه گلوله باران شد.

بنابر اعلام منابع رسانه ای تلفات تروریستها 15 کشته و 50 مجروح بوده است که در میان آنها نام برخی فرماندهان میدانی  به نام های "ابو محمد سحل" و "ابوعبيده تونسي" به چشم می خورد.

در هفته های اخیر بارها کاروانهای گروههای مسلح در مناطق مختلف مرز سوریه با لبنان در کمین های موفق و محکم ارتش سوریه و حزب الله افتاده اند که منجر به وارد آمدن تلفات سنگین به آنها شده است.

وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور تکرار خواهد شد؟+تصاویر

وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور تکرار خواهد شد؟+تصاویر

تحولات میدانی جبهه «جوبر»


 همزمان با سومین روز از آغاز حمله گسترده ارتش سوریه به مراکز استقرار تروریستها در محله جوبر واقع در شمال شهر دمشق، چندین مقر و مرکز تجمع و پایگاه های سران عناصر مسلح و انبارهای سلاح و تونل های تروریستها در داخل منطقه جوبر مورد هدف قرار گرفت و شمار زیادی از عناصر مسلح کشته شدند.

وی افزود: همچنین نیروی زمینی ارتش با پشتیبانی تانکها در چندین محور از جمله مسجد طیبه، میدان المناشر و میدان المواصلات پیشروی کردند.

وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور تکرار خواهد شد؟+تصاویر

وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور تکرار خواهد شد؟+تصاویر

نیروی هوایی و یگان موشکی ارتش سوریه 48 بار مراکز تجمع و استقرار تروریستها در جوبر را هدف حملات موشکی و بمباران هوایی قرار داده اند.

لازم به ذکر است که عملیات نظامی ارتش سوریه از چهارشنبه گذشته در منطقه جوبر با نام "سپر پایتخت" و با هدف تامین امنیت دمشق  در مقابل حملات موشکی و خمپاره ای گروه های تروریستی تکفیری در حال اجراست. طی این عملیات بیش از 250 نفر از تروریستهای تکفیری در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیده اند.

وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور تکرار خواهد شد؟+تصاویر

تحول میدانی در جبهه «درعا»

هواپیماهای ارتش سوریه در یک حمله دقیق سه مرکز تروریستهای ارتش آزاد در منطقه درعا البلد را بمباران و به طور کامل منهدم کردند که تصاویر این حملات در ادامه قابل مشاهده است.


وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور تکرار خواهد شد؟+تصاویر

وقایع فرودگاه نظامی طبقه در دیر الزور تکرار خواهد شد؟+تصاویر

کشته‌شدن فرمانده گردان عملیات ویژه تروریست‌ها

خالد السلطی فرمانده گردان "يحيي السلطي" از تیپ عملیات ویژه وابسته به گروه تروریستی "ارتش آزاد" در ریف درعا در روستای "طیبه" به دست افراد ناشناس ترور شد.

به گزارش رسانه های نزدیک به ارتش آزاد، روز گذشته جسد السلطی در یکی از راه‌های منتهی به شهرک طیبه پیدا شده است. این رسانه ها یگان ترور وابسته به داعش را مسئول این ترور اعلام کرده اند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مشرقی تیر ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    نصرمن الله وفتح قریب !!!
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    بازم میگم تنها راه پیروزی اسد تخلیه کردن مناطق شمال و شمال شرق سوریه است. اسد در الرقه مقاومت کرد و باعث دادن تلفات زیادی شد و این داستان در دیرالزور هم تکرار خواهد. گشت زنی های امریکا هم برای جلب افکار عمومی و نشان دادن چهره ی منجی از خود است و الا ظرف این یک هفته امریکا میتوانست مناطق مورد نظر را زیر بارش بمب های چند صد پندی خود قرار دهد. علی کل حال اتاق عملیات جنگ سوریه پس از گذشت سه سال خسته شده اند و تنها راه پیروزی عقب نشینی به مرکز سوریه و ساخت استحکامات قوی در مرز میان سوریه مرکزی با رقه و حلب و دیرالزور است و بعد از پاکسازی کامل مرکز سوریه و جنوب سوریه حال نوبت شمال و قتل عام داعش خواهد رسید.ضمن اینکه ارتش سوریه باید حملات پی در پی هوایی خود را ضد مواضع داعش در این سه استان حفظ کند و نیروهای زرهی و پیاده خود را به عقب فرا بخواند
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    خدا قوت به دلاورمردان ارتش سوریه
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    نصرمن الله وفتح قریب !!!
  • 2424 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    پیروزی از آن ماست حزب الله پیروزاست
  • رضا ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    فعلا که همه جی برعکس حرفهای شما اتفاق میفته
  • علی ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اگر امریکا پروازهای شناسایی رو ادامه بده و اطلاعات لازم رو به ارتش سوریه بدهد، با روحیه جنگندگی ارتش و دلاوری بچه های حزب الله ان شاء الله کار داعش تمام است. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    یه سوال این فانتوم که اینجا نشون میدین مال کیه سوریه؟ آمریکا؟ عراق؟ داعش ؟ میشه لطفا جواب بدین
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    از گزارش روزانه شما ممنون فقط تعجب در اين است كه تعداد تروريستها چقدر مي باشد كه هرچه كشته مي شوند تمامي ندارند!
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    تخصص ارتش و نيروي نظامي ما حمله مو تهاجم نيست و نيرو هايي صرفا دفاعي داريم واسه همين تا حالا نتونستيم سوريه يا عراقو پس بگيريم ولي امريكا ارتشي تهاجمي داره دكترينش اين جوري تعريف شده
  • م ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام به همگی این سخنان خیلی شبیه به سخنان بنی صدر در زمان جنگ با صدام است. متشکرم.
  • کوروش ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    باید به حزب الله لبنان پیشرفته ترین سلاح ها رو داد ما باید به حزب الله از همه لحاظ کمک کنیم حزب الله یعنی ایران خدا سید حسن نصرالله و یاران حسینش را نگه داردحزب الله پیروز است
  • reza ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    ماشالله فقط لا ميدن
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    ارتش سوریه می خواست دربرابر اسراییل بایستد حال آنکه تاکنون بیش از ده بار از داعش شکست خورده است .خیلی تعجب دارد
  • علی ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    خوبی اخبار شرق اینه که همیشه آدم و امیدوار نگه میداره تا یه مرتبه متوجه میشیم ایوای کار از کار گذشته مثلا پیروزی و عملیات شجاعانه همیشه مال ارتش و حزب الله است ولی پیشروی و تصرف مال داعش به این میگن بهترین شیوه خبررسانی و تقسیم کار!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • محسن ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    علی جان ممنونم از تحلیل بسیار خوب و نگاه بسیار مهربونت. مشرق همیشه نگاهش مثبته. فقط یهو میبینی کل شهر اشغال شده.
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    خب معلومه آمریکا دیگه
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    حدود 100 هزار تاست
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    مرده شور دکترینش و ببره !!!به خاطر اینه که همیشه متجاوزه !!!
  • سيد علي ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    از نوادگان بني صدر نيستيد شما ؟ دكترين نظاميتون فاجعه ست !
  • مجید ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    مشرق خبرگزاری خوبیه ولی چشمم روی حقایق بسته هستش حتی یه انسان روشن دل میتونه ببینه واقعیات !!!
  • ساسان ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    از کی تا حالا سوریه f4 داشته ما خبر نداشتیم؟
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    مشرق جان خیلی خوبه گزارشات فقط چند وقت پیش تیتر زده بودی چگونه داعش در سوریه زمین گیر شد من الان فکر میکنم اگه زمین گیر نمیشد الان داشتن تو دمشق شام میزدن. خارج از شوخی مشرق جان اگه تحولات عراق رو هم بزاری ممنون میشیم
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    نصرمن الله وفتح قریب !!!
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    جذب نیروی بالایی دارن این نامردها
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اسراییلیها از مرگ ترس زیادی دارن ولی داعشی های ملعون به خیال خودشان بعد مرگ به بهشت میروند برای همین خیلی سرسختانه می جنگند
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    خب تو نلم !!!
  • بیژن ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    ناشناس 13:53 خر خودتی !
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    با تشکر چند باره از مشرق ، اصولاً داعش یعنی دولت امریکایی عبری شریر
  • یک وجود منطقی ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    همان طور که دوستمون گفتن جذب نیروی بالایی دارند که با پول ها و امکانات بسیار بسیار زیادی که خائنین سعودی و هاشمی (اردن) و مستقیماً زیر نظر یک ستاد عالی مشترک میان سیا و موساد در اختیارشان می گذارند از میان هزاران حیوان جوان عقده ای و روانی در کشورهای عربی و افریقایی و اروپا و آمریکا استخدام می کنند نیروهای مزدور فراوانی که تابحال بشریت با این شکل و با این قدرت مزدور و آدمکش بخود ندیده این اعمال اهریمنی را به اجرا می گذارند در ضمن ممالکی که این حیوانات جوان از آنجاها می آیند نیز از شر شرارت و آشوبهای احتمالی در امان می مانند اگر قدرت انسانی در سازمان های بین المللی بود بطور صد در صد کاربرد سلاحهای شیمیایی را برای پاک سازی محیط کره زمین از آلودگی ( لوث ) اینها به تصویب و اجرا می گذاشت و آنگاه سریعاً همه این جانوران همچون حشرات که با اسپری نابود می شوند نابود می شدند
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    بهترین و جذابترین بخش سایت مشرق همین اخبار سوریه است بسیار دقیق و عالی و عالمانه است بسیار متشکریم
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    تصویر هواپیما اصلا ارتباطی با نیروی هوایی سوریه ندارد. آن عکس غیر حرفه ای در شان این خبر حرفه ای نیست.
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    باهوش جان این اسما داعشه عملا تمام قدرت آمریکا و انگلیس و اسرائیل و ترکیه و عربستان و اردن و فرانسه و ....
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    پس واسه همینه شبکه الجزیره داغ کرده بود و به حذب الله میتاخت
  • ولائی ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    مشرق جان از شما بعیده عکس هواپیمای اف4 آمریکایی رو به‌جای هواپیماهای روسی سوریه بگذاری! مگر اینکه منظورت این باشه که ایران هم بعللللللللللله...
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    عشق عکسی؟؟برو تو اینترنت عکس زیاد هست از انواع جنگنده بنده خدا مطلب رو بخون!
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    چون از مرز ترکیه و اردن روزانه صدها نفر از آنها وارد منطقه میشوند با خیانت ترکیه و اردن و دلارهای سعودی و قطر
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    از کی تا حالا سوریه فانتوم داره؟
  • امیر ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    با علی موافقم ولی مشرق از اکثر سایت ها بهتره که همین رو هم نمی گه
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    باید آمریکا باشه که یه فرجی حاصل بشه کار باید سپرد دست کاردان آمریکا متخصص بمباران واستفاده از پهباد بمب افکن وتاکتیک های پیچیده رزمی است ,که درلیبی ویوگسلاوی امتحانش پس داده ,اگه به ايران وسوریه باشه ده سال هم بیشتر این قضیه ادامه خواهد داشت
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    الان اون F-4 اون وسط دقیقا مال کیه؟!
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    فقط پهپاد هرمیس و گلوبال هاواک در این موارد کارایی دارند و نمونه های بومی شده برای خنده و بازی و جشن خودکفایی گرفتن خوب اند.
  • امیر ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    یعنی نظامیان آمریکا اندازه تو عقل ندارند ؟ تحلیلگر نابغه !
  • امیر ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    طبل تو خالیه این ارتش جلو بحرین هم نمی تونه وایسه چه برسه به غولی مثل اسرائیل
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    مشرق خداوکیلی دیگه سایتتون نمیام هرچی نظر میدنم نمیزاری هرچی فکر میکنم نمیفهمم چرا یعنی بسته ترین سایت تو نظرات هستی
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    نصرمن الله و شاش رقیق
  • حسین ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    بعد از چند روز یه نفس راحتی کشیدم .اخبار امید وار کننده ای بود.تشکر از زحمات شما
  • حامد ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    خودت حساب کن دیگه از عربستان و قطر و تونس و مصر و سودان و سومالی و چچن و چین و انگلیس و آلمان تروریست به سوریه فرستاده می شه ! کلی هم از خود سوریه با خودشون همراه کردن. حالا هر چقدر بکشی بازهم هستن.
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اگه این قد که سوریه به تکفیری ها تلفات وارد کرده به اسراییل وارد کرده بود تا حالا از روی زمین محو شده بودن
  • یاسر ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    موافقم باهات،یه خورده داریم افراطی برخورد میکنیم.منظورم مقوله انسانی و اخلاقی و اینجور چیزاس
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    اين گريز ها و تک ها هيچ مشکلي رو حل نميکن بايد حملات غافلگير کننده و داراي خسارت انساني بالا باشد چيزي که اينها دارند تجهيزات پيشرفته نيت بلکه نيروي انساني زياد است
  • ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    اون عکس تزیینیه یعنی اینونفهمیدی!؟جای تاسفه که از مطلب به این خوبی تشکر نکردی ولی میای به یه عکس تو 30 تا عکس گیر میدی واقعا ما قوم نمک نشناسی هستیم حقشه بری همون اخبار سیمای ضرغامی رو ببینی با اونهمه چاخان پاخان!
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    دليل قوت داعش بخاطر پول نفتيه که ميفروشه چرا ارتش سوريه پالايشگاههاي نفتشونو بمباران نميکنه وگرنه اين داعش اولش عددي نبود بخاطر همين پول نفت خيلي از بدبخت بيچاره ها رو خريده
  • محمد22 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    حزب الله به هر سلاحي كه نياز داره مجهزه فقط شرايطش متفاوته و درنتيجه سلاح هاش هم فرق داره چون زير ديد اسرائيل غاصب هست سلاح هايي داره كه بتونه در نبرد ماندگاري داشته باشه يعني تانك و لانچر موشكي بزرگ رو كنار گذاشته از ابزار هاي تحرك بالا و كم حجم استفاده مي كنه
  • محمد22 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    مثل ميگ 25 هاي عراقه ديگه حتما از يكي از كشور هاي اطرافش غرض گرفته
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    پسر خوب اسراييل كه خودش مچل مقاومت فلسطين شده.
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    بیچاره. اینا فقط ترجمه گزارشهاییه که تو لبنان منتشر میشه. چیش برعکسه؟ برعکس بودنش با نیت شوم داعش و اربابان داعش؟
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    نگران نباشید. همه چیز میرسه هم از دوستان و هم از غنایم از دست دشمن. ضمن اینکه حزب الله سلاح های اصلی اش رو برای دفاع در برابر اسراییل کنار گذاشته. اگه دقت کنید می بینید که در سوریه با سلاح های روسی و ایرانی می جنگند در حالیکه در جنوب لبنان اسلحه های ناتو و آمریکا دستشون بود.
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    شرمنده. فیلم زیاد نبین. باید سوریه باشی و استفاده رو ببینی تا بفهمی
  • هموطن ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    یک نکته دیگر اینکه..نقش (((ترکیه))) از همه اینها مرموز تره ..کشوری که به ابرقدرتهای چین وروسیه جهت تجزیه انها فشار وارد میکند(حمایت از وحشی های چچن ایغوروتاتار)در واقع تجارب عثمانی ها از اجیر کردن تاتارها را دوباره در تمام دنیا داره بکار میبره..برای تجزیه یونان وایران برنامه داره ..وبرای صربستان هم برنامه های خود را اجرا کرده(کوزوو ..وبوسنی امروز تقریبا از اقمار عثمانی ها بحساب میاد)وبرای نابودی وکوچک و محاصره کردن ارمنستان....وخیلی جاهای دیگه که نمینویسم .هزاران دسیسه وتاریخ سازی ومظلوم نمایی داره....اما تمام این کارها را خیلی خزنده وبا کلاس انجام میده..تا حتی یک پاپاسی هم هزینه نکنه ...ولی مردم ما خیانت های عربستان سر در گم بی برنامه را بیشتر میبینند ولعن میکنند واتفاقاخیلی هم ترکیه هوادار درکشورمان داره و تنها کشوری است که سریالهای (عشقی تاریخی)را ابداع کرده تا تاریخ مصادره ای پر زرق برق خود را تا بیخ در حلقوم انها فرو کند ..تادر کشور های همسایه اش عین جوانان نادان حلب سوری و لیبیایی ها و.. به راحتی برادر کشی راه بیندازند.....اینها ظاهرا تجزیه وبه اشوب کشیدن سایر کشورها را عرضه ولیاقت وپشتوانه تاریخی خود میدانند...اینطور نیست؟؟اگه من اشتباه میکنم لطفا راهنماییم کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس