حقیقت موضوع این است که فرودگاه نظامی طبقه در ماههای اخیر در محاصره کامل تروریستهای گروه داعش بوده است.

ییگروه بین الملل مشرق- برای مخاطبان به روز تحولات سوریه از هفت جبهه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقمندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم. تحولات میدانی شهر «رقه»، تحولات میدانی جبهه «حاشیه دمشق»، تحولات میدانی جبهه «غوطه شرقیه»، تحولات میدانی جبهه «حلب»، تحولات میدانی حسکه، تحولات میدانی جبهه دیرالزور، تحولات میدانی جبهه «درعا» بخشی از رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی شهر «رقه»

پس از چند روز از آغاز حملات گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به فرودگاه نظامی طبقه واقع در غرب شهر رقه، بالاخره این فرودگاه به تصرف عناصر این گروه درآمد. منابع رسانه ای داعش مدعی شده اند که گروهی از نیروهای ارتش از این فرودگاه به منطقه "اثریا" واقع در حاشیه شرقی استان حماه عقب نشینی کرده اند.

یی

در خلا ناشی از عدم اطلاع رسانی دقیق و موثق از این واقعه چند نکته پیرامون این موضوع لازم به ذکر است:

1- حملات تروریستهای داعش به این فرودگاه، معمولا با استفاده از تاریکی شب و در حدود ساعات 22- 23 آغاز شده و تا سپیده دم صبح تداوم  داشت.

در آخرین هجوم نیز عناصر داعش از نیمه های شب گذشته حملات بسیار شدیدی را علیه فرودگاه آغاز کرده و پس از درگیریهای سنگین نظامی در ساعات ابتدایی صبح امروز موفق به ورود به محوطه فرودگاه شدند.

عناصر داعش، در 72 ساعت اخیر  3 حمله انتحاری و چند هجوم سراسری زمینی با شرکت 5 هزار نفر تروریست تکفیری علیه فرودگاه و مدافعان آن سازماندهی و اجرا کردند که هرکدام با هوشیاری و مقاومت نیروهای ارتش سوریه با شکست و تلفات گسترده مواجه شد.

در آخرین موج حمله، کامیون بمبگذاری شده انتحاری پیش از رسیدن به درب ورودی فرودگاه مورد اصابت موشک ضد تانک نیروهای ارتش سوریه قرارگرفته و منهدم شد. نیروهای تک ور داعش نیز به محض پیشروی به سمت ورودی فرودگاه، در کمین محکم ارتش سوریه افتاده و بیش از 200 کشته و زخمی برجای گذاشته و از منطقه گریختند.

یی

یی

2- به رغم اعلام تصرف فرودگاه نظامی طبقه هنوز هیچگونه تصاویری از هواپیماها و بالگردهای متعددی که در محوطه این فرودگاه قرار داشته و در روزهای اخیر در بمبارانها و وارد نمودن تلفات سنگین تجهیزاتی و انسانی به گروه تروریستی داعش نقش بزرگی داشتند، منتشر نشده است. برخی تصاویر منتشر شده در صفحات اجتماعی وابسته به داعش نیز متعلق به دو هواپیمای اسقاطی که به عنوان نماد پایگاه در مقابل درب ورودی و میدان مرکزی فرودگاه نظامی طبقه نصب شده بودند می باشد.

یی

یی

3– علی رغم جنجالهای رسانه ای داعش و رسانه های حامی این گروه تروریستی مانند الجزیره و العربیه مبنی بر وارد نمودن تلفات بسیار بالای انسانی و تسلیحاتی به نیروهای ارتشی مدافع فرودگاه، هیچ تصویری از اسارت یا تلفات ارتش سوریه نیز از سوی آنان منتشر نشده است.

برخی تصاویر معدود که منتشر شده است مربوط به چند تن از شهدای ارتش در درگیریهای روزهای گذشته در اطراف فرودگاه می باشد و ارتباطی به درگیریهای صبح امروز که نهایتا منجر به سقوط فرودگاه گردید ندارد.

یی
پیکر یکی از شهدای ارتش سوریه که در درگیریهای شب گذشته با تروریستهای داعش به شهادت رسید.

جمیع این موارد و همچنین ترددهای چند روز اخیر هواپیماهای غول پیکر باری ارتش سوریه در این فرودگاه نشان دهنده تخلیه کامل فرودگاه و عقب نشینی نیروهای ارتش سوریه از این منطقه حکایت دارد.

ظاهرا نیروهای ارتش سوریه در این یک هفته اخیر با اجرای عملیاتهای مختلف هجومی– تدافعی – مین گذاری و کمین علیه کاروانهای نظامی داعش و حتی تصرف برخی روستاهای اطراف  فرودگاه مانند روستای عجیل (که عناصر داعش در آن مستقر بوده و از آن برای موشک باران و گلوله باران فرودگاه طبقه استفاده می کردند)، تنها به دنبال خرید زمان به منظور تخلیه کلیه تسلیحات و تجهیزات راداری فرودگاه بوده اند.

یی

حقیقت موضوع هم این است که فرودگاه نظامی طبقه در ماههای اخیر در محاصره کامل تروریستهای گروه داعش بوده است. این محاصره، حملات موشکی خمپاره ای روزانه و هجومهای هزاران نفری تروریستهای مسلح از محورهای متعدد به محوطه آن عملا فرماندهان ارتش سوریه را به این نتیجه رسانده بود که فرودگاه از نظر نظامی سقوط کرده است.

آنچه مهم تلقی می شد انتقال ادوات و تسلیحات موجود در آن شامل هواپیماها، بالگردها، رادارها، سیستمهای توپخانه ای و تانکها بوده که ظاهرا این مهم به خوبی به مرحله اجرا درآمده و عملا داعش با یک فرودگاه تهی از تسلیحات و تجهیزات و امکانات نظامی مواجه گردیده است.

منابع ارتش سوریه آمار تلفات گروه تروریستی داعش را از ابتدای شروع درگیریها برای تصرف فرودگاه تا تصرف آن صدها کشته اعلام کرده اند.

با تصرف فرودگاه نظامی طبقه آخرین مرکز ارتش سوریه در استان رقه از دست رفت و عملا گروه تروریستی داعش بر تمامی مناطق آن سیطره کامل پیدا کرده است.

ماجرای سرباز شهادت طلب سوری

منابع میدانی ارتش سوریه از وقوع یک عملیات شهادت طلبانه از سوی یکی از سربازان مدافع فرودگاه نظامی طبقه خبر داده اند. بنابر این گزارشها سرباز "محمود خطیب" اهل شهر طرطوس سوریه روز گذشته برای ناکام گذاشتن حمله عامل انتحاری گروه تروریستی داعش که سوار بر یک دستگاه نفربر بمب گذاری شده در حال نزدیک شدن به درب ورودی فرودگاه بوده است، تعدادی نارنجک دستی به خود می بندد و در مسیر حرکت آن خود را به زیر نفر بر پرتاب می کند. بلافاصله با کشیدن ضامن نارنجکها آن را پیش از رسیدن به محل مورد نظر تروریستها به همراه عامل انتحاری منهدم می کند.

فرودگاه
شهید محمود خطیب سرباز شهادت طلب ارتش سوریه

بمبارانهای سنگین مناطق مختلف استان رقه

روز گذشته هواپیماهای ارتش سوریه 16 بار مراکز استقرار گروه داعش در مناطق طبقه، رقه و اطراف فرودگاه طبقه را بمباران کرد که بنا بر آمار مرکز حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دولت) موجب هلاکت 70 نفر از تروریستهای عضو گروه داعش شد.

فرودگاه

هلاکت مسئول رسانه ای داعش در رقه

«أبوموسى» فعال رسانه ای داعش در بمباران های مناطق اطراف فرودگاه طبقه به هلاکت رسید. وی مسئول رسانه ای گروه داعش در منطقه رقه بوده است.

فرودگاه

فرودگاه

ابوموسی چندی پیش در مستند شبکه «یورونیوز» اروپا مقابل دوربین این شبکه حاضر شده و از داعش و عملکرد و اهداف آن برای بینندگان اروپایی این شبکه سخن گفت. وی در بخشی از سخنانش مدعی شد که به زودی به ترکیه (پشتیبان و طراح حملات داعش در سوریه و عراق) حمله خواهند کرد و پس از فتح این کشور، به سراغ کشور آمریکا خواهند رفت و پرچم گروه داعش را بر فراز پشت بام کاخ سفید (مخترع و حامی اصلی گروه تروریستی داعش) بر خواهند افراشت.

فرودگاه
ابوموسی مسئول رسانه ای گروه تروریستی داعش در حال مصاحبه در مستند شبکه تلویزیونی یورونیوز اروپا

تجهیز داعش به هواپیمای بدون سرنشین

منابع رسانه ای گروه تروریستی داعش روز گذشته با انتشار تصاویر هوایی از پادگانهای لشکر 17 و تیپ 93 زرهی ارتش سوریه در رقه که چند هفته پیش به تصرف این گروه درآمده بودند، اعلام کردند که برای کسب اطلاعات نظامی و اجرای عملیات نظامی علیه این دو مرکز ارتش سوریه از هواپیمای بدون سرنشین کنترل از راه دور بهره گرفته اند.

پیش از این نیز رسانه های سوری با انتشار تصاویری از سرنگونی یک پهباد شناسایی متعلق به گروه تروریستی داعش بر فراز یکی از مراکز ارتش سوریه در شمال شهر حلب خبر داده بودند.

فرودگاه

فرودگاه

فرودگاه
تصاویر پهبادهای داعش از محیط پادگان لشکر 17 و تیپ 33 زرهی ارتش سوریه در شهر رقه

تحولات میدانی جبهه حاشیه دمشق


روز گذشته ارتش سوریه در منطقه داریا یک تونل در حال احداث گروههای تروریستی در نزدیکی حرم حضرت سکینه (س) را شناسایی و منهدم کرد. در اثر این انفجار 5 نفر از تروریستهای گروه جبهه النصره که در حال حفر تونل بودند به هلاکت رسیدند.

فرودگاه
تروریستهای تکفیری در حال حفر تونل



فرودگاه
سرباز ارتش سوریه که مکان تونل را کشف ودر نیمه شب آنرا بمب گذاری و منهدم نمود.

تحولات میدانی جبهه غوطه شرقیه


در 24 ساعت گذشته مناطق شمالی و غربی حاشیه شهرک ملیحه صحنه شدید ترین درگیریها میان ارتش، حزب الله و دفاع وطنی با تروریستهای تکفیری بوده است. ارتش سوریه پس از سیطره بر ملیحه طی این درگیریها پیشروی هایی در اطراف کارخانه کبریت سازی و کارخانه داروسازی تامیکو داشته و تسلط بر این مناطق را تحکیم کرده است.

همزمان نیروی هوایی ارتش سوریه مناطق دوما، زبدین، عین ترما و مرج السلطان را به شدت هدف بمباران قرار داده است. به گفته منابع میدانی منطقه "عین ترما" به موازات بمباران هوایی صحنه درگیری های شدید زمینی میان واحدهای ارتش سوریه و گروههای تروریستی تکفیری بوده است.

درگیری هایی نیز میان نیروهای ارتش مستقر در ملیحه با تروریستهای تکفیری در حاشیه منطقه زبدین رخ داده است. بنابر گزارش رسانه ای، گروهی از تروریستهایی که در حمله هفته گذشته ارتش سوریه به شهرک ملیحه موفق به فرار از این شهر شده بودند با استقرار در مزارع زبدین برای نفوذ به ملیحه تلاش می کردند که با نیروهای ارتش و دفاع وطنی مستقر در زبدین درگیر و تلفاتی به آنان وارد شده و مجبور به فرار از منطقه شدند.

در منطقه جوبر نیز که در محاصره نیروهای ارتش سوریه قرار دارد هواپیماهای بمب افکن ارتش سوریه برخی مراکز استقرار گروههای تروریستی را بمباران کرد.

منطقه سقبا هم صحنه درگیری شدید میان ارتش سوریه و تروریستهای تکفیری بود که در اثر این درگیریها "عبدالرحمن ادلبی" افسر فراری ارتش سوریه، از فرماندهان تکفیری های منطقه سقبا به همراه تروریستهایی غیر سوری به هلاکت رسید.

انفجار خودروی بمب گذاری شده در دوما به هلاکت تعدادی از عناصر گروه تروریستی ارتش اسلام از جمله چهار فرمانده ارشد این گروه شد. بلافاصله رسانه های این گروه، داعش را متهم اصلی این واقعه اعلام کرده اند.

لازم به ذکر است که دو گروه داعش و ارتش اسلام از مدتها قبل با یکدیگر دچار اختلافات بنیادین عقیدتی و اجرایی شده اند به طوری که یکدیگر را به کفر و الحاد متهم کرده و واجب القتل می دانند.

فرودگاه
در نقشه مناطق درگیری میان ارتش و تروریستها و همچنین مناطقی که هدف بمباران قرار گرفته است با دایره های به رنگ زرد مشخص شده است.

تحولات میدانی جبهه حلب

در 48 ساعت اخیر منطقه شمال غربی شهر حلب شاهد شدید ترین زد و خوردهای نظامی میان ارتش سوریه و تروریستهای تکفیری از گروه " ارتش مهاجرین و انصار" وابسته به گروه تروریستی "جبهه النصره" (عمدتا تروریستهای چچنی و سعودی) بوده است.

فرودگاه

تمرکز درگیری ها در منطقه "جمعیت الزهراء" حلب بوده و تروریستهای جبهه النصره برخی ساختمانهای منطقه شامل "ساختمان جمعیت هلال احمر"، "ساختمان خدمات مهندسی " را به تصرف خود درآورده اند. برخی منابع رسانه ای وابسته به جبهه النصره با انتشار تصاویری از منطقه "محله مسکونی اداره مالیات" مدعی تصرف میدان مرکزی آن شده اند.

فرودگاه
ساختمان خدمات فنی شهر حلب

فرودگاه
میدان منطقه مسکونی اداره مالیات حلب

جبهه النصره در چند ماه اخیر به شدت دنبال تصرف دو ساختمان "اطلاعات نیروی هوایی" و "کاخ دادگستری" شهر حلب بوده است.

فرودگاه
در نقشه، دو ساختمان هلال احمر و جمعیت مالیه با مستطیل زرد رنگ، ساختمان دادگستری با رنگ سبز و ساختمان اداره اطلاعات نیروی هوایی ارتش سوریه با رنگ قرمز مشخص شده است

روز گذشته شهر "مارع" واقع  در حاشیه شمال حلب، صحنه درگیری های شدید میان گروه تروریستی داعش با گروه تروریستی "جبهه اسلامی" بود.

داعش پیش از شروع حمله زمینی ابتدا مراکز استقرار نیروهای جبهه اسلامی متشکل از گروههای شاهین های شام، تیپ توحید و جبهه اکراد را به وسیله خمپاره و توپ گلوله باران کرد که تعدادی از مردم ساکن منطقه نیز کشته و زخمی شدند.

در پی تشدید درگیری ها میان این دو گروه تکفیری هواپیماهای نیروی هوایی ارتش نیز مواضع هر دو طرف را بمباران کردند.

فرودگاه

تلاش داعش برای سیطره بر شهر «اعزاز»

گروه تروریستی داعش برای تصرف شهر مرزی اعزاز واقع در شمال سوریه (مرز با ترکیه) تلاش می کند. به گزارش منابع خبری، داعش با دو هدف در پی تسلط بر اعزاز است. اولا سیطره مطلق بر شاهراه لجستیکی– تسلیحاتی گروههای مسلح که از کشور ترکیه وارد سوریه می شود و دوما قطع ارتباط مستقیم گروههای تروریستی رقیب با ترکیه برای به زانو درآوردن این گروهها.

هم اکنون درگیریها در 5 کیلومتری شهر اعزاز میان داعش و ائتلاف گروههای مخالفش (جبهه اسلامی، ارتش آزاد و جبهه النصره) در جریان است و در این درگیری ها صدها نفر از دو طرف به هلاکت رسیده اند.

فرودگاه

دستگیری مخترع "توپ جهنم" توسط ارتش سوریه

منابع خبری نزدیک به ارتش سوریه خبر از دستگیری "فیصل فاخوری" مخترع توپ دست ساز جهنم (برای تروریستهای تکفیری) خبر داده اند. ظاهرا نامبرده در حین خروج از شهر حلب در یکی از نقاط تفتیش ارتش سوریه شناسایی و دستگیر شده است. گلوله های توپ جهنم معمولا از یک استوانه به عنوان بدنه و کپسولهای پر از مواد منفجره به وزن 100 کیلوگرم تشکیل شده و علی رغم اینکه برد قابل توجهی ندارد اما دارای قدرت تخریب وسیعی است. تروریستهای تکفیری بارها از این توپ برای هدف قرار دادن شهروندان سوری بهره برداری کرده اند.

فرودگاه

فرودگاه
توپ دست ساز جهنم ساخت تروریستهای تکفیری

تحولات میدانی حسکه

در درگیری های میان نیروهای مردمی کرد و ارتش سوریه با تروریستهای داعش در اطراف شهر کرد نشین حسکه، "محمود الاحمد معروف" به " ابوعمر داریا" فرمانده داعش در حسکه به هلاکت رسید.

بنابر گزارش منابع رسانه ای، محمود احمد تا پیش از پیوستن به گروه تروریستی داعش، فرمانده نظامی گروه تروریستی احرار الشام وابسته به گروه جبهه النصره شاخه رسمی القاعده در سوریه بوده است.

فرودگاه

تحولات میدانی جبهه دیرالزور

علی رغم تبلیغات رسانه های داعش در مورد سرکوبی کامل عشایر و تصرف مناطق تحت سیطره آنان، درگیریها میان دوطرف همچنان با شدت در جریان است. روز گذشته گروهی از عناصر گروه تروریستی داعش طی کمینی در اتوبان دیرالزور– دمشق شیخ عشیره شعیطات (این عشیره در عراق و سوریه ساکن هستند) به نام "شیخ خليل جدعان عبود الهفل" را ربوده و به یکی از مراکز داعش منتقل کردند. امروز عشایر مکان مورد نظر را شناسایی کرده و به آن هجوم بردند و عاملین این ربایش را که 18 نفر بودند به هلاکت رساندند.

فرودگاه

فرودگاه
شیخ خلیل الهفل رییس عشیره شعیطات در کنار دکتر بشار اسد رییس جمهور سوریه

درتحولی دیگر در بمباران هوایی هواپیماهای نیروی هوایی ارتش سوریه علیه مواضع تروریستهای تکفیری در اطراف چاه نفتی "عمر" 15 نفر از تروریستهای داعش به هلاکت رسیده و گروهی نیز زخمی شدند.

گروه داعش از زمان تسلط بر برخی مناطق در دیرالزور و رقه اقدام به بهره برداری و فروش نفت خام حاصل از این چاههای نفت به منظور تامین منابع مالی برای تداوم عملیاتهای نظامی در عراق و سوریه کرده است. لازم به ذکر است که نفت خام استخراج شده از چاههای نفتی تحت کنترل داعش از طریق کشور ترکیه و توسط دولت رجب طیب اردوغان به نام نفت ترکیه به بازارهای جهانی قاچاق می شود.

فرودگاه

تحولات میدانی جبهه درعا

به گزارش مرکز حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دولت سوریه مستقر در لندن) شب گذشته  گروهی متشکل از 75 نفر از تروریستهای تکفیری وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره در محور مواصلاتی بین دو روستای "حاره" و "زمرین"، هنگام حمله به یکی از مراکز ارتش سوریه در کمین نیروهای ارتش افتادند و 50 کشته و 25 مجروح برجای ماند.

این گزارش می افزاید در این کمین نیروهای ارتش به محض قرار گرفتن تروریستها در کشتارگاه، اقدام به منفجر کردن مینها و تله های انفجاری کرده و همزمان منطقه کمین را با سلاحهای سنگین و خمپاره هدف قرار دادند.

در تحولی دیگر مراکز تجمع تروریستهی ارتش آزاد و جبهه النصره در روستاهای "داعل، طفس و شهرک نوی در حاشیه درعا" هدف بمباران قرار گرفتند که منجر به تلفاتی در صفوف گروههای تروریستی گردید.

فرودگاه
هلاک شده های گروه تروریستی جبهه النصره در کمین شب گذشته ارتش سوریه در محور حاره– زمرین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سهیل ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 0
    خدا به خیر کند واین ملعون ها را نابود سازد انشاءالله
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 0
    حرفهای رسانه ای فرد رسانه ای داعش دیکته شده از طرف غرب وترکیه برای رد گم کنیه بهوش باد
  • مشرقی تیر ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 0
    الا ان حزب الله هم الغالبون !!!!
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 0
    از تصرف فرودگاه نظامی طبقه غمگین شدم. ان شاء الله به زودی بتوانند پس بگیرند.
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 0
    این بیشعور داعشی چرا منفی داده؟؟؟؟
  • علی شکری ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    اون عکسی که برای بخش بمباران های نیرو هوایی سوریه گذاشتید رو دوباره ببیندید فکر کنم سوتی دادید
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    یعنی از دست این ارتش سوریه سرمو میخوام بکوبم به دیوار! با سقوط طبقه رقه دیگه محل امنی برای وحوش داعشی خواهد شد
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    پس این همه بمباران مواضع داعش اطراف فرودگاه بی اثر بود ؟ خدا به خیر بگذراند!
  • جواد ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    نمیدونم چرا این همه میکشن ازشون بازم نابود نمیشن
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 0
    اين بدتركيب ها را بايد با سلاح شيميايي كشت
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 0
    اين بدتركيب ها را بايد با سلاح شيميايي كشت
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 0
    اين بدتركيب ها را بايد با سلاح شيميايي كشت
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 0
    اخباری که از سوریه و عراق درباره داعش میرسه بسیار نگران کننده است. ظاهرا وقت نقش آفرینی مستقیم ایران در منطقه داره فرا میرسه.
  • مقداد ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 1
    نكنه حق با داعش باشه كه با تعداد اندك بر تعداد كثير پيروز ميشه .نكنه سنت امداد شامل حال اونها شده الان از ليبي تا اندونزي نفوذ كردن ايران نبايد اونها رو دست كم بكيره
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    آقای محترم! نمی خواهی بگویی اصلا حق با معاویه و بنی امیه بود که بزودی کل دنیای اسلام آن روز یعنی زمینهای از ماورا النهر تا اندلس را به چنگ آوردند؟ قدرت به معنای حقانیت نیست. چنگیز خان مغول آیا سنت امداد الهی شاملش شده بود که سی ملت را از مغولستان تا ونیز شکست داد؟ به فرموده امام علی علیه السلام حق را بشناس تا اهل حق را بشناسی و باطل را بشناس تا اهل باطل را بشناسی. اما دلیل موفقیتهای داعش صرفا پیروزی نیروی ایمان است ولو نیروی ایمان از نوع غلط. از جنس نیروی ایمان ژاپنیها در جنگ جهانی دوم به خدایی امپراطورشان. نیروی ایمان شکست ناپذیر است. داعشیها فکر می کنند سربازان خدا هستند و در صورت کشته شدن مستقیما به آغوش حور العین می روند! پس طبیعی است که به سرعت بر عراقیها و سوریهایی که چشم امیدشان به تسلیهات آمریکایی و روسی است پیروز می شوند. این همان بومرانگی است که خود ما سی سال پیش پرتاب کردیم و الان به سوی خودمان بازگشته است. اگر دست از حمایت چچنیها یر نداشته بودیم آنها به دامان وهابیت سقوط نمی کردند.
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    آقا جواب برای اینکه اخبار صحیح نیست
  • مجید ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    باشه شما برو من هواتو دارم
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    وقتي يه منطقه محاصره شده نبايد نيرو هاي پشتيباني به اون منطقه اعزام بشن ؟
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    آدم شکاک به هيچ جايي نميرسه اينقدر شک کن تا ....
  • یاسر ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 0
    مشرق دیروز خبر دادی که اوضاع در فرودگاه امن وامان هست و تا این حد که عکاس رفته اونجا! تو یه روزه همه چیز بهم خرد؟ خدایا پس کی ایران وارد نبرد میشه دلیرمردان مدافع طبقه شهید شدند!
  • حسین صاد ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 1
    سقوط فرودگاه طبقه یعنی محاصره و سقوط حلب و پس از آن سقوط دیرالزور و تجزیه سوریه به صورت کامل
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    سلاح شیمیایی در تفکرات ما هم حتی جای ندارد. باید شیعه با این ها فرقی داشته باشد !
  • مجید ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 0
    کجای دین گفته شده ملاک حق بودن صرفا پیروزی عده ای قلیل بر کثیر است و چه کسی گفته اینها قلیل هستند.مستکبران جهانی و منطقه همه جوره اونها رو حمایت می کنند
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    حالا یکی ده بار یک نظر میده شما باید همشو تایید کنید ؟
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    مشرق، احسنت، چنان با آب و تاب از مقاومت فرودگاه طبقه مینوشتی که فکر می‌کردم اقلاّ تا یک ماه سر پا بمونه، خوبه یکم واقع بین باشی‌ و الکی‌ نیروهای سوری را بزرگ و داعش را کوچیک نبینی، اینجوری کمتر خواننده احساس فریب میکنه
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    منم موندم كه ارتش سوريه چرا با 10يا 15تا هواپيما نميزنه كار اينارو يكسره كنه مگه كاري داره كار 1روزه حالا چرا لفطش ميدن معلوم نيست گيريم اونا از اول 20هزار نفر بودند الان بايد دخلشون امده بود 1روزه با چند تا بمب خوشه اي ميشه فرستادشون به جهنم به اين ريخت و قيافه حمام نرفته و كثيفشون
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    اخبار صحیح است عضو گیری این تروریست ها با سازماندهی محور ترکی عربی به شدت گسترده است. سازمان های اطلاعاتی ترکیه و کشورهای عربی برای عضو گیری و ارسال تروریست ها به سوریه و عراق به شدت سازماندهی شده عمل میکنند
  • محمد22 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    آقا جواد براي اينه كه 300 سال برنامه ريزي براي درست كردن اين پياده نظام بي مغز صورت گرفته و در كل دنيا بخصوص كشور هاي مسلمان نشين با پول بي پايان نفت براي اونا تبليغات و نيرو سازي صورت گرفته بخصوص در چند دهه اخير و حالا با توجه به صرف اين همه هزينه و وقت، نتيجه ي حاصل شده براشون چشم گير نبود و به چيزي كه مي خواستن نرسيدن!!! البته در محاسباتشون قدرت ايران رو نديد گرفتن وگرنه نقشه شون كاملا بي نقص بوده گرچه قدرت مادي ايران رو درست ارزيابي كردن ولي براي شون قابل فهم نيست كه ايران با همه جاي دنيا فرق داره !!! يه خدايي حامي ايرانه كه زورش از همه ناو هاي هواپيما بر و همه لشكر هاي زرهي و همه نيرو هاي هوايي دنيا بيشتره!!!! زماني كه فكر مي كردن اگه همه توانشون رو جمع كنن و پياده نظام بفرستن مي تونن از فلسطين تا اون ور سمرقند رو تسخير كنن (در جنگ هاي صليبي) ولي نشد زماني فكر كردن اگه اسرائيل رو بفرستن و ازش حمايت كنن كل منطقه رو تسخير مي كنن ولي ناگهان ايران ظهور كرد و در لبنان متوقف شون كرد و كم كم عقب نشستن هم چنان دارن عقب عقب مي رن !!! زماني فكر مي كردن اگه منطقه دست سلفي ها باشه و آمريكا هم مستقيم عراق رو به دست بگيره ديگه همه جا توي مشتشونه ولي باز هم نشد. آمريكا از عراق فرار كرد و پادشاه سلفي هم پاش لب گوره و به ثبات سياسيش اميدي نيست گام آخرشون هم راه انداختن پياده نظام بي مغز النصره و داعش بود كه فكر مي كردن يك ماهه سوريه و بعد چند ماهه لبنان و بعد ايران . و تمام . حالا 3 ساله گروه هاي بي مغز دارن كشتار مي كنن و كم كم سحر ساحر هم داره به خودش بر مي گرده باز هم اين ايران بود كه زور خداي نيرو مندش بر اونا چربيد و زمين گير شدن و لي جنگ تموم نشده چون طرف مقابل نه توانش تموم شده نه پولش نه نيرو كم داره ولي اين طرف هم كسي عقب ننشسته و تازه موتورشون گرم شده!!! اين جنگ يك دعواي شهري نيست كه گروهي اسلحه بدست بگيرن و بريزن توي خيابون و كودتا راه بندازن بلكه يك جنگ صليبي تمام عياره با انبوهي امكانات و حمايت و تجهيزات و باز موسي عصايش را خواهد انداخت و اژدهايي پديد مي آيد تا جادوي ساحران را ببلعد... اگر جنگ بين حق و باطل با حد اكثر توان اهل باطل نباشه و اهل حق به شدت زحمت نكشن كه نبرد صفايي نداره عزت زياد
  • محمد22 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    اونم به وقتش قرار نيست ما نيرو مون رو براي دشمن درجه دوم هدر بديم اين توان بايد صرف دشمن درجه يك بشه
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    عکس F_15 های آمریکا را گذاشتید .
  • مهندس م ش ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    به این نتیجه میرسیم اسرائیل چندان قوی نبود بلکه همسایگانش بی‌ عرضه بودند و هستند. حزب‌الله با چند صد دلاور کلی‌ از سوریه رو آزاد کرد. با تمام علاقه‌ا‌ی که به ارتش سوریه دارم باید بگم افتضاح کردند. پس سردار سلیمانی کجاست؟
  • علی ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    فرودگاه الطبقه چند روزه سقوط کرده و تازه اولین سایتی که دربارش نوشت همین مشرقه باید هم پیروزیها و هم شکستها رو پوشش خبری داد نه فقط پیروزیها رو حالا چند سال میشنویم ارتش سوریه داره پیشروی میکنه ولی هیچ خبری نیست
  • مازندارنی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    علیهم لعنه احفاد الیزید و معاویه
  • مازندرانی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    یا علوی یا احرار نحن معکم یا احرار اللهم احفظ بشار
  • سهيل ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    @مجيد آقا منم هستم خخخخخخخ!
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    آخه چند نفر تاييد نظراتو انجام ميدن ، با هم که سينک نيستن !
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    همه میدونند این جنگنده های موجود درعکس آمریکایی هستند بنابراین عکس فانتزی و برای خالی نبودن عریضه هست پس سوتی نیست که شما بخوای مچ بگیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس