کد خبر 338467
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

«کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است دیدار آتی رؤسای ‌جمهوری روسیه و اوکراین در پایتخت بلاروس، موقعیت بسیار خوبی برای حل و فصل اوضاع در اوکراین است که نباید آن را از دست داد.

به گزارش مشرق، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است دیدار آتی رؤسای ‌جمهوری روسیه و اوکراین در پایتخت بلاروس، موقعیت بسیار خوبی برای حل و فصل اوضاع در اوکراین است که نباید آن را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، «کاترین اشتون» مسئول اصلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است که دیدار احتمالی «ولادیمیر پوتین» و «پترو پروشنکو» رهبران روسیه و اوکراین که قرار است در حاشیه نشست سران کشورهای عضو اتحادیه گمرکی (روسیه، بلاروس و قزاقستان) در مینسک، پایتخت بلاروس انجام شود، امکانی است که برای حل و فصل شدن بحران در اوکراین نباید آن را از دست داد.

اشتون در سخنرانی خود در اجلاس بین المللی سیاست اروپا که در اتریش برگزار شد، گفت: «من چیز زیادی در رابطه با دیدار احتمالی پوتین و پروشنکو در مینسک نمی‌توان بگویم، ولی این را می‌دانم که این امکان بسیار خوبی برای حل و فصل اوضاع است که نباید آن را از دست داد.» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین ابراز عقیده کرد که اوکراین باید راهی را پیدا کند تا در آن واحد هم با اتحادیه اروپا و هم با روسیه، روابط خوبی برقرار کند.

وی توضیح داد: «اوکراین کشور شماست و شما خود در مورد سرنوشتتان تصمیم می‌گیرید، شما رئیس‌جمهوری مورد نظر و راه آینده کشورتان را برگزیدید. ولی این هم یک واقعیت است که شما نیاز دارید که همانطور که در جهت همگرایی هر چه بیشتر با اتحادیه اروپا حرکت می‌کنید، بتوانید روابط خوبی هم با همسایه شرقی خود، روسیه برقرار سازید و این مسئله بسیار مهم است.»

«دمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه هفته قبل اعلام کرد که ولادیمیر پوتین به همراه سایر رهبران کشورهای عضو اتحاد گمرکی (روسیه، قزاقستان و بلاروس) در تاریخ 26 آگوست (4 شهریور ماه) در مینسک با رئیس‌جمهوری اوکراین نیز دیدار کرده و طی این نشست اوضاع در شرق این کشور که در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد، را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گفته این مقام کرملین، در جریان این رایزنی‌ها، رهبران کمیسیون اروپایی نیز حضور خواهند داشت. مقامات بروکسل تایید کرده اند که «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه مسئولان سیاست تجاری و انرژی برای حضور در این نشست چندجانبه به پایتخت بلاروس سفر خواهند کرد.

پسکوف همچنین یادآور شد که امکان دیدار دوجانبه پوتین و پروشنکو نیز در حاشیه این نشست وجود دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس