کد خبر 336627
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸

دو سازمان جدید با عناوین «پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس» و «اسناد و مدارک دفاع مقدس» در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز به کار کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه شورای معاونین بنیاد و معارفه روسای سازمان‌های تازه تاسیس این بنیاد گفت: با تکمیل ساختار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، این بنیاد از امروز می‌تواند تمامی بخش‌های مختلف در حوزه دفاع مقدس را پوشش بدهد و انتظار است که با تحولات جدید ساختاری، محتوایی و عمق بخشی که در این دوره شاهد هستیم، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش برجسته بیشتری در تمامی حوزه‌ها در کشور داشته باشد.

وی با اشاره به سوابق مسئولیتی معاونین و روسای سازمان‌های مختلف بنیاد در سطوح عالی تصریح کرد: ما به دنبال توسعه نامناسب و ساختاری غیر چابک و تشکیلات گسترده نیستیم، بلکه باید با بهره‌مندی از مجموعه‌ای سریع، حرفه‌ای، قوی و خوش‌فکر، اتفاقات بزرگ و اثرگذاری را شاهد باشیم.

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به وظایف‌ دو سازمان جدید بنیاد یادآور شد: حوزه پیشکسوتان دفاع مقدس برخی کاستی‌هایی دارد که نیازمند توجه ویژه و مأموریت و ساماندهی امور مرتبط با این قشر عزیز است و ضمن پیگیری اولویت‌های تمامی پیشکسوتان در همه نیروهای مسلح و سازمان‌ها، نباید اجازه سوءاستفاده سیاسی از ایشان را به هیچ مجموعه‌ای داد.

سردار جزایری به ضرورت تشکیل سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس مبتنی بر اصول استاندارد، علمی و تخصصی تأکید کرد و گفت: اگر در مجموعه‌های دیگری نیز فعالیت‌های مشابهی را در این زمینه انجام می‌پذیرد، باید ساماندهی و ضمن تقسیم کار، تدابیر لازم انجام پذیرد.

در بخش دیگر این جلسه سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز به تشریح وظایف و مأموریت‌های دو سازمان‌های «پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس» و «اسناد و مدارک دفاع مقدس» پرداخت و ابراز امیدواری کرد که امور بنیاد و نیز دفاع مقدس بهتر و با ساختار و سازمان‌دهی مناسبی دنبال شود.

وی افزود: براساس تدبیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان پیشکسوتان، تمامی امور مرتبط با ارج نهادن به این قشر عزیز را در حوزه کشوری و لشکری پیگیری خواهد کرد. همچنین حوزه اسناد و مدارک دفاع مقدس پیش از این که به صورت محدود در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس پیگیری می‌شد، اکنون باید باید تمامی اسناد این حوزه را که در دستگاه‌های مختلف پراکنده است جمع‌آوری کند و با عنایت به وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس به عنوان مسئول بررسی صحت و تأیید مدارک دفاع مقدس، تشکیل این سازمان جدید، اهمیت مضاعفی می‌یابد.

سردار کارگر ضرورت تسهیل فعالیت پژوهشگران حوزه دفاع مقدس را در مراجعه به این سازمان مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: با تدبیر رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح، اسناد دفاع مقدس فاقد هر گونه طبقه‌بندی هستند که این مهم، فعالیت در این عرصه را بسیار تسهیل می‌کند.

در بخش دیگر این جلسه سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی محمدی فر» به عنوان رئیس «سازمان پیشکسوتان جهاد مقاومت در دفاع مقدس» و سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر «اسحاق صلاحی کجور» به عنوان «رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس» معرفی شدند. علاوه‌بر این، «حسین استاد» با حکم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان رئیس بازرسی و امور حقوقی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منصوب شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس