فارن پالیسی: زمان آن است که آمریکا از خاورمیانه بیرون آید/ چرا حزب‌الله در بحران غزه وارد نشد؟ /تجاوز به زنان در زندان‌های آمریکا‬ / عکسی که استرالیا را به هم ریختبه گزارش مشرق، مهمترین عناوین بین الملل امروز دوشنبه 21 مرداد به شرح زیر است:


اظهار نظر اوباما درباره نخست وزیر عراق
رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه معرفی گزینه نخست‌وزیری عراق را «گامی مهم» و «امیدوارکننده» خواند و تشکیل فوری «دولتی فراگیر» را خواستار شد.



تفریح یک داعشی در سد موصل +تصاویر
سد موصل بزرگ‌ترین سد عراق و چهارمین سد جهان است که فروپاشی این سد شاید به کشته و غرق شدن بیش از نیم میلیون نفر از شهروندان عراقی منجر شود.

تفریح یک داعشی در سد موصل +تصاویر


فارن پالیسی: زمان آن است که آمریکا از خاورمیانه بیرون آید
نظریه‌پرداز روابط بین‌الملل می‌گوید که تجربه دخالت‌های آمریکا در خاورمیانه ناموفق بوده و بهتر است که این کشور فعلاً روند دخالت در این منطقه را متوقف کند.


واکنش شدید مالکی به معرفی العبادی
نخست وزیر عراق شامگاه دوشنبه در سخنان شدیداللحنی به اقدام فواد معصوم رئیس جمهوری این کشور در مامور کردن حیدرالعبادی برای تشکیل دولت جدید واکنش نشان داد و آن را اقدامی غیر قانونی خواند.


اولین موضع رسمی ایران در قبال تحولات عراق
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران از روند قانونی طی‌شده در خصوص انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق حمایت می‌کند.


چرا حزب‌الله در بحران غزه وارد نشد؟
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی با بیان اینکه مقاومت در غزه پیروز شد، تاکید کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که به نفع غزه است که ما در درگیری‌های اسرائیل علیه غزه مداخله نکنیم.


ناکامی CIA در برآورد توان نظامی داعش
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی ناتوانی‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در برآورد توانمندی‌های گروه داعش را مورد بررسی قرار داد.


عکسی که استرالیا را به هم ریخت
انتشار تصاوییر از یک پدر استرالیایی به همراه سه فرزند پسر خود در سوریه که سرهای بریده شده سربازان سوری را در دست دارند تمام تحولات کانبرا را تحت الشعاع خود قرار داده به طوریکه حتی این موضوع به مذاکرات عالی آمریکا-استرالیا نیز کشیده شده است.



پوستین وارونه دین بر تن داعش
داعشی‌های کج فهم که در توهم خلافت بر جهان اسلام به سر می برند، از ارتکاب هرگونه جنایتی در حق انسانیت اعم از مسلمان، مسیحی و ... ابایی ندارند و هتک حرمت نوامیس مردم از مذاهب مختلف را به عنوان یک سرگرمی مقدس برای خود قلمداد می‌کنند.


تجاوز به زنان در زندان‌های آمریکا‬
در حالی که ایالات متحده تنها کمتر از پنج درصد از جمعیت جهان را داراست، بیش از یک‌چهارم کل زندانیان جهان را در زندان‌های خود جای داده است و به‌طور متوسط از هر دویست آمریکایی، یک نفر عمر خود را در زندان سپری می‌نماید و بدین ترتیب، نزدیک به دو میلیون و سیصد هزار آمریکایی...


عکس/بازداشت‌ یک‌ عضو‌ جبهة‌النصرة توسط‌حزب‌‌ الله

رزمندگان حزب‌الله لبنان شب گذشته یک عضو گروه تکفیری جبهة‌النصرة را در منطقه قماطیه دستگیر کردند.

عکس/بازداشت‌ یک‌ عضو‌ جبهة‌النصرة توسط‌حزب‌‌ الله

 
حماس: آتش‌بس کنونی را تمدید نمی کنیم
حماس هشدار داد آتش‌بس ۷۲ ساعته کنونی با رژیم صهیونیستی را هرگز تمدید نخواهد کرد.


کارشناسان عراقی:حوادث عراق توطئه‌ای آمریکایی است
کارشناسان و ناظران عراقی با بیان اینکه حوادث و رخدادهای جاری در عراق توطئه‌ای آمریکایی است، تاکید کردند عدم تسلیح ارتش عراق از سوی آمریکا عامل بحرانی است که اکنون عراق به آن گرفتار آمده است.


صدور حکم آیت الله نمر به تعویق افتاد
دادگاه کیفری عربستان سعودی صدور حکم علیه شیخ «نمر النمر» رهبر شیعیان این کشور را به یکشنبه ۲ شهریور (۲۴اگوست) موکول کرد.


نگاهی به فعالیت سیاسی شیخ نمر
نهم جولای سال ۲۰۱۲ میلادی بود که «شیخ نمر آل‌نمر»، روحانی برجسته شیعی پس از تعقیب و حمله مسلحانه نیروهای امنیتی رژیم سعودی به خودرویی که در آن قرار داشت و او را به منزلش می‌برد، مورد بازداشت قرار گرفت.


انگلیس به مداخله نظامی در عراق نزدیک شد
روزنامه «دیلی‌تلگراف» با اشاره به فشار گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس برای مداخله نظامی در عراق، نوشته است که انگلیس به ایفای نقش نظامی در عراق نزدیک شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    تا کی مشرق تاکی؟
  • یک عجم ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام. در اغاز اخبار بین الملل هنگام رخداد جنگ ابتدا اغازگر جنگ و حامیان جنگ تحمیلی را به قضاوت خوانندگان قرار دهید. و اخبار اقتصادی را با سیاست رونق اقتصاد دنبال کنید. و تمام رویدادها را کامل تر از رسانه صهیونیزم بین الملل نشان دهید تا هرگز حق در اراده باطل استفاده نشود. دین کامل حق تمام رسانه های صهیونیزم بین الملل را نابود خواهد کرد. التماس دعا یاعلی ع
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    مجبور نیستی بخونی ..... خداوند به مشرقی ها ایمان درستی بده تا بیشتر پاشنه آشیل بزنه ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس