کد خبر 334664
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹

در صورت پیروزی تروریست‌های تکفیری در برابر ارتش لبنان در عرسال عناصر تکفیری از این نقطه به سوی طرابلس حرکت کرده و این منطقه را به عنوان یکی از امارت‌های داعش اعلام می‌کنند.

به گزارش مشرق، تلاش‌های فتنه‌گران لبنانی برای انتقال دامنه درگیری‌های عرسال به طرابلس نشان می‌دهد که مردم این کشور برای مقابله با تروریست‌های مسلح راه سختی در پیش دارند.

از زمانی که درگیری‌ها بین نیروهای ارتش لبنان و گروه‌های تروریستی داعش در عرسال آغاز شده، تلاشهایی برای انتقال این درگیری‌ها به داخل طرابلس و کشاندن دامنه جنگ به خیابان‌های این شهر در دست اجراست.

روز گذشته تعدادی از هواداران سلفی گروه تروریستی داعش در طرابلس دست به راهپیمایی زده و حمایت خود را از جنایتکاران داعش اعلام کردند.

در تصاویر منتشر شده حامیان داعش درحالی‌که پرچم‌های داعش را در دست دارند در خیابان‌های طرابلس راهپیمایی کرده و با سردادن شعار حمایت‌های خود را از داعش نشان دادند.

همه دنیا به خوبی می‌داند که طرابلس به عنوان پایتخت شمالی لبنان همواره از وجود عناصر مسلح سلفی در داخل خود مصیبت‌های سنگینی را متحمل شده است، با این وجود تجاوزهایی که علیه مراکز ارتش در این شهر روی داده و نیروهای امنیتی و نظامی را هدف قرار داده و پرتاب راکت‌ها، خمپاره‌ها و موشک‌ها نتوانسته پایداری مردم این شهر و حضور آن‌ها در کنار موسسات نظامی را از بین ببرد.

راهپیمایی هواداران داعش در طرابلس+عکس

البته به نظر می‌رسد که سختی‌هایی که طرابلس با آن دست و پنجه نرم می‌کند تا بتواند عناصر مسلح را از شهر بیرون براند اندکی طولانی خواهد بود، اما اهالی طرابلس امید دارند که این موضع امنیتی قوی را به دست آورند و ارتش لبنان در رأس موسسات امنیتی این کشور مانع از اخلال در امنیت شهر شده و اوضاع به قبل از دوره آغاز طرح امنیتی بازگرداند.

براساس اطلاعات موجود در صورت پیروزی تروریست‌های تکفیری در برابر ارتش لبنان در عرسال و نواحی اطراف آن، آنگاه این منطقه به پایگاهی مستحکم برای آن‌ها تبدیل شده و از این نقطه به سوی شمال لبنان یعنی طرابلس حرکت کرده و ضمن شکستن خطوط تماس مقاومت بین جنوب و شرق لبنان و نیز ایجاد شکاف بین نیروهای حزب الله در لبنان و سوریه، منطقه تحت سیطره خویش از عرسال تا شمال طرابلس را به عنوان یکی از امارت‌های داعش اعلام می‌کردند.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • روستازاده ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    برای چی اینها پاچه هاشون بالا هست و به اصطلاح ما دهاتی ها پاچه ورمالیده هستند میگند از آدم پاچه ورمالیده بترس
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی ابن ابی طالب علیه السلام
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    آخه توی کله پوک اینها چیه؟
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    الا ان حزب الله هم الغالبون!!!
  • amin ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بذار بلایی که سر مردم موصل اومد سر اینا بیاد تا بفهمن یه من ماست چقدر کره داره !!
  • قلی ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    الان ماست روغن پالم داره
  • علی ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بزار دست داعش به اینا برسه و مثل سوریه و عراق سر از تنشون جدا کنه اون موقع میفهمن چه غلطی کردن .
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    خب اگه پوکه حتما هیچی نی دیگه.پرسیدن نداره
  • سیدرضاحسینی ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام علیکم. این افراد بازیچه دست صهیونیستها هستند و خودشان واقعا نمی دانند چکارمی کنند و اکثرانان ازروی ترس و تعدادی هم بلحاظ روحیه ماجراجویانه دست به این کارمی زنند اما وقتی وارددرگیریهای واقعی می شوند آنگاه می فهمند که آنطورکه فکرمی کردند نیست و پشیمانی سودی ندارد. "داعش" و "النصره" درواقع پیاده نظام صهیونیستها هستند. رهبران "داعش" اصلا صهیونیزم و عامل مستقیم "سیا" و "موساد" و "پنتاگون"هستند. وقتی امریکا و انگلیس از"داعش"حمایت همه جانبه می کند و حکام متحجر و تهی مغز سعودی و امارات و قطر پشتیبان مالی آنان هستند دیگرهمه چیز روشن است. امیدواریم تکلیف"داعش"درعراق روشن شود و برای همیشه نابودگردند و گرنه این وظیفه ما ایرانیهاست که حرف اخررا بزنیم و کاررا تمام کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس