به گزارش  گروه اجتماعی مشرق، صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری در تهران سقوط کرد. سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران ، ضمن تایید این خبر به ایرنا گفت: این هواپیما در انتهای فرودگاه مهرآباد سقوط کرده است.

سقوط یک هواپیمای مسافربری در مهرآباد/ انتقال 7 مصدوم به بیمارستان / پرتاب شدن برخی مسافران به بیرون هواپیما/ پیدا شدن 31 جسد/عدم تغییر در برنامه سایر پروازها / هواپیما متعلق به سپاه نیست+تصاویر

«حسین درخشان» افزود: اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد نوع هواپیما و علت حادثه در دست نیست به همین منظور تعدادی از کارشناسان سازمان امداد و نجات برای بررسی بیشتر به محل سقوط هواپیما اعزام شده اند.

گفته می‌شود این هواپیما از نوع ایران ۱۴۰ و متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده و به مقصد طبس فرودگاه مهرآباد را ترک کرده است.

این هواپیما با ۵۰ نفر سرنشین هنگام بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در انتهای باند دچار مشکل شده و بر فراز شهرک آزادی دچار سانحه می‌شود.

بر اساس این گزارش پرواز شماره 5915 هواپیمایی این شرکت هواپیمایی ساعت 9:25 دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند.

آمار مصدومان و کشته شده های سقوط

رییس اورژانس کشور اخبار اولیه درباره مصدومان و کشته‌شدگان سانحه هوایی صبح امروز را اعلام کرد.

دکتر امین صابری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی جاده قدیم کرج دچار سانحه می‌شود و بلافاصله اورژانس تهران کدهای زمینی و هوایی خود را جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی به محل حادثه اعزام کرد.

وی گفت: بنابر اخبار اولیه، 5 مصدوم این حادثه جهت کامل شدن خدمات درمانی به بیمارستان امام منتقل شدند اما متاسفانه مابقی مسافران سر صحنه جان خود را از دست دادند. 

سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در مهرآباد/ انتقال 5 مصدوم به بیمارستان امام +عکس
برای دیدن گزارش تصویری بر روی عکس کلیک کنید

امین صابری نیا در گفت و گو با فارس گفت:‌ سانحه سقوط هواپیما ساعت 9 و 23 دقیقه به اورژانس اطلاع داده شد 4 دقیقه بعد 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 6 دستگاه آمبولانس در محل حادثه حاضر بودند اما متأسفانه اکثر مسافران هواپیما فوت کرده بودند.

وی گفت: آمار کشته ها بیش از 30 نفر است اما 3 مصدوم این حادثه با آمبولانس هوایی و 4 مصدوم با آمبولانس زمینی به بیمارستان و درمانگاههای اطراف منتقل شدند.

داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی نیز اعلام کرد: درصد سوختگی سه مصدوم منتقل شده به بیمارستان پیامبران بسیار بالا است . به طوری که یکی از آنها بین 80 تا 90 درصد سوختگی دارد و یکی بین 50 تا 60درصد سوختگی و نفر سوم دارای بیست درصد سوختگی است

جزئیات حادثه از زبان مدیرعامل شرکت فرودگاه ها

محمد ایلخانی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ساعت 9:20 دقیقه امروز هواپیمای مسیر تهران - طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست می‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: در این هواپیما کرو پروازی شامل دو نفر خلبان، دو نفر مهماندار، دو نفر گروه فنی و دو نفر گارد امنیت پرواز بوده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: در این پرواز 34 مسافر بزرگسال، 3 نوزاد زیر دو سال و 3 کودک زیر 12 سال حضور داشتند.

ایلخانی بیان کرد: این هواپیما قطعاً سقوط داشته است و احتمال زنده ماندن مسافران آن کم است و شاید چندین نفر از این پرواز زنده مانده باشند.

سقوط یک هواپیمای مسافربری در مهرآباد/ انتقال 7 مصدوم به بیمارستان / پرتاب شدن برخی مسافران به بیرون هواپیما/ پیدا شدن 31 جسد/عدم تغییر در برنامه سایر پروازها / هواپیما متعلق به سپاه نیست+تصاویر
برای دیدن گزارش تصویری بر روی عکس کلیک کنید

تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران

رحمتی مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران به دنبال سقوط هواپیما خبر داد.

رحمتی به ایسنا گفت: دقایقی پس از سقوط هواپیما در محدوده شهرک آزادی نیروهای مدیریت بحران راهی محل حادثه شده و برابر آخرین گزارشات به محل رسیده‌اند.

مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران خبر داد و گفت: به دنبال سقوط هواپیما این جلسه تشکیل شده و تصمیماتی پیرامون این حادثه در این جلسه اتخاذ خواهد شد. 

جلسه مدیریت بحران استان تهران به ریاست حسن کریمی معاون عمرانی استانداری،  سید مجید حسینی راهور تهران، رضا بستو معاون عملیات پلیس؛ علی میزبان رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ محسن سمیعی مدیرکل امنیتی استانداری تهران؛ مسلم عادلی رئیس دبیرخانه شورای تامین استان تهران؛ شاهین فتحی معاون هلال احمر تهران؛ رحمان بهمن زاده مشاور شبکه 5 تهران؛ غلامحسین آرام معاون امور فنی و عمرانی فرماندار تهران؛ جعفر میعاد فر معاون اجرایی اورژانس کشور، حسن نوری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی؛ ستایشی معاون قضایی دادگستری تهران؛ دکتر نازپرور رئیس پزشکی قانونی استان تهران؛ واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهرن، همراه با نماینده فرودگاه مهرآباد و سید هادی کسایی زاده عضو شورای اطلاع رسانی استان تهران برگزار شد.


در این جلسه هر یک از اعضا آخرین اقدامات انجام شده و اطلاعات مربوط به سانحه هواپیمایی را اعلام کردند.


بر اساس این گزارش هم اکنون شهردار تهران؛ استاندار تهران و مدیرکل بحران استان تهران در فرودگاه مهر آباد مستقر هستند. رحمتی طی تماس تلفنی با کارگروه مدیریت بحران استان تهران آخرین آمار ها را ارائه کرد.


در این جلسه اعلام شد: این پرواز که توسط هواپیمای مدل آنتونف 140 به مقصد تهران- طبس بوده و متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان است؛ قرار بود 41 مسافر را جابجا کند که یکی از مسافران به پرواز نمی‌رسد و 34 مسافر بزرگسال؛ 3 مسافر کودک و 3 نوزاد همراه با 2 خلبان به نام‌های کاپیتان ایزد پناه و کاپتان برقعیان همراه با 2 مهماندار و 2 فنی تمام مسافران و خدمه پرواز را تشکیل می دادند.


پزشکی قانونی تهران اعلام کرد: تاکنون 37 جسد را تحویل گرفته ایم تا هویت آنها شناسایی شود. 3 آمبولانس از پزشکی قانونی و 10 آمبولانس از بهشت زهرا منتظر دستور بازپرس هستند تا اجساد را به کهریزک منتقل کنند.


اورژانس کشور و تهران هم در این جلسه اعلام کردند: در کل 9 مصدوم به 2 بیمارستان منتقل شدند. از این تعداد یک مصدوم جان خود را از دست داد و حال دو مصدوم دیگر خوب نیست. که از تعداد 8 مصدوم باقیمانده 4 نفر زن و 4 نفر مرد هستند.

اطفای حریق هواپیما به اتمام رسید

عوامل آتش‌نشانی پس از اعلام سانحه سقوط یک هواپیما از نوع ایران 140 و متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر واقع در شهرک آزادی اعلام چند ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

در حال حاضر عملیات اطفاتی حریق به اتمام رسیده است و محل حادثه در حال ایمن سازی است و تحویل عومل نظامی داده شده است.

سقوط یک هواپیمای مسافربری در مهرآباد/ انتقال 7 مصدوم به بیمارستان / پرتاب شدن برخی مسافران به بیرون هواپیما/ پیدا شدن 31 جسد +عکس
برای دیدن گزارش تصویری بر روی عکس کلیک کنید

هواپیمای سقوط کرده متعلق به سپاه پاسداران نیست

به گزارش روابط عمومی سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمای سقوط کرده در تهران متعلق به سپاه است را تکذیب کرد.

صبح امروز هواپیمای ایران۱۴۰ مسیر تهران - طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست می‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط می‌کند. درهمین راستا برخی از سایت‌ها این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران دانستند که این خبر از سوی سپاه تکذیب شد.

ترافیک در منطقه

نیمی از بدنه هواپیما سانحه‌دیده در خیابان "شیشه مینا" و نیمه دیگرش نیز داخل پادگان صنایع هوایی افتاده بود.

در حال حاضر نیز بالگردهای هلال‌احمر و اورژانس در آسمان منطقه دیده می‌شوند و عملیات امدادرسانی و نظم‌بخشی به محل آغاز شده و خیابان شیشه مینا و چند خیابان منتهی به آن نیز در حال حاضر مسدود است.

هم‌اکنون که یک ساعت از وقوع حادثه گذشته، از حضور خبرنگاران و عکاسان به محل حادثه جلوگیری شده است.

دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی در این حادثه از شعاع چندکیلومتری دیده می‌شود و ترافیک منطقه سنگین است.

۵ نفر از مسافران به بیرون از هواپیما پرتاب شدند

احمد صادقی رئیس مدیریت بحران شهر تهران در رابطه با آخرین جزئیات حادثه هواپیمایی اعلام کرد که این هواپیما متعلق به صنایع هوایی ایران بوده و برای انجام کار تجاری به مقصد طبس پرواز کرده است.

وی ادامه داد: تعداد سرنشینان این هواپیما به همراه گروه پروازی 45 نفر بودند که در هنگام بلند شدن از زمین با مانع برخورد کرده و 5 مسافر به بیرون از هواپیما پرتاب شدند.

صادقی گفت: یک نفر از مسافران پرتاب شده فوت کرده است، 3 نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

 وی ادامه داد: هنوز پاکسازی کامل در این حادثه صورت نگرفته است، یک قطعه از هواپیما به خیابان پرتاب شده که در حال انتقال آن به محل حادثه هستند و تاکنون 31 جسد پیدا شده است. 

سقوط یک هواپیمای مسافربری در مهرآباد/ انتقال 7 مصدوم به بیمارستان / پرتاب شدن برخی مسافران به بیرون هواپیما/ پیدا شدن 31 جسد/عدم تغییر در برنامه سایر پروازها / هواپیما متعلق به سپاه نیست+تصاویر
برای دیدن گزارش تصویری بر روی عکس کلیک کنید

مصدومیت تعدادی از عابران پیاده

 مرتضی مرادی‌پور معاون هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات کشور به فارس، گفت: هواپیمای سپاهان ایر پس از برخاستن از زمین که به مقصد طبس بوده است حوالی ساعت 10 صبح به دلیل خاموش شدن موتورهایش دچار سقوط شد.

وی ادامه داد: هواپیما دقیقا در ضلع جنوبی شهرک آزادی و به دیوار غربی شرکت شیشه برخورد کرد و دچار حریق شد.

مرادی‌پور گفت: به علت آتش گرفتن هواپیما تمام مسافران جان باختند و بر اثر حریق 3 تا 7 نفر از کارمندان شرکت شیشه و شهروندان عادی در اطراف حادثه مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: در حال حاضر نوار امنیتی در محل حادثه نصب شده و مأموران انتظامی، اورژانس، امداد و نجات و آتش‌نشانی حضور دارند و اقدامات لازم برای شناسایی فوتی‌ها در حال انجام است.

پروازهای فرودگاه مهرآباد به قوت خود باقی‌ است/ انجام پروازها بدون تاخیر

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی پروازهای فرودگاه مهرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از وقوع سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 همه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی مهرآباد  به قوت خود باقی است و سر زمان مقرر انجام می‌شود.

 انتقال 7 مصدوم به بیمارستان / پرتاب شدن برخی مسافران به بیرون هواپیما/ پیدا شدن 31 جسد/عدم تغییر در برنامه سایر پروازها / هواپیما متعلق به سپاه نیست/ اسامی نجات یافتگان/ نماینده سابق طبس در بین کشته شدگان +تصاویر

وی ادامه داد: هیچ تأخیری در انجام دیگر پرواز‌های مهرآباد رخ نخواهد داد و روند انجام پرواز‌ها و ورود پرواز به فرودگاه و خروج آن ادامه دارد.

ثبت آتش سوزی موتور هواپیما توسط دوربین های کنترلی

فرمانده ناجا: سانحه هوایی امروز در تهران 45 کشته و سه زخمی داشت.

احمدی مقدم: هشت تن از کشته‌ها از خدمه هواپیما بوده و مابقی افراد عادی بوده‌اند. هواپیما متعلق به وزارت دفاع دفاع بوده ولی در اختیار شرکت سپاهان بوده است. دوربین‌های کنترلی آتش سوزی یک موتور هواپیما را ثبت کرده‌اند.

بررسی جعبه‌های سیاه آنتونف 140 توسط کمیسیون عالی سوانح سازمان هواپیمایی

احمد مجیدی به فارس، درباره سانحه هواپیمای ایران 140 سپاهان ایر که صبح امروز ساعت 9:20 رخ داد اظهار داشت: این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر و آنتونف 140 بوده است.

وی گفت: 40 نفر از سرنشینان این هواپیما مسافران پرواز و 8 نفر کرو پروازی بوده‌اند.

معاون وزیر راه یادآور شد: هواپیما پس از پرواز و خروج از فرودگاه مهرآباد در جوار شهرک آزادی و در محیطی جنگل‌کاری شده سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بر سر صحنه حادثه حضور داریم، اظهار داشت: در این حادثه اغلب مسافران کشته شده و حدود 3 نفر نیز به بیمارستان اعزام شدند.

وی یادآور شد: کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری بلافاصله پس از وقوع حادثه بر سر صحنه حاضر شدند و قطعا با بررسی جعبه‌های سیاه هواپیما علت وقوع حادثه تعیین می‌شود.

مجیدی تأکید کرد: احتمال می‌دهیم چند نفر از مجروحان این حادثه افراد باشند که در خیابان‌های مجاور تردد داشته‌اند اما این موضوع اثبات نشده است و باید از مجروحان بیمارستان استعلام شود.

خلبان و خدمه ایرانی بودند

 احمد مجیدی همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: هنوز به شکل دقیق هویت تیم خلبانی و خدمه پرواز مشخص نشده اما آنچه مسجل است این است که تمام این افراد ایرانی بوده‌اند.

وی درباره‌ی تعداد دقیق کشته‌شدگان حادثه نیز اعلام کرد: با توجه به انتقال تعداد محدودی از مجروحین به بیمارستان هنوز رقم دقیق تلفات مشخص نیست اما قطعا اکثر مسافران جان باختند.


 هواپیمای سقوط کرده به دیوار بتنی برخورد کرد

به گزارش فارس این هواپیما پس از سقوط به دیوار بتنی سها(سازمان هوایی ارتش) برخورد کرده و قطعات آن به اطراف پراکنده شده است.

بر اساس اخرین اطلاعات منتشر شده، در این حادثه 40 مسافر و  8 خدمه هواپیما فوت  کردند و 7 نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شدند که 3 نفر آنها با آمبولانس هوایی به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.


قطعات هواپیما که به خیابان‌ها پرتاب شده بود جمع‌آوری شده است

سید جلال ملکی درباره حادثه سقوط هواپیما اظهار داشت: در ساعت 9:53 دقیقه صبح امروز حادثه سقوط یک هواپیما در شهرک آزادی به سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام و 7 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه هواپیما توانسته بود از بافت مسکونی عبور کند و به دیوار حائل شهرک آزادی برخورد و سقوط کند.

انتقال 7 مصدوم به بیمارستان / پرتاب شدن برخی مسافران به بیرون هواپیما/ پیدا شدن 31 جسد/عدم تغییر در برنامه سایر پروازها / هواپیما متعلق به سپاه نیست/ اسامی نجات یافتگان/ نماینده سابق طبس در بین کشته شدگان +تصاویر


ملکی بیان داشت: قطعاتی از هواپیما به اطراف پرتاب شده بود و آتش‌نشانان توانستند این قطعات را جمع‌اوری و نسبت به اطفای حریق بلافاصله اقدام کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در دقایق اولیه اجساد این حادثه جمع‌آوری شد و همچنان عوامل آتش نشانی در محل حادثه حضور دارند.

روایت یک شاهد عینی از سقوط هواپیما

اکرم جدیدی یکی از شاهدان عینی این ماجرا درباره آْنچه امروز در مقابل چشمان خود دیده است برای فارس این گونه شرح می‌دهد:

«من محل کارم در منطقه شهرک آزادی (فرهنگیان) است هر روز با خودروی شخصی به محل کار می‌رفتم اما امروز ترجیح دادم مسیری را پیاده تا محل کار طی کنم. در مسیر که بودم متوجه پرواز هواپیمایی شدم که به سمت ما می‌آمد اما در ارتفاع پایینی حرکت می‌کرد.

احساس کردم شاید من حساسیت زیادی به خرج می‌دهم و فکر می‌کنم هواپیما رو به پایین در حال حرکت است و لحظه به لحظه به زمین نزدیک می‌شود سر هواپیما رو به پایین بود همین طور که حرکت آن را دنبال می‌کردم ناگهان دیدم که در محوطه پادگان ارتش با صدای مهیبی سقوط کرد.

تا به حال چنین صحنه‌ای را به چشم ندیده بودم بسیار ترسیدم و به سمت محل حادثه می‌دویدم تا اگر بتوانم کمکی کنم هواپیما چند تکه شده بود و قسمت جلوی هواپیما و قسمتی که مسافران در آن حضور داشتند داخل محوطه سبز پادگان افتاد.

یک سوم انتهایی هواپیما هم به بلوار شیشه مینا پرتاب شد. نزدیک محل حادثه شدم که ناگهان هواپیما با اینکه سقوط کرده بود دوباره منفجر شد و کسانی که نزدیک محل حادثه بودند گفتند باید تا جایی که می‌توانیم دور شویم چون ممکن است دوباره بنزین هواپیما منجر به انفجار جدیدی شود.

صدای انفجار به حدی بود که خیلی‌ها فکر می‌کردند کوره کارخانه شیشه ترکیده است. همه جا را دود گرفته بود و شعله‌های آتش زبانه می‌کشید.

نزدیک به یک ربع از اتفاق که گذشت هلی‌کوپترها آمدند و نیروهای امدادی آمبولانس، آتش‌نشانی و هلال احمر رسیدند.

چیزی که بیشتر از همه در این اتفاق برایم آزاردهنده است این است که این اتفاق جلوی چشمانم رخ داد و برای کمک به کسانی که دچار این اتفاق ناگهانی شدند هیچ کمکی نتوانستم انجام دهم و فقط دعا می‌کردم که نیروهای امدادی حتی برای لحظه‌ای زودتر برسند تا شاید جان یک نفر به همین چند لحظه‌ها بند باشد و بتواند نجات یابد.»

مدیر عامل فرودگاه طبس : هواپیما هیچ گونه نقص فنی نداشته است

مدیر فرودگاه طبس نقص فنی هواپیما در فرودگاه طبس را تکذیب و اظهار کرد: از این هواپیما 4 فروند با علامت ثبت متفاوت در کشور وجود دارد و هواپیمای سقوط کرده امروز هیچ گونه نقص فنی در فرودگاه طبس نداشته و شاید در فرودگاه های دیگر استانها دچار نقص بوده است.


انتقال 7 مصدوم به بیمارستان / پرتاب شدن برخی مسافران به بیرون هواپیما/ پیدا شدن 31 جسد/عدم تغییر در برنامه سایر پروازها / هواپیما متعلق به سپاه نیست/ اسامی نجات یافتگان/ نماینده سابق طبس در بین کشته شدگان +تصاویر

آمار دقیق: ۳۸ کشته و ۱۰ نفر زنده+ اسامی زنده ها و30 کشته

در این سانحه از مجموع 48 سرنشین هواپیما 37 نفر در دم کشته شدند و یک نفر نیز از مسافران در بیمارستان پیامبران جان خود را از دست داد. و 10 نفر از مصدومان نیز که هم اکنون در بیمارستان هستند هنوز زنده هستند.

مجیدی به فارس گفت گفت: اورژانس تهران اطمینان داده است  که 10 نفر مجروح این حادثه، همه سرنشینان هواپیما بودند و مصدومی خارج از مسافران نداشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حال جسمی اغلب مصدومان وخیم نیست، اظهار داشت: این 10 نفر مجروح در بیمارستان‌های پیامبران، امام خمینی (ره) و درمانگاه ساها بستری شدند.

اسامی 30 نفر از کشته شدگان به شرح زیر است:

1- عصمت عرب شیبانی

2- فرزاد آزاده

3- رضا بدری

4-  نسرین بی‌طرف ثانی

5- غلامرضا عدالت

6- غلامحسین قاسمی

7- قاسم قویان وری

8- مهدیه هوایی

9- رحمت‌الله حیدری

10- مژگان جهانگیری

11- محمد کاشانی

12- آوینا کاظمی

13- مجید کاظمی

14- فرزاد خان دوستانی

15- عصمت خسروی

16- خدابخش خسروی

17- بیژن خسروی

18- شیرین خسروی

19- زهرا خسروی

20- علی اصغر منافی

21- سعید محمدی آرا

22- علیرضا مولاپسندی

23- امیرعباس ناهید

24- مژگان استاد

25- سید ماشاء‌‌الله شکیبی

26- فرانک شیروانی مقدم

27- سید محمدطاها طالبی

28- زینب سادات طالبی

29- آرمینا یزدانی

30- مهدی یزدانی

اسامی مسافران مصدومی که به مراکز درمانی اعزام شدند، نیز عبارت است از:

شهربانو شوکتی 28 ساله

امیر مزرعتی 30 ساله

علی دالوندی 30 ساله

عزت بابایی 60 ساله

محمد یاری مزرعتی یک ساله

مجروحانی که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند شامل افراد زیر هستند:

تیمور خسروی 3 ساله

مصطفی مزرعتی 28 ساله

زهره شکاری 25 ساله

‌مجروحانی که در درمانگاه ساها بستری شدند شامل افراد زیر هستند:

محمد عابدزاده

مریم رهنما



وی یادآور شد: خانواده‌های متوفیان این حادثه می‌توانند با مراجعه به پزشکی قانونی کهریزک و ارائه کارت شناسایی معتبر  اجساد بستگان خود را شناسایی و دریافت کنند.

انتقال 7 مصدوم به بیمارستان / پرتاب شدن برخی مسافران به بیرون هواپیما/ پیدا شدن 31 جسد/عدم تغییر در برنامه سایر پروازها / هواپیما متعلق به سپاه نیست/ اسامی نجات یافتگان/ نماینده سابق طبس در بین کشته شدگان +تصاویر

هواپیمای ایران ۱۴۰ تحت پوشش بیمه کوثر است/ تمام خسارت پرداخت می‌شود

‌عبدالرسول عطایی، مدیرعامل بیمه کوثر، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه هواپیمای 140 که امروز در تهران دچار حادثه شد تحت پوشش بیمه کوثر است اظهار داشت: همه خسارت این هواپیما طبق قرارداد پرداخت می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون مدیر بیمه‌های مهندسی و کارشناسان حوزه هواپیمایی این شرکت برای ارزیابی خسارت در محل حادثه حضور دارند.

عطایی تصریح کرد: همه هواپیماهای ایران 140 به صورت جامع تحت پوشش بیمه کوثر هستند.

 کشته شدن نماینده سابق مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس ، سید ماشاء‌الله شکیبی نماینده سابق مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با چند نفر از اعضای خانواده‌اش در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر کمیسیونی در طبس در حال برگزاری است که در پایان این جلسه اسامی افرادی که جان خود را از دست داده‌اند، اعلام می‌شود.

تحویل ‌جعبه‌های سیاه آنتونف 140 به کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی

‌احمد مجیدی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهار داشت:‌ با تلاش دست‌اندکاران تیم بررسی سانحه ساز‌مان هواپیمایی کشوری، جعبه‌های سیاه آنتونف شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامتر‌های موتور پیاده شد.

وی اضافه کرد: خلبان هنگام پرواز با برج مراقبتی مکالماتی داشته است که در نوار مکالمات خلبان ذخیره شده است، این اطلاعات پس از استخراج از (cvr) که همان نوار مکالمات خلبان است، روی لوح فشرده درج شده و بررسی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: جعبه‌‌های سیاه هواپیما شامل نوار مکلمات خلبان (CVR) و نوار پارامتر‌های موتور (FDR) است، این جعبه‌‌ها با حضور نماینده دادستانی به کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تحویل شد.

گفت و گوی فارس به یکی از مجروحان/بال هواپیما به جایی برخورد کرد

علی دالوندی یکی از بازماندگان این سانحه درباره سقوط هواپیما گفت: موتور راست هواپیما اندکی پس از برخاستن از باند فرودگاه مهرآباد از کار افتاد، هیچ گزارشی از سوی خلبان و خدمه ارائه نشد اما مشخص شد که هواپیما قصد بازگشت به فرودگاه را دارد.

وی افزود: ظاهراً موقع برگشتن، بال هواپیما به جایی برخورد کرده و دچار سانحه شد. این اتفاق حدود سه دقیقه پس از پرواز و بلافاصله پس از برخاستن رخ داد.

وی ادامه داد: من در صندلی بال سمت راست هواپیما نشسته بودم. هواپیما پس از سقوط به زمین آتش گرفت و ما دچار سوختگی شدیم الان هم به کمک مرفین امکان صحبت کردن داریم.

از وضعیت ۲ نفر در جریان سقوط هواپیما خبری نیست

سردار مهری رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: از 48 مسافر هواپیما 8 کادر پروازی و  30 مسافر فوت کردند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: 8 نفر به بیمارستان انتقال پیدا کردند و از وضعیت 2 نفر خبری از دست نیست.

پرواز هواپیمای ایران ۱۴۰ با دستور روحانی متوقف شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیأت دولت، امروز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌ جمهوری برگزار شد.

در این جلسه، وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارشی از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران 140 متعلق به شرکت سپاهان ارایه کردند.

حجت‌الاسلام روحانی با ابراز تأثر شدید از این حادثه تأسف‌بار، ضایعه درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز را به خانواده آنان و ملت بزرگ ایران تسلیت و شفای عاجل مصدومان حادثه را از درگاه خداوند مسألت کرد.

رییس‌ جمهوری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد همه اقدامات لازم برای رسیدگی و تأمین امکانات کامل درمانی برای آسیب‌دیدگان این سانحه صورت پذیرد.

روحانی همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواست گزارش کاملی از چگونگی وقوع سانحه و علل آن ارایه نماید و تا رسیدگی کامل، از ادامه پرواز این نوع هواپیما ممانعت به عمل آمده و رعایت کامل استانداردهای فنی در همه پروازها مورد تأکید و توجه ویژه قرار گیرد.

مصدومین حادثه هواپیما از ایراد فنی مطلع بودند

شهریاری سرپرست دادسرای ویژه قتل، درباره تعداد کشته شدگان حادثه هواپیمای تهران به فارس گفت: طبق آمار قبلی تعداد کشته‌شدگان 39 نفر است که بر روی آنها آزمایش DNA‌ انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گواهی فوت بعد از آزمایش DNA  صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر تشخیص هویت انجام شده و جعبه سیاه هواپیما هم پیدا شده است و کارشناسان مشغول کار می‌باشند.

سرپرست دادسرای ویژه قتل با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کشف علت حادثه اظهار کرد: با مصدومین این حادثه ملاقات کردیم و آنها اظهار داشتند که در حین و قبل از پرواز از وجود ایراد فنی در هواپیما مطلع بودند.


اسامی خلبانان هواپیمای آنتونف‌ 140 سپاهان‌ایر/ همه گروه پروازی ایرانی بودند

 ساعت 9:20 صبح امروز یک فروند آنتونف‌140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان هنگام پرواز از مهرآباد در نزدیکی جاده مخصوص کرج دچار سانحه شد و سقوط کرد.

این هواپیما هنگامی که از انتهای باند فرودگاه مهرآباد، این فرودگاه را به مقصد طبس طی می‌کند، لحظاتی کوتاه پس از خروج از مهرآباد دچار نقص فنی شده و در قسمت ‌غیرمسکونی منطقه شهرک آزادی سقوط می‌کند.

تا‌ لحظه انتشار این خبر 39 نفر از مسافران سانحه آنتونف 140 سپاهان‌ایر در این حادثه جان باخته‌اند و 9 نفر در بیمارستان بستری هستند. ‌

بر خلاف برخی اخبار منتشر شده مبنی بر آنکه خلبانان این پرواز و کرو پروازی اوکراینی بودند، اما احمد مجیدی، معاون وزیر راه و شهرسازی به فارس گفت: همه گروه پروازی این هواپیما‌ ایرانی بودند.

 

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی کرو پروازی این هواپیما شامل دو نفر خلبان، دو مهماندار، دو مهندس پرواز و دو نفر از گارد پرواز (امنیت پرواز) بودند.

وی اضافه کرد: اسامی خلبانان این پرواز شامل «معلم خلبان ایزدپناهی» و «کمک خلبان برقه‌ای» است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 252
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 85
  • محمد ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خدا همشون را رحمت کنه. کشته های مسافرتهای جاده ای را هم خداوند رحمت کند
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    بهانه ای برای تعطیل کردن ایران 141 خوب جور شد. اما برای هموطنان بیگناهی که قربانی شدند جز طلب آمرزش و مغفرت الهی و صبر برای خانواده هایشان کاری نمی توان کرد. البته اگر هنوز دوسال پیش بود همه می گفتند وزیر راه را باید مجلس استیضاح کند!
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    وزیر راه باید استیضاح شود.
  • شفق ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    یعنی الان مجلس مثل چند سال قبل میره دنبال استیضاح وزیر یا با تدبیر و امید میندازه گردن تحریمی که تو ژنو قرار شد برداشته بشه و نشد؟
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    تحریمهای آمریکا بالاخره کار خودشو کرد........
  • عباس ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    چرا؟
  • Arash ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خدا رحمتشون کنه باید کارشناسان رسیدگی کنن به این موضوع و با کوتاهی عوامل این سانحه هم باید برخورد بشه...
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    بنابر اين منتظر اين باشيد كه بفرمايند كه علت اصلي سقوط اين هواپيما . راي آوردن دكتر احمدي نژاد در دو دوره قبل بوده است !!!
  • حسين ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    آمار و تلفات دقيق چقدر بوده منطقه اي سقوط كرده مسكوني بوده آيا منجر به كشته شدن كسي نشده است ؟؟
  • محمد ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    در سال 1400 به کی رای میدین 1-احمدی نژاد 2-خاتمی 3-لنکرانی 4-رضایی
  • حسين ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    آمار و تلفات دقيق چقدر بوده منطقه اي سقوط كرده مسكوني بوده آيا منجر به كشته شدن كسي نشده است ؟؟
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    در دوره دولت قبل . روزي كه گوجه فرنگي به علت سرما از هزار تومان به دوهزار تومان افزايش يافت. نمايندگان . به دولت بخاطر اين مسئله حمله كردند اكنون همان نمايندگان بخاطر بسياري از مسائل . چشم خود را بر روي كارهاي.. بسته اند و چيزي نمي گويند. شايد هم بگويند كه اين هم از عواقب راي دادن مردم در دور دوره قبل به احمدي نژاد بوده است !!! ههههههههههههههه
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    روزی 80 نفر در ایران قربانی حوادث رانندگی
  • siavash ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    این اولین هواپیمای ساخت ایران بود که سقوط کرده و متاسفانه همانند پراید و اسکانیا در مسابقه کشتن مردم رقابت می کند .
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    وزیر راه بدبخت چه تقصیری داره آخه وقتی تحریم هستیم تو صنعت هواپیمایی.
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    این همه بگیم ناوگانمون فرسودس :(
  • حالا ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    موتور این ایران 140 ها از روسیه میاد یا خودمون میسازیم؟
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    چرا هواپیماهای از رده خارج شده رو باید استفاده کردو با جون مردم بازی کرد؟بسه دیگه
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    چرا از هواپیماهای کم امنیت استفاده میکنن تا بگن ایران هم تولید هواپیما داره ؟؟؟؟ جون مردم ارزش نداره ؟؟؟
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    وقتي مثل قارچ شركت هواپيمايي سبز ميشه و با كمترين امكانات و هزينه ميخوان پول در بيارن همين ميشه كه ميرن هواپيما هاي اسقاطي و در پيت رو به ثمن بخس كرايه مي كنن و بدون نگهداري صحيح با سلام و صلوات ميفرستن هوا و تا نشستن مجدد به زمين هم جلسات دعا و نيايش ادامه پيدا ميكنه تا بلكه سالم به مقصد برسه. از اون طرف هم كه ما نفهميديم اين تحريمهاي برداشته شده از صنعت هوايي كجا اعمال شده. به خدا مردم جرأت نميكنن سوار طياره بشن يا اگرم بشن ابتدا وصيت نامه رو تحويل وكيلشون ميدن.
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    هواپیما پر نبوده(زیر 40 نفر مسافر) و چند نفر فعلا زنده ماندن! مشکا هواپیمای ایران 140 با آمدن نسل جدیدش به نام ایران141 یا ایران140 I در چند سال آینده حل خواهد شد!! هر چند تمامی استاندارد های ایران را دارد و هواپیما ها نو بوده و با این ظرفیت پریدن مشکلی ندارد! چون تنها مشکل این هواپیمای مونتاژ اصفهان 2تن وزن اضافی است که به موتور ها فشار میآورد!!و باعث میشود در ارتفاع پایین تری پرواز کند!! هرچند آزمایش های قبل از پروازی شدن هواپیما با یک موتور انجام میگیرد تا استاندارد را کسب کند!!
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    تحریم آمریکا نه ، بی عرضگی مسئولین راه و صنعت ! همونی که می گفت تکنولوژی عمل گوش من 50 سال دیگه به ایران می رسه !
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    ضمن تسلیت ...قصد ندارم بحث رو سیاسی کنم ، اما می خوام ببینم آقایان مدعی اصلاحات که برای کشته شدن 2 شهروند آنهمه ناجوانمردانه به شهردار تهران حمله کرده و خواستار استعفاء ایشون شدند ، اینجا هم خواستار استعفای وزیر راه و وزیر صنعت خواهند شد ؟
  • ناشناس ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    انشاء الله سال 96 دکتر احمدی نژاد دلاور .
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    امروز سالگرد فرار بني صدر و رجوي خائن است أيا ارتباطي با أين موضوع دارد؟
  • مازندرانی ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    نه جون برادرای غزه مهمتره
  • ناشناس ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    وزیر راه باید استیضاح بشه و در رابطه با این سانحه توضیح بدهد.
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مرگبر اسرائیل
  • محمد ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    بیچاره باکش هم پر بوده
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    بعدأ بهت میگم..
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    جالبه.توی دوران احمدی نژادم همین حرفو میزدین؟؟ چقدر تزویر و دورویی
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    تحريم ها خيلي وقته كه كار خودشو كرده!
  • شاهد ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    دوستان من خودم اونجا بودم شانس اوردیم دنبش رو ما نیوفتاد.موقع سقوط خرده بود به یه دیوار(شبیه دیوار پادگان بود) فقط دنبش مونده بود تو خیابون بقیش تو پادگان بود و آتیش گرفته بود و دود به هوا میرفت امداد و انیش نشانی ه م سریع اومدن.فکر نمیکنم به غیر از کسایی که تو هواپیما بودن کس دیگری هم صدمه دیده باشه.یکم اینور تر بود میوفتاد رو کارخونه بغلی و کشته های بیشتری می داد.واقعا متاسفم که تو مملکتی زندگی میکنیم که ارزشی برای جون ادما توش قایل نیستن.خب اینهمه پول میگیرین برید هواپیمای درست بخرید دیگه!اگر تحریمیت برید تحریم رو دور بزنید!چطور واسه چیزای دیگه راهش رو بلدید!
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    حتی اگه به بچه قنداقی هم با این حادثه فوت کرده باشه برای ما ناراحت کننده است..
  • طبسی ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    این هوا پیما اینقد فرسوده بود که پیش بینی این حادثه اصلا کار سختی نبود.
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    شما افراطي ها اصولا نمي فهميد شكستن تحريم هاي هوايي يعني چي
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    عمو جون این هواپیما قدیمی و از رده خارج نیست لطفا اگر اطلاعات عمومیت ضعیفه اظهار نظر نکن
  • شاهد ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    دوستان من خودم اونجا بودم شانس اوردیم دنبش رو ما نیوفتاد.موقع سقوط خرده بود به یه دیوار(شبیه دیوار پادگان بود) فقط دنبش مونده بود تو خیابون بقیش تو پادگان بود و آتیش گرفته بود و دود به هوا میرفت امداد و انیش نشانی ه م سریع اومدن.فکر نمیکنم به غیر از کسایی که تو هواپیما بودن کس دیگری هم صدمه دیده باشه.یکم اینور تر بود میوفتاد رو کارخونه بغلی و کشته های بیشتری می داد.واقعا متاسفم که تو مملکتی زندگی میکنیم که ارزشی برای جون ادما توش قایل نیستن.خب اینهمه پول میگیرین برید هواپیمای درست بخرید دیگه!اگر تحریمیت برید تحریم رو دور بزنید!چطور واسه چیزای دیگه راهش رو بلدید!
  • سيداسماعيل خلخالي ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    عزيزان بيائيد همه باعلامت (+)براي تمام ازدست رفتگان هواپيما فاتحه اي قرائت فرماييم برای هموطنان بیگناهی که قربانی شدند جز طلب آمرزش و مغفرت الهی و صبر برای خانواده هایشان کاری نمی توان کردما هم خود را به نوعي در غم انها شريك بدانيم . بياييد فرض كنيم شايد جاي آن عزيزان شايد مابوديم ادم از لحظات زندگي خود هيچ خبري نداره كه چه اتفاقي مي افته .روحشان شاد
  • cfdfd ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    روحشان شاد
  • جواد ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مهمونهای سال بعد ماه عسل جور شدن!
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا به نظرتون در سالروز انفجار هواپیمای ایران بر فراز خلیج فارس این حرکت چه معنی میدهد
  • شاهد ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    دوستان من خودم اونجا بودم شانس اوردیم دنبش رو ما نیوفتاد.موقع سقوط خرده بود به یه دیوار(شبیه دیوار پادگان بود) فقط دنبش مونده بود تو خیابون بقیش تو پادگان بود و آتیش گرفته بود و دود به هوا میرفت امداد و انیش نشانی ه م سریع اومدن.فکر نمیکنم به غیر از کسایی که تو هواپیما بودن کس دیگری هم صدمه دیده باشه.یکم اینور تر بود میوفتاد رو کارخونه بغلی و کشته های بیشتری می داد.واقعا متاسفم که تو مملکتی زندگی میکنیم که ارزشی برای جون ادما توش قایل نیستن.خب اینهمه پول میگیرین برید هواپیمای درست بخرید دیگه!اگر تحریمیت برید تحریم رو دور بزنید!چطور واسه چیزای دیگه راهش رو بلدید!
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اتفاقا شما افراطی هستی ....
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    زود وا نده بذار برای بعد از پی بردن به جعبه سیاه
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اتفاقا ما قصد داریم 96 رای بدیم .....
  • مقداد ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    همش تقصیر احمدی نژاد!!! میگی نه!! نگاه کن از فردا روزنامه ها و دولت اعتدال چی میگن!!!!!
  • شاهد ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    آخه برادر من با فاتحه خوندن که کار درست نمیشه!شما خودت اگه اونجا بودی میفهمیدی من چی میگم!هر چی هیچی نمیگیم بدتر میشه آخه این که نمیشه.حالا یارو میرفت میوفتاد وسط تهران هم میخاستید بشینید فاتحه بخونید؟!میگم یکم اینورتر بود کارخونه میرفت رو هوا.تمام کارگرهاش اومده بودن بیرون!الان افتاده بود رو من میخاستی بشینی برام فاتحه بخونی؟!بابا باید برای یه بار هم شده این مشکل هواپیماها رو درست کنن این که نمیشه آخه
  • مهندس ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    من نمی دانم که چرا هر اتفاقی در این کشور می افتد فوری سیاسی می شود!! چیز دیگری که نمی دانم این است که افرادی که از هوانوردی چیزی نمی دانند چرا به خود اجازه ابراز نظر در یکی از پیچیده ترین تکنولوژی های ساخت دست بشر را می دهند. به عرض هم میهنان می رسانم که علت سقوط از کار افتادن یک موتور قطعا نبوده زیرا چنین هواپیمایی با یک موتور هم کاملا قابل پرواز است و حتی اگر هر دو موتور آن هم از کاربیافتد باز خلبان قادر است که مثل یک کایت هواپیما را در یک زمین کوچک فرود آورد. متاسفانه زمان سانحه در بدترین لحظه ممکن برای کنترل هواپیما بوده و هواپیما که ارتفاع کافی نداشته با باک های پر از سوختی که فرصت خالی کردن آنها را هم نداشته به شدت به زمین برخورد کرده است. بدیهی است که این نوع هواپیما به دلیل بالهای باز و سرعت کم و موتور ساده و قابل اطمینان تر نسبت به موتور جت از امن ترین هواپیماهای دنیا برای فرودگاههای ما که معمولا در بین کوهها و دارای باد ازپلو هستند می باشد و فرودگاه مهر آباد هم در این مورد خاص مقصر نبوده است اما حتی چنین هواپیمایی هم نمیتواند برخورد مستقیم با کوه یا زمین را تحمل بکند. البته جعبه های سیاه قطعا علت سقوط را مشخص خواهند کرد ولی اگر سقوط ناشی از خرابکاری نباشد، باز می گردد به نقص در کنترل های قبل از پرواز توسط خود خلبان و تیم فنی که در این شرایط شما بهترین هواپیمای دنیا را هم داشته باشید وقتی که توسط بهره برداران و مدیران سهل انگار بکار گرفته شود حوادث مشابهی پیش می آید. بی دلیل رئسای جمهور و زمین و آسمان را متهم نکنید. تقصیر آنها هر چه باشد تقصیر مستقیم نیست. این خود ما هستیم که باعث مشکل هستیم. به یاد ندارم که تا به حال تعمیر کاری برایم کار کرده باشد و وسیله من خراب تر از قبل نشده باشد. حالا همین جنس آدم شده بهره بردار هواپیما به این حساسی خوب همین که هر روز چند تا سقوط نداریم از کرامات الهی است. قدری به خود بیایید و از این بی نظمی که بر شما حاکم است فاصله بگیرید. یک لحظه فکر کنید که شرکتهای اروپایی با پرسنل خیلی کمتر از ما چرا هیچ سانجه ای ندارند.
  • جعفر ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    هيچکدام
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    بستگی کامل داره به این که عامل سقوط چی باشه
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    هههههههههههههههههههههههه
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    هواپیمای اوکراینی چه ربطی به تحریم داره؟
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    دومیلیون لایک هم کمته
  • ناشناس ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خدا رحمتشون کنه صبحم به کلی خراب شد ان شالله سخت پیگر موضوغ باشن تا دیگه اتفاق نیفته
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    پیگیری با پارتی بازی حل میشه ..بعد هم کسی که دنبال پیگسری باشه مورد تمسخر قرار میگیره..
  • امین ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    دوست عزیز: اگر آمریکا قطعات هواپیما به ایران می داد اولا" ایمنی پرواز بالا می رفت ، ثانیا" 150 فروند هواپیمای خوابیده بویینگ و ارباس و فوکر به پرواز در می آمدند و دیگر نیازی به استفاده از هواپیمای ملخ دار روسی مونتاژ ایران نبود.
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    سه نفری که از هواپیما پرت بیرون از الان آماده شوند
  • سجاد ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مازندرانی! خیلی بی عقلی... جان همه مسلمانها به یک اندازه ارزش داره. البته اگر شما مسلمان باشی.
  • حالا ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    راست میگه من خودم یک ساعت بعد از پرواز و این اتفاق توی شبیه ساز flight simulator x این پرواز را شبیه سازی کردم با هواپیمای ایران 140 بلند شدم به محض بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد موتور سمت راست را خاموش کردم و با یک موتور دور زدم و برگشتم و یک لندینگ آروم داشتم پس علت اصلی از کار افتادن یک موتور نبوده
  • حالا ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    یک ساعت بعد از پرواز و این اتفاق توی شبیه ساز flight simulator x این پرواز را شبیه سازی کردم با هواپیمای ایران 140 بلند شدم به محض بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد موتور سمت راست را خاموش کردم و با یک موتور دور زدم و برگشتم و یک لندینگ آروم داشتم پس علت اصلی از کار افتادن یک موتور نبوده
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    چشم. حتما.
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    عمل گوش وزیر تموم شد ؟
  • درپاسخ به آق شاهد ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    نميدونم توجه كرديد در متن پايين چي نوشتم عمر هركس دست پرورد گار است ادم ازيك لحظه خود هيچ خبري ندارد آنرا خود مسئولين ميدانند ما تنها كاريكه ازدست مان بر مي آمد همدردي با خانواده هاي داغ ديده مي باشد وقرائت فاتحه من وشما كاري جز اينكار از دستمان بر نميآيد خودمسئولين پيگير ي ميكنند شما اگر دوست نداري فاتحه نفرست
  • طرفدار حق ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    آقا سيد خوب جوابش را دادي دمت گرم
  • رحمن ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    بارک الله بتو عزیز با سوادم .چهار تا مثل شما پیدا شود این اخبار ها هم سروسامان میگیرد
  • حالا ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خدایی یه خبر بگیرید ببینید امروز چند نفر پرواز خودشون را از مهرآباد کنسل کردن
  • ناشناس ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اگه خلبان مرده باشه مطمئنا میگن علتش بی توجهی خلبان بوده
  • مازندرانی ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خیلی دلت خوش نباشه سال 96 در کار باشه
  • ناشناس ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اگه خلبان مرده باشه مطمئنا میگن علتش بی توجهی خلبان بوده اگه نمرده باشه میکشنش و میگن علتش بی توجهی خلبان بوده!
  • مازندرانی ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    نه تقصیر جریان موهومی و تخیلی انحرافیست
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اجلشون رسیده بود
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    کجایی نیکزاد که یادت بخیر تو دوره نیکزاد هیچ هواپیمایی سقوط نکرد اما در دوره ژنرالها...
  • ناشناس ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    چرا همه حرفهامو ننوشتید؟
  • علی ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    دیگه موضوع روغن پالم و شیر فاسد و پرچرب تمامه . پیش به سوی سقوط هواپیما. دیگه داره هوا سرد می شه. حجاب و بی حجابی و ساپورت را فراموش کنید پیش به سوی طرح روی جلد دفترها و کتاب ها. دیگه از کمبود گاز حرف بزنید . چند روز دیگه باران می باره کمبود اب حل می شه.و.و.و.و.و چرا در کشور ما اصولی کارها و مشکلات حل نمی ش.ند.
  • م ل اراکی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    باسلام. به نظر من علت خیلی از این سوانح هوایی در کشور خرابکاریست وامیدوارم که کمیته تحقیق این فاکتور را نیز در نظر بگیرد. من به دو دلیل به خرابکاری معتقدم . اول به مسئولین و ملت بقبولانند که ایرانی عرضه هیچ کاری را ندارد چه رسد به اورال هواپیما و ساخت هواپیما. دوم مسئولین را مجبور کند که برای خرید هواپیماهای غربی از اصول خود عقب نشسته تن به سازس با آمریکا دهد. تقریبا تمامی هواپیماهای دخیل در این سوانح تولید روسیه یا اوکراین و این با آمار جهانی سوانح هوایی مطابقت ندارد. حتی این آخریها در مورد سقوط هواپیماهای غربی نیز در کشور سانسور خبری ایجاد شده و به نوع این هواپیما ها در خبرها اشاره نمی شود.
  • روستازاده ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    چی میگی عموووووو تو خیابان سر چهارراه سقوط کرده چرا وزیر راه جواب بده دولت می تونه بگه شهردار را استیضاح کنید چون تو خیابان بوده و نیرو انتظامی را استیضاح کنید چرا که نزدیک چهارراه بود!!!!!! چی تو چیه شاید اینطوری هم شد
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اگر در کره و ژاپن بود رییس جمهور استعفا میداد. اما الان اینجا همه چیز را گردن خلبان می اندازند !!!
  • روستازاده ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    محمد جان اسم منو ننوشتی اسم منو برای 96 بنویس
  • ناشناس ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مثلا تو توافقنامه آمریکا قرار بود تحریمها رو برداره
  • روستازاده ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    یک 141 همسایمون داره، خراب نیست برای جاده از صبا و 131 میگند بهتره
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    ما + نمی زنیم صلوات فرستادیم
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    ایران 140 مشکل موتور داره سقوط قبلی در شاهین شهر هم موقع بلند شدن موتورش رفت و سقوط کرد
  • محمد ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مگه آقای ظریف نگفتن که تحریم های هواپما ها برداشته شده ؟؟؟ پس چه میکنه دولیت تدبیر و امید ؟؟ نکنه اینم تقصیر احمدی نژاده ؟!!!!
  • ناشناس ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مشرق یعنی چی.... چرا نظرات رو تایید نمی کنی اصلا معلوم هست تو کدام طرفی هستی
  • ناشناس ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    پس امریکا کجاست که قطعات هواپیما بهمون بده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خدا رحمتشون بکنه.با دنیا لج کردن اینجور اتفاقات هم داره.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    چه طور موقعی که همه افتخارت به نام ایشونه! سوتی دادنها باید به نام دیگران باشه! ماهواره امید و... حاصل یک عمر تحقیق و زحمت بود که به نام خودش ثبت کرد!!!
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اگر در ژاپن یا کره این اتفاق افتاده بود وزیر راه استعفا میداد............ اما الان همه تقصیر را می اندازند گردن خلبان مادر مرده
  • مشدی حسن ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    داداش من ممد جون هواپیمای دست صدم روسی چه ربطی داره به تحریم آمریکا چرا همه چی رو به هم ربط میدین مگه قطعات هواپیمای روسی رو آمریکا میده لطفا اول تحلیل و تفکر کنید بعد صحبت
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    قضیه بو داره.....به نظرمن این اتفاق از قبل سازماندهی شده
  • مشدی حسن ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    داداش قطعه هواپیمایه روسی رو باید آمریکا بده ؟ چند کلاس سواد داری؟ بچاپ مشرق سانسور نکن
  • مشدی حسن ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مشرق سانسور هات از حد گذشته دیگه بابا
  • دانشجوی هوافضا ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مزخرف گفتن بسه... استانداردهای صنعت هوایی بسیار دقیقند، اونوقت شما اومدی میگی هواپیما 2 تن وزن اضافی داره؟ خواهش میکنم وقتی نمیدونید نظر ندید.
  • مجید ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    وااااااااااای بر ما که به این هواپیماها اعتماد میکنیمو آخرشم این همه زجر میکشیم الان تو کشورهایی که دشمنانمون هستن هلهله میکننو خداروشکر میگن آشغال ها
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خاتمی
  • مشدی حسن ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    تو اصلا سواد داری که بفهمی هواپیما ساخت کجاست؟
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    در جواب محمد دومی . نه عزیزم شما خودتو ناراحت نکن کلاً همه کارهای دولت نهم و دهم در جهت سازندگی بوده هیچ اشکالی هم نداشته . به به و چه چه !
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اونهمه هواپیما در دولت نهم و دهم سقوط کرد چرا بخاطرش وزیر راه استیضاح نشد ؟
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    احمدی دلاور یه مهره سوختست .
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    سجاد جان مسلمان ها با ارزشتره یا جان غیر مسلمانها یا جان هردو یا جان هیچکدام !؟
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    چرت و پرت میگید
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    باعث تاسفه! خدا بیامرزدشون! اما تاسف بار تر این که هنوز علت اصلی و حقیقت این ماجرا روشن نشده " هر کس حکایتی به تصور چرا کنند" بگذارید دلیل سقوط مشخص بشود بعد به نقد بپردازید!
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    16 سال مملکت دست تفکر خاتمی بود. اگه میتونستن بنزین پاک !!! تولید میکردن تا وقتی با فتنه گری هاشون تحریم میشیم به مشکل نخوریم.
  • میثم ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    در جواب آقای مهندس اول اینکه این یک هواپیمای اکراینی(روس)که جز آشغالترین هواپیماها ست که استفاده نداره مگه واسه بعضی کشورها ازجمله کشور ما ولی شما ظاهرا علاقه خاصی به این جور هواپیما نشون میدی.نکته بعدی اینه که این مدل هواپیما اصولا برای کارهای نظامی طراحی شده نه مسافربری این هواپیما سرتاپا ایراده در زمان رونمایی هم در اصفهان سقوط کرده حالا شده مسافربری کی اجازه با کاربری مسافربری رو به این هواپیما داده نمیدونم امیدوارم تحریم ها برداشته بشه تا ما ایرانی ها هم از بهترین هواپیماهای روز دنیا هم استفاده کنیم و شاهد اینجور اتفاقات نباشیم
  • ناشناس ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اگه خلبان مرده باشه مطمئنا میگن علتش بی توجهی خلبان بوده اگه نمرده باشه میکشنش و میگن علتش بی توجهی خلبان بوده!
  • ناشناس ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اگه خلبان مرده باشه مطمئنا میگن علتش بی توجهی خلبان بوده اگه نمرده باشه میکشنش و میگن علتش بی توجهی خلبان بوده!
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    جناب مشدی حسن # اینهمه کاسه لیسی واسه آمریکا واسم جالبه ...خاک بر سر کاسه لیسای بدبخت
  • حجت ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    نمی دونین بدونین اونام به خاطر تحریم به ما قطعه نمی دهند. ضمنا اگه تحریم برداشته بشه چرا از هواپیماهای اوراقی روسی استفاده کنیم؟
  • حجت ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مشدی حسن باسوات! یه دور دیگه کامنت امین خانو بخون بعد نظر بده!!!
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    جالبه همه جا این نظر بچه گانه را گذاشتی و یه مشت بیسواد هم تایید می کنند تن بار اضافی !!!!!!!!!!!!!!!! نیسان وانته ؟؟؟؟ چک لیست هواپیما واسه چیه ؟؟؟
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    دوبرابر شدن قیمت ها اعتراض ندارد؟ این هواپیماها که نماد صنعت هوایی ما هستند! کسی دولت را مقصر نمی داند.تحریمها هم با دست بسته شکسته نمی شوند.
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    فرشته ی نازنین عزراییل با این همه کشتار در جهان وقتشون پرشده یهوووووووو 38 نفر باهم میبره.!!!!
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اگر در ژاپن و کرره اتفاق افتاده بود وزیر راه به شیوه ژاپنی خودکشی میکرد. اما اینجا الان همه ی نقصیر را می اندازند گردن خلبان مادر مرده
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    تاحالا ندیدم کسی رو بخاطر بی توجهی قصاص کنن..
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    هواپیماهای 140 جزو بهترین هواپیماهای دنیاست و از نظر امنیت بالاترینه
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اخه دو نفر اخر چشم .گوششون رو بستن و دهانشون رو مثل بادکنکی که داره خالی میشه دهنشون رو وا کردن اولا این هواپیما روسی نیست و برای بلاروسه دوما تو دولت تدابیر امریکایی این اتفاق افتاده و ربطی به محمود دلاور نداره
  • محمد ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    آخه تو ژاپن به زور هواپیما نمیسازن که پزش رو بدن که ما همه کاره هستیم . واسه همین وقتی همچین اتفاقی میفته یک نفر حتما استعفا میده
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    آقای طبسی هواپیماهای 140 بدلیل سیستم موتوری جزو ایمن ترین هواپیما های دنیاست.
  • محمد ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    کار از قطعه گذشته . این هواپیما کلا وطنیه . آمریکت قطعه چی چیش رو بده؟!!!!
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    ایشان داماد آقای ناطق هست . لطفا مراقب باشید
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    140 بدلیل قدرت بالا و چند رده بوده کنترلی از ایمن ترین هواپیماهای دنیاست
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    آقای آخوندی متخصص زراعت و کشاورزی است . آخه چی از هواپیما میدونه
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    به نظرم وزیر راه در اقدامی نمادین خودکشی کنه تا این حوادث دیگه تکرار نشه
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    پارسال تو ژاپن یک قایق غرق شد وزیر خودکشی کرد . ما منتظر هستیم ببینیم ....
  • احسان ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    شرکت سازنده باید پاسخگو باشد؟ چرا از دور خارج نمی کنند مگر جان انسان ارزش ندارد ؟
  • احسان ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    شرکت سازنده باید پاسخگو باشد؟ چرا از دور خارج نمی کنند مگر جان انسان ارزش ندارد ؟
  • سینا ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مهندش شکیبی تنها بودن خانوادشون نبودن
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    پارسال تو ژاپن یک قایق غرق شد وزیر خودکشی کرد . ما منتظر هستیم ببینیم ....
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    از بین بردن هواپیماهای کشورهای رقیب توطئه جهانی آمریکایی ها است و بلایی که قبلا سر زپلینهای آلمانی و کومت روسی و کنکورد فرانسوی آوردند. اگر هم به ایرباس کاری ندارد به خاطر این است که موتور و قطعات اصلی ایرباس از ژنرال موتورز آمریکا است. هواپیماهای روسی هم قربانی این توطئه اند والا در خود روسیه تلفاتشان بسیار اندک است.
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مشرق کثیف چرا سانسور میکنی؟
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مشرق کثیف چرا پیامهایی رو که به نفع تندروها نیست سانسور میکنی؟
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    سقوط هواپیماها در کشورمان مصداق بارز اقدامات ضدبشری آمریکاست . آمریکا برای همیشه ابرقدرت باقی نمی ماند ، همان طور که اسپانیا و بعدها انگلیس (انگلیس بیشتر از این ها سقوط خواهد کرد) باقی نماندند . قطعا روزی می رسد که سران آمریکا بابت همه ی کارهایشان محاکمه شوند . چیزی که تاریخ ثابت کرده .
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مشرق یادته چقدر از ایران 140 دفاع می کردی ؟؟!!
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مرگ دست خداست. ایران خودرو و سایپا و شرکت هواپیمایی بهانه است
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    متاسفم که با این مسئله هم شوخی می کنی . خودت رو جای بازمانده ها بزار بعد بنویس .
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    آمریکا آمریکا مرگ به بوئینگ تو
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خدا شر هواپيماسازان عقده اي را از سر شيعيان ايراني كم كند.
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    آره نیکزاد خلبان خوبی بود
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    من که میگم به خاطر وضعیت حجاب در تهران خداوند می خواهد اینگونه به تهرانیها اخطار دهد.
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    بلانسبت عجب هواپیماهای خری داریم. ما مسافر می زنیم می فرستیمشون تو هوا اونا تالاپ میافتن.
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خیر موتور هواپیماهای ایرباس از رولزرویس انگلیس است...!
  • سهیل ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مشرق آخه این هواپیماهای روسی برای چی در ناوگان هوایی ایران استفاده میشن؟ چرا از بویینگ و ایرباس استفاده نمیکنن؟ متاسفانه هواپیماهای روسی پای ثابت 90% سوانح هوایی ایران در 30 سال اخیر هستند!
  • سیدیاسر ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام برای یک عده متاسف هستم که سریع به دنبال جناح بازی و ... هستن نزدیک به 40 هموطن ما در این حادثه جان باختن یکی از احمدی نژاد میگه یکی از دولت تدبیر امید بس کنید این بحث برای انتخابات هست و بس نه الان به شما هم میگن انسان مشکل ما به خاطر تحریم هاست اونم نه این تحریم های جدید 30 ساله که به این کشور ظلم شده باید جنس دست چندم بگیریم حالا هم هیچ کارش نمیشه کرد به جای اینکه کارشناسی کنید یک فاتحه برای جانباختگان بخونید و ارزوی صبر برای خانواده شان یاعلی
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اینواز یه جایی شنیدم.. متاسفانه نماينده سابق طبس جناب آقاي مهندس شكيبي هم در اين پرواز حضور داشته و ايشون به رحمت خدا رفتند و همچنين تمامي سرمايه گذاران شركت كك طبس نيز در اين پرواز بودند و همچنين دو نفر از نخبگان طبسي ساكن استراليا كه بعد از چندين سال به ايران آمده بودند و قصد ديدار با خانواده خود در طبس را داشتند..
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    کسی نبود ادبت کنه ؟
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    نکنه تو با این تربیتت مدعی اعتدال هستی ؟ ای مرده شور ببره این تربیت رو
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خوب جهان سومی یعنی همین... یه عده تو اتوبوس جزغاله شن یه عده هم تو هواپیماهای ساخت وطن
  • مجید ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    سطح باند فرودگاه مهر آباد در بعضی نقاط بسیار ناهموار و دارای دست اندازهای شدید می باشد به گونه ای که هر هواپيمایی که قصد برخاستن دارد احتمال بروز سانحه برایش هست لطفا ابتدا وضعیت باند فرودگاه را اصلاح کنید.
  • سلمان ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    ناشناس 13:46 عزیز پس چرا آقای بهبهانی برکنار شد
  • محمد ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    آخه آقا میثم بیسواد، هواپیمای آنتونوف 140 از اولش که از کشور اوکراین وارد شد با کاربری مسافربری بوده است. در ضمن اگر زبان روسی بلدی و سواد داری یه سری به سایت شرکت آنتونوف بزن تا ببینی که اوم موقع که تو و بابات هم نبودین، شرکت آنتونوف شرکت برتر صنعت هوایی و فضایی شوروی سابق بوده و دارای هواپیماهای متعدد نظامی، مسافر بری و ترابری و تجاری میباشد. به عنوان نمونه بزرگترین هواپیمای تجاری دنیا که بسیار عظیم هست و توانایی حمل فضا پیمای شاتل رو هم بر روی خودش رو هم داره برای این شرکت هست و دائما در حال سرویس دهی به کشورهای مختلف دنیا هست. این ها رو ننوشتم که بگم روسها و اوکراینیها آدمهای خوبی هستن یا بد، بلکه نوشتم تا یاد بگیریم که همیشه از اطلاعات دقیق و کامل باید استفاده کنیم تا تحلیل هامون درست جواب بده و اون دنیا به خاطر گفتن حرفهای غلط عإاب نشیم. به امید سربلندی کشور عزیزمون جمهوری اسلامی ایران
  • علی ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    هواپیمای ایران 140ایرانیه یا اوکراینی؟ تو کشور ما چرا بعد یه اتفاق همه هول می شن؟ آنتونوف با ایران140یکیه؟؟؟/
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    بوئینگ بالای 50 ساله داره فعالیت می کنه تا حالا 0.04% هواپیماهاشم سقوط نداشته ایران-140 جمعاً ازش مثینکه 10 تا ساختن 4 تاش سقوط کرده.
  • سجاد ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    واقعا خیلی مسخرس این همه هواپیما تو دنیا از مدل و شرکت های مختلف سقوط میکنه اما با چنتا سقوط تولیدشو متوقف نمیکنند! ادامه بدید صنعتمونو درو کنید!درو! خدمت خانواده های قربانیان هم تسلیت عرض میکنم
  • ناشناس ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    ناشناس 14:47 آقای اخوندی باجناق آقای ناطق هستند
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    کار داعشه
  • سعید ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    این هواپیما از سال 75 در ایران تولید می‌شود این هم از الطاف شیخ ماست دولت سازندگی به کشور ما هدیه داده است اگر در دوران احمدی‌نژاد این هواپیما وارد ایران شده بود الان زمین و زمان را به هم می‌دوختند که احمدی‌نژاد خیانت کرده. پس این آقایان منتقد کجا هستند که ریشه کار را پیدا کنند چه ساخت‌وپاخت در کار بوده. در آن زمان هم متخصصان می‌گفتند این هواپیما هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ فنی و غیره برای ایران مقرون به صرفه نیست تولید این هواپیما در ایران اشتباه است ولی گوش آقایان به این حرف ها بدهکار نبود. الان آقایان پاسخگو باشند لطفا .
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    قبول استیضاح بشه ولی این کلاغ اکراینی هم تولید دیگه نشه
  • حجت ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    شعار اقای روحانی برداشتن تحریم بود.مگه خودشون نگفتن که ساختار تحریم ها ترک برداشته
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    چقدر انسان ها باید حقیر باشند که در حادثه مرگ دلخراش مردم بیگناه هم پاچه خواری آمریکا را بکنند
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    تحریم ها تاثیری ندارد
  • ناشناس ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    امیدواریم برداشتن تحریم ها تا آخر پاییز عملی شود وکسی در برداشتن تحریم ها کارشکنی نکند از این حوادث در جاده ها وهواپیما ها ونبود دارو وتجهیزات پزشکی تورم بسیار بالاو...عبرت بگیریم
  • بادبادک فروش ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    ناشناس 14:42 غیر بادکنکی !!! نخست یکم اگاهیتو بالا ببر سپس درباره هرچیزی که نمیدونی و میدونی نظر بده داداش این هواپیما اصلش مال شرکت آنتونف اوکراین بلاروس و از کجا اوردی ؟؟!
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    جالبه تواین چندماه چندفروند هواپیمای بوئینگ اونم از پیشرفته ترینش 777 سقوط کردن دچار نقص فنی شدن یکی دوماه زمینگیر شدن هیچکس اینطوری احساساتی حرف نزد نگفت امریکا هواپیماش فلانه ولی اسم ایران رو این هواپیما اومد شروع کردن به این نظرات بیمعنی دادن اونم از طرف کسایی که تو عمرشون یکبار سوار هواپیما نشدن فعلا بزارید متخصص ها نظر بدن نه شماها.
  • جمال العربي ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    بنده از همين تريبون از اون يك نفري كه از اين برواز جا مونده تشكر ميكنم...
  • ناشناس ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    امیدواریم مجلس مشــــکلات واقعـــــی ملت رو ببیند وبرای رفع آنها به دولت روحانی کمک کند ودنبال سیاسی کاری نباشد
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    وای بر ما با این تفکرات کوچک سیاسیمون. با دست خودمون داریم نابود میشیم
  • ناشناس ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    نه شما صبر کن تا200نفر دیگه کشته شوند بعد تصمیم بگیر...
  • ناشناس ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    احمدی نژاد وطرفدارانش جایی در بین ملت ندارند
  • ناشناس ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    موقعی که محمود صنعت هوایی رو فلج کرده کاری از دست کسی ساخته نیست.فعلا باید چوب کاغذ پاره ها رو بخوری.بقول یکی از دوستان کشور چین که در صنایع هوافضا وفرستادن ماهواره به فضا وساخت هواپیمای جنگنده پیشرفت های بسیار داشته برای مسافرت های هوایی شهروندانش فقط از بوئینگ وایرباس استفاده می کنه
  • مانی ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    چند روز پیش تیم فوتبال سپاهان با همین هواپیما به تبریز رفته بود!
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خواهشا چرت و پرت نفرمایید که این هواپیما جزو ایمن ترین های دنیاست این هواپیما اصلا" مجوزها و تاییدیه های جهانی پرواز را اخذ نکرده است موتور توربوپارپ و ملخی این سیستم از تایپ 3 هست که اصلا" برای تغییر کاربری و مسافربری بودن این سیستم طراحی نشده مکرر خلبانان ایرلاین ها گفته اند که باید از موتور تایپ 7 استفاده شود که قوی تر هست کلا" ده فروند از این ارابه ساخته شد که چهر مورد آن سه تا در ایران و یک فقره در اوکراین سقوط کرده این هواپیما در صورت تقویت با موتورهای نسل 7 می تواند هواپیمای اقتصادی ( گفتم اقتصادی نه ایمن ) برای مسیرهای داخلی کمتر از یک ساعت باشد قرار بود این هواپیما در نمایشگاه هوایی مسکو بعنوان یک مناقصه به کشورهای هم پیمان روسیه مانند برزیل و هند و اندونزی ( گشن دریایی) تحویل و فروخته شود که پس از بررسی فنی فقط هسای ایران خواهان آن شد و سایر کشورها از خرید آن امتناع کردند
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مديريت جهان که نياز به رفع تحريم نداره ما ميخواهيم مديریت جهان را داشته باشيم
  • احمد ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    یادت باشه طرح ساخت هواپیمای بومی ایران 140 در سال 87 و ریاست ایشان عملی شد. همان موقع هم بسیاری از کارشناسان به این طرح ایرادات زیادی وارد دانستند.
  • رضا ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اگر دولت قبلی بود باز هم همین نظر رو داشتی ؟
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اگه منظورتون هواپیماهای مالزی هست که بندگان خدا هنوزم معلوم نیست چی شده و هیچ کس از نقص فنی حرف نمی زند. در ضمن تعداد سوانح رو به نسبت تعداد پرواز می سنجند. عقل کل !!1
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    یکی پول دیه این شاهد رو پیش پیش بده دست از سرمون برداره، مگه من گفتم بری اونجا؟
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    زنده موندی حالا؟ یا جوگیر شدی و...؟
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    فرمونشو قفل کن نبرنش
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    متشکر که این کلام گهربارت رو هی تکرار میکنی تا آویزه گوشمون بشه
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اون بنده خدا خودش هم از خودش تشکر میکنه
  • متخصص ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بابا جان هواپیما ایرانی نیست که اوکراینی .بعدشم علت سقوط ندادن تکنولوژی توسط سازندس.هواپیمارو میدن تکنولوژی شو نمیدن.لعنت بر روسیه مشرق تایید کن
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    ابلهی بنام مازندرانی.اگر همانها نبودن تا حالا هزار بار خاک ایران با کلاهکها و بمبهای هسته ای به توبره می کشید،چه جوابی برای عدم حمله مجدد آمریکا به ایران داری؟
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    مازندرانی،حرف نزنی نمیگن لال هستی
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اشتباهی منفی دادم.
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    احمدي براي هميشه رفته و باز نخواهد كشت ً.....فقط خاتمي عزيز
  • افشین تهران ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    این هواپیما یکی از ایمن ترین و قوی ترین هواپیماهای روز دنیاست لطفا بدون اطلاعات حرف نزنید.
  • افشین تهران ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    برای مازندرانی خائن جان اسراییلی ها مهمتره اخه اینا نوکر بی مزدو مواجب میخان که دارن.
  • افشین تهران ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    جناب ناشناس 21.43ایا واقعا محمود صنعت هواپیمایی رو فلج کرده؟در دولتهای قبل از ایشان ارباس و بوئینگ صفر به ایران میدادند که حالا نمیدن؟از توپولفهایی که در دولت اصلاحات کرایه شد و هر روز مثل کلاغ روی زمین میافتاد یادتون رفته؟چه کسی اونها رو از رده خارج کرد و این بوئینگها و ارباسهای جدید رو جاش اورد؟دوست قبلی درست گفته وقتی که برای یک اتش سوزی شهردار باید استعفا بده پس برای این حادثه وزیر باید سه تا استعفا بده.
  • افشین تهران ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    کلا اینا همه باهم فامیلند!!یک سفره ای بازه همه با هم ........!
  • افشین تهران ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    عزیزم بسه دیگه خسته کردی همه رو با این شهادت.
  • افشین تهران ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بله میخوان گوش ایشون رو ببرن موزه که در 50سال اینده که تکنولوژی ان به ایران امد با گوش عمل شده در ایران مقایسه و استاندارد سازی کنند.
  • افشین تهران ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    با نظر شما تا حدی موافقم حتی در گذشته که شرکت بوئینگ یکه تاز این میدان بود با وارد شدن کنکورد انقدر خرابکاری کرد که البته بعد از سالها مشخص شد و انقدر تبلیغات بر ضد این طرح اجرا کرد که این هواپیما که در زمان خودش واقعا عالی بود طرحش شکست خورد و تولید نشد شما اگه عکسهای این هواپیمای مسافربری ان زمان را ببینید متوجه میشوید که بسیار بهتر از بوئینگ هست حتی به لحاظ شکل بدنه.
  • افشین تهران ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    از نظر تو دنیا همین چندتا ارازل گردن کلفت بچه کش هستن؟
  • افشین تهران ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    نظر محمد اقا کاملا درست هست .ولی جناب میثم مگه ارباس و بوئینگ تا حالا سقوط نداشتن؟ضمنا این هواپیما در زمان رونمایی سقوط نداشته بلکه اگه درست باشه در زمان ازمایشات در ارتفاع پایین بوده .
  • افشین تهران ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    مگه ارباس و بوئینگ وقتی سقوط میکنن در کارخانه هاشون تخته میشه.؟
  • ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بله مشخصه!!!!
  • افشین تهران ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    الان تو با این لحن و تربیتت کند رو هستی؟تو لاک پشت هم نیستی.
  • افشین تهران ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اگر تاثیر دارد بهای استقلال و باج ندادن هست که البته بعضیها لیاقت ان را ندارند.
  • افشین تهران ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بله یکی هست مثل پراید که شد صبا.
  • ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران
  • ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    از شعور و فهم بالای خوانندگان مشرق احساس شعف می کنم! واقعا درک مطلب این قدر مشکله؟! به نظر شما اندیشمندان اگر ایران تحریم نبود بین (ایرباس و بوئینگ) و (ﺁﻧﺘﻮﻧﻮﻑ ﺍﻭﻛﺮﺍﻳﻦ و ﺗﻮﭘﻮﻟﻮﻑ) کدوم شرکت ها رو انتخاب می کرد؟! واقعا اگه تحریم نبود چه لزومی داشت برای همکاری در ساخت و مونتاژ یک هواپیمای ساده ملخدار! به اوکراین باج بده؟! اونم چه همکاری شبرینی نه شبیه ساز و نه ...
  • ناشناس ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    ناشناس 11:06 فازت چیه؟
  • مهدی ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    سال 1400 و همین طور 1396 انتخاباتی در کار نیست که رای بدیم، بعدا دلیلش رو می فهمی ...
  • مهدی ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    دنیا = آمریکا؟
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    شما الحمدالله خارج از کشور زندگی می کنی. درست پس از سقوط هواپیمای کنکورد پرواز این هواپیماها در سال 2002 ممنوع شد . برای یادآوری سقوط کنکورد در فرانسه
  • علی ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اینش دیگه به تو ربطی نداره آمریکایی ... .
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    @حالا =)))))))))))
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    با عرض معذرت توجیه احمقانه ای بود ، تو کشور ماهمیشه در توجیه کم کاری ، قصور و سلب مسئولیت از خود در قبال جان مردم از اون استفاده می شه ، اگر اجل هم بوده معلق بوده که با قصور به اجل قطعی تبدیل شده
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اورال دیگه چیه ؟ یه چیزی شنیدی اورهال درسته ، ضمنا" از بابت توهم توطئه هم بدجور اذیت میشی الان خود روسیه هم تو ناوگانش از هواپیماهای غربی یعنی ایرباس و بوئینگ استفاده میکنه
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    خوب حادثه و اتفاق همه جا دنیا پیش میاید مانند بوئینگ ناپدید شده و مفقود شده ملزی و کشتی مسافربری پیشرفته کره جنوبی با 400 کشته و مفقود
  • مازندرانی ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    ناشناس ابله قبل از سال 2007 که حماس سرکار بیاد مگه آمریکا در آستانه حمله به ایران بود؟ اینقدر مثل طوطی ......پناهیان و رائفی پور رو تکرار نکن
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    "اما با چنتا سقوط تولیدشو متوقف نمیکنند" عمیقا امیدوارم تویه سقوط بعدی از خویشاوندان درجه یک خودت حضور داشته باشن تا همین جمله رو تکرار کنی...
  • محمد ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    سید جون از بس بهمون گفتن "به جای اینکه کارشناسی کنید یک فاتحه بخونید" رسیدیم به اینجا...
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    جون به جون عده ای کنی غرب پرستن دیگه
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    کلا جوک گفتی؟!!! اول میگی ساخت اوکراینه بعد میگی لعنت به روسیه :د
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    آمار دادنم از دولت روحانی یاد گرفتیا شیطون،موش بخورتت. مشکل اینجاست که جان انسانها برای مسئولین صنعت هوایی باهم فرق داره ، اینا اگر جای طبس داشتن میرفتن کیش و دبی و غیره قطعا صد و بیست بار این هواپیمارو چک میکردن
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اینا ربطی به جهان سومی نداره،ربط به برخی افراد داره که برای مقاصد سیاسیشون هر کاری میکنن و حتی هواپیما رو هم سقوط میدن تا بگن مشکلات ما بخاطر عدم ارتباط با امریکاست
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    پس میتونه توطئه هم در کار باشه و باید مورد تحقیق قرار بگیره
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    اولا باید دید این هواپیماها چند پرواز سالم داشتن و چندتا اینطوری سقوط کردن اونوقت میبینیم که این تعداد سوانح در کل خیلی هم غیرطبیعی نیست دوما اگر همین روسیه هم نبود الان بی هواپیما باید در اتوبوس جزغاله میشدیم اونم نه ده سالی مثل این حادثه یکبار ، هر ماه چندبار
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بوئینگ سقوط نمیکنه مفقود الاثر میشه
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    شما به بنزشم نرسی و اگر مشکلی نداشته باشه مثلا ترمزش ایراد جزئی داره سهل انگاری کنی و بگی حالا برم بیام درستش میکنم قطعا چند لحظه بعدشم یا میزنی یه جایی خورد میشی یا میری ته دره .
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    واقعا نمیدونی که بخاطر جهانخواریشون بهمون قطعات و هواپیماهای بوئینگ و ایرباس نمیدن یا تیکه میندازی به غرب!
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    ادب خودتو و 13 مثبت دهندت خیلی زیاده
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    مشرق ستار العیوب بودنو از خدا یاد گرفته تا شما و امثال شما بی ادب بودنتون برای عامه ی مردم روشن نشه
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    مگر بوئینگ و غیره هم هواپیماهاشون با چند بار سقوط در برابر صد پرواز سالم از کار میندازن!مقصر ممکنه مهندس پرواز و کادر تعمیرات باشن که سهل انگاری کردن
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    با سر سازش با کفتار نداریم،حرفی هست؟ اگر قرار بود با چهار تا سقوط این مدلی در کل تاریخ صنعت هوایی ایران تن به ذلت بدیم و با امریکا دست بدیم ، باید همون اول جنگ بخاطر کشته شدن هم وطنانمون نصف کشورو تقدیم صدام میکردیم
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    ناشناس جان حالا یعنی یه بنده خدایی در تایپ یک کلمه جا گذاشته یعنی بی سواده ! شما با سوادی که دنیا فهمید توطئه ای در کاره شما نفهمیدی ، روسیه اکثریت مطلق ناوگانش هواپیماهای ساخت داخلشه ، چرا جوک میگی
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    طبیعی ست ، همون موقع که اسکانیاها آتیش میگرفت بازار اتوبوس های مسافربری اسکانیا خوابیده بود
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    ماشاء الله به این هوشت . این هواپیما مگه قطعاتتش از هم جدا شده که میگی اینطوری ، هزارتا هواپیما در دنیا موتورشون از کار میفته ، مشکل هرچی هست قبل از پرواز و چک آپ بوده ولاغیر
  • مشدی حسن ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    در پاسخ به نظرات داده شده باید بگم که اگر تحریم هم نبود به علت قیمت پایین هواپیماهای روسی باز انتخاب ایران هواپیماهای دست صدم روسی بود جنابان متفکر
  • مشدی حسن ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    با سلام خدمت کارشناسان مسائل خاورمیانه اولا در هنگام شرکت در یک بحپ توهین نمیکنن ولی من با مازندرانی موافقم
  • مشدی حسن ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    برادر من چه ربطی به کاسه لیسی داره حرف حق تلخه آره این واقعیت که هواپیمای روسی یا ایرانی حالا فرقی هم نمیکنه قطعه هاش از آمریکا وارد نمیشه شما بشین تا صبح مرگ بر آمریکا بده
  • مشدی حسن ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    خوب اومدی متخصص
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    این هواپیما اوکراینی و هیچ ربطی به روسیه نداره موتورشم تو ایران تولید میشه
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    افشین عمر مفید هواپیما میدونی چیه ؟ اونموقع جوابگو بوده الان نه .
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    این هواپیما ساخت ایرانه و کرایه ای هم نیست
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    عزیزم اولین نمونه ساخت ایرانشو آقای هاشمی سال83 سوار شد چجوری سال 87 تو ایران تولید شده
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    کی گفتهتو ژاپن هواپیما ساخته نمیشه؟
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    عزیزم این هواپیما اصلش اوکراینی است و به روسیه هیچ ریطی نداره در ضمن تو ایران تولید شده
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    بابا این هواپیما ها اصلش اوکراینی خط تولیدشم ایرانه هیچ ربطی هم به روسیه نداره
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    خب اسکانیا ساخت کجاست ساخته ایران؟
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    خوبه محمود این همه کار کرده از تولید بنزین بگیر تا ساخت هواپیما ....تا شما تا 100 سال دیگه واسه توجیه خودتون مشکلات را بندازین گردن کارهای اون. الحمدالله خودتون هیچ کاری نکردین. به قول معروف دیکته ننوشته غلط هم نداره. فقط بچسب به واردات بعد هم در برابر آلودگی و سقوطش خودتون را تبرئه کنید و بگید ما کاره ای نبودیم. واسه توجیه خودشون دربرابر هر رویدادی یا میگن محمود یا تحریم محمود. درحالیکه همون ماه اول اومدن گفتن پایه های تحریم شل شده ولی هنوز هرکی حرف میزنه میگن تحریم. حالا میفهمم چرا مصدق بابت ملی کردن صنعت نفت از داخل و خارج متهم شد. به چشمم تکرار تاریخ را دارم میبینم.
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    خاتمی که مهره سوخته انگلیسه... تو زباله دانه تاریخ جاشه
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    مازندارنی حرفت احمقانه بود
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    چقدر احمقانه یه مسئله ای که به غزه ربط نداره رو ربط میدن... بسوزید از قدرت اسلام بمیرید از قدرت خدا
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    مازندرانی راست میگه جریان افساد طلب ، که قبله شان غرب است انحرافشان را افتخارشان می دانند. جانشان فدای اربابشان آمریکا !!!
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    هیچی
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    خخخخخ دیدی تقصر احمدی نژاد شد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    دولت اعتدال خوب جعبه سیاه رو بررسی کنه ببینه احمدی نژاد پشت فرمون نبوده ؟!!
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    سالی تقریبا 20هزار نفر در جاده های ایران کشته می شوند. آن وقت برای 1800 نفر کشته فلسطینی یک ماه است ، ماتم گرفته اید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس