کد خبر 333966
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

چندین سال پیش، جت های شخصی؛هواپیماهای کوچکی بودند که ظرفیت حمل چند ده مسافر را داشتند. اما امروزه جت های شخصی ای وجود دارد که درواقع از هواپیماهای مسافربری بزرگتر اند.طراحی آنها اغلب به طور تجملاتی و لوکس، راحتی و رفاه، و سرعت زیاد با درخواست مالکانشان انجام می شود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، با پول می توان همه چیز را خرید،البته بجز زندگی! گران ترین دارایی شخصی در حوضه وسیله نقلیه که هرکس همواره داشته است، یک جت شخصی می باشد. کسانی که این هواپیماها را می توانند بخرند،قابل شمارش اند، چراکه تعداد آنها کم و  افرادی بانفوذ در دنیا می باشند. تسهیلات دارا بودن یک جت شخصی شامل اجتناب از صف ایستادن، برخورداری از امکانات تفریحی و سرگرمی، صرفه جویی در زمان و امنیت می باشد.

در این گزارش 10 جت بزرگ شخصی برتر در دنیا را مشاهده کنید:

 

1.ایرباس A380 متعلق به ولید بن طلال

در حال حاضر ایرباس A380  بزرگترین هواپیمای مسافربری در دنیاست. حال تصور کنید این هواپیمای عظیم و منحصربفرد تنها برای یک نفر و اطرافیانش سفارشی تولید شود. این چیزیست که شاهزاده بن طلال در سال 2013 سفارش داد. وی با 400میلیون دلار آن را خریداری و 100 میلیون دلار نیز صرف سفارشی کردن آن کرده است. این جت "کاخ پرنده" نامیده شده است.

 

2.بوئینگ 747  متعلق به سلطانِ برونئی

این جت شخصی غول‌ پيكر متعلق به سلطان برونئی، ثروتمندترین پادشاهی که دنیا تاکنون به خود دیده، می باشد. درحالی که ورژن مسافربری این جت عظیم ظرفیت حمل 345 مسافر را داراست، سلطانِ برونئی آن را با 230 میلیون دلار برای خود و همراهانش سفارشی کرده است. فضای داخلی(حمام،اتاق خواب و پذیرایی) این جت با طلای باکیفیت پوشیده شده است.

 

3. بوئینگ 767 متعلق به رومن آبراموویچ

این جت شخصی بزرگ که "راهزن" نامیده شده، توسط تاجر مولتی میلیاردر روسی،رومن آبراموویچ(که بیشتر بخاطر سرمایه گزاری اس در چلسی معروف است) خریداری شده است. این هواپیما ظرفیت حمل 300 مسافر را داراست، وی آن را خریداری و برای تیم فوتبالش سفارشی کرد. درمجموع این جت شخصی هزینه ای بین 120 تا 150 میلیون دلار در پی داشت.

 

4.بوئینگ 747 متعلق به ولید بن طلال

قبل از مالکیت A380، شاهزاده ولید بن طلال از هواپیمای بوئینگ 747 خریداری و سفارشی شده به ارزش 220میلیون دلار در سال 2003،استفاد می کرد.در این هواپیما دو اتاق خواب لوکس،یک میز غذاخوری 14 نفره و یک تخت پادشاهی در وسط هواپیما ،تعبیه شده است تا نماد کاخ وی باشد! این جت 11 مهماندار دارد تا هواپیما و شاهزاده در وضعیتی مساعد و بهینه قرار داشته باشند.

 

5.بوئینگ 757 متعلق به دونالد ترامپ

به لطف نوشته شدن نام خانوادگی وی روی هواپیما، اگر از جلوی دید شما عبور کند یا در فرودگاه شما فرود بیاید،شما هرگز اشتباه نخواهید کرد. دونالد ترامپِ تاجر،این هواپیما را از یکی از بنیان گذاران مایکروسافت "پاول آلن" دریافت کرد. او سپس هواپیما را با سلیقه شخصی اش با هزینه ای بالغ بر 100 میلیون دلار، سفارشی سازی کرد. 

 

6. بوئینگ 747 متعلق به جوزف لائو

این جت شخصی بزرگ مطلق به بانفوذترین سرمایه گذار موفق هنگ کنگی،جوزف لائو می باشد. این هواپیما به Dreamliner معروف است و بهترین عملکرد و امکانات سطحVIP داخلی را داراست.

این هواپیمای 4موتوره عظیم اگر به صورت تجاری مورد استفاده قرار میگرفت میتوانست صدها مسافر را در خود جای دهد.

 

7. بوئینگ تجاری جت2 متعلق به موکش آمبانی

مشهورترین و ثروتمندترین هندی، تاجریست به نام موکش آمبانی. او صاحب بویینگ تجاری جت2است. این هواپیما برای استفاده شخصی به1000متر مربع فضا وسالن های استراحت طراحی شده است که امکاناتی مانند اتاق هیئت رئیسه علاوه بر سوئیت شخصی با حمام و اتاق خواب را داراست. دراصل این هواپیما یک "هتل پرنده" محسوب میشود.

 

8. جت امبرائر 190 متعلق به جورج ورگارا

این جت شخصی برزیلی،بخاطر اندازه و سطح سفارشی بودن آن در فضای داخلی،درخور نام بردن بین 10جت بزرگ شخصی است.

این هواپیما به عنوان یک مدل شخصی از نوع تجاری ، به منظور توسعه بخشیدن به بدنه هواپیما ساخته شد. این توسعه شامل 5 بخش ازجمله دستشویی،حمام و قسمت بار میشود.

 

 

9. ایرباس A319 متعلق به ویجی مالیا

این یکی دیگر از جت های شخصی در جهان است،که متعلق به تاجر معروف هندی به نام ویجی مالیا است. این هواپیما درمیان بسیاری از جت های تجاری است که به طور اختصاصی برای استفاده شخصی تولید شده است. این هواپیما اندازه طولی اش را دربرابر عرض خود از دست داده تا یکی از جت های شخصی با پهنای بالای بدنه ساخته شود. این هواپیما به صورت اختصاصی برای استفاده شرکتی با ظرفیت استقرار 10تا39 مسافر و خدمه تولید شده است.

 

10. جت فالکون 7x متعلق به بیل گیتس

این یک جت شخصی سه موتوره است که برای پرواز در هوای گرم و ارتفاع بالا بهینه سازی شده است. طراحی این هواپیما در نهایت لوکس بودن و تجملاتی صورت گرفته اگرچه عملکرد بسیار بالایی را داراست. قادر به بلند شدن در زاویه تند و  فرود آمدن در سرعت کم،آن را به یکی از امن ترین جت ها برای پرواز تبدیل کرده است. طبق گزارشات این هواپیما متعلق به رئیس مایکروسافت بیل گیتس می باشد.



مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: فرجام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    جت هایی که هاشمی رفسنجانی و خاتمی سوار میشدند کو؟؟؟
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    یعنی باریکلا داری علی در حد المپیک بین کرات اسمانی!!!
  • مشرق منتشر كن ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    هرجا سخن از فساد است نام عربستان سعودي مي در خشد
  • سعید ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    منم یه روز یکی از همینا رو میخرم با دعای مادرم انشاءالله
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    دوست عزیز اون هواپیماهابرای نهاد ریاست جمهوری خریداری شد که دولت های بعدی هم ازشون استفاده میکردن.شخصی که نبودن.
  • محمد22 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اون هواپيماي زمان خاتمي يادمه 20 ميليون دلار صرف امكانات داخليش شده بود
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    دعاي مادرت را براي سلامتي ات بخواه
  • علی ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    پول نفت بی زبون رو چه کار میکنن حرومتون بشه الهی یه روز باید جواب بدین
  • گلپور ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    شما به فکر پول نفت خوومون باش!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس