کد خبر 333350
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

چین سه‌شنبه از تازه‌ترین گزارش دفاعی ژاپن که در قالب کتاب سفید منتشر شده است انتقاد کرد و این کشور را به استفاده از «تهدید چین» به عنوان بهانه ای برای افزایش توسعه نظامی خود متهم کرد.

به گزارش مشرق، دولت ژاپن سه‌شنبه کتاب سفید خود را در سال 2014 در باره مسائل دفاعی منتشر کرد. در این سند آمده است که ژاپن باید توان دفاعی خود را به منظور مقابله با فضای امنیتی بیش از پیش شدیدتر همسایه‌اش تقویت کند. همچنین خاطر نشان شده است که تهدیدها از جانب کره شمالی، چین و روسیه می آیند.

در این سند همچنین از توسعه نظامی چین، ایجاد منطقه شناسایی دفاع هوایی بر فراز چین شرقی، «برخوردهای غیرعادی نزدیک» بین هواپیماهای نظامی ژاپن و چین همچنین فعالیت‌های طرف چینی در دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی به شدت ابراز نگرانی شده است.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از پکن، وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد ژاپن با بستن چشم‌های خود به روی حقایق اتهاماتی بی پایه و اساس مطرح و عمدا بر تهدید چین تأکید کرده است.

وزارت دفاع چین افزود: «چین مخالفت شدید خود را با این گزارش بیان می کند و معتقد است همه این اتهامات بهانه‌ای است که ژاپن اجازه پیدا کند سیاست‌های نظامی و امنیتی خود را تغییر دهد و توان نظامی خود را تقویت کند».

وزارت دفاع چین خاطر نشان کرد: «ما در حال حاضر جزییات کتاب سفید را بررسی می کنیم و واکنش‌های تکمیلی در زمان مقتضی نشان داده خواهند شد».

کتاب سفید پیشنهاد می کند که ژاپن نقشی غالب در همکاری بین المللی و منطقه‌ای در زمینه دفاعی ایفا کند، مسئله‌ای که به اعتقاد تحلیل‌گران نشان دهنده جاه‌طلبی دولت آبه برای تبدیل کردن ژاپن به یک قدرت نظامی در منطقه است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس