کد خبر 331439
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

هکرهای چینی توانسته‌اند به سیستم‌های رایانه‌ای سه پیمانکار سازنده دفاع موشکی گنبد آهنی راه یابند و از این طریق به اطلاعات این سیستم پدافندی دست یابند.

به گزارش مشرق، هکرها گفته‌اند که این کار را با راهبری گروهی از نخبگان عملیات سایبری وابسته به ارتش آزادی بخش خلق چین به نام "P.L.A. Unit 61398" انجام داده‌اند.

براساس این گزارش ،‌ پایگاه اطلاع‌رسانی آی تی پرو پورتال در این باره نوشت همین گروه در اوایل سال جاری مسئولیت بسیاری از عملیات هکری علیه شرکت‌های آمریکایی را برعهده گرفت و از این رو ایالات متحده پیگیر کیفرخواست پنج عضو این گروه شد.

رخنه در سیستم گنبد آهنی رژیم صهیونیستی بین سال‌های 2011 و 2012 صورت گرفته و منجر به سرقت اطلاعات محرمانه بسیاری از جمله نقشه‌های مربوط به استحکامات این سپر دفاعی به همراه جزییات آن شده است.

گنبد آهنی اسرائیل مشهورترین سیستم دفاع موشکی در دنیاست. این سیستم با 210 میلیون دلار توسط شرکت رافائل توسعه یافته است.

این سامانه که به صورت شبانه‌روزی و در هر شرایط آب‌وهوایی فعالیت می‌کند قادر است تا راکت‌ها و گلوله‌های خمپاره و توپ را در فاصله 4 تا 70 کیلومتر هدف قرار دهد.

در پی درگیری‌های اخیر این سیستم دفاعی در برابر بیش از 2000 موشک پرتاب شده از سوی فلسطینی‌ها، تنها توانسته یک چهارم آنها را منهدم و خنثی کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    فعلا تو این برهه زمانی چین حامیه صهیونیست .... صهیونیست حامیه چین... افتاد؟!
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    چین و روس برای پول همه چی میکنن از اونور یه پول میگیرن برای فروش اطلاعات از این یه جا به صهیون ها معامله ی نفروختن اطلاعات را میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس