کد خبر 331016
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح با اشاره به تخلف‌های صورت گرفته در رابطه با کارت معافیت ورزشکاران گفت: اگر این تخلفات از داخل مجموعه نیروی انتظامی هم باشد، برخورد لازم خواهد شد.

 به گزارش مشرق، سردار باران چشمه، رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح در رابطه با جعلی بودن کارت پایان خدمت برخی ورزشکاران توضیحاتی به پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان داده است. متن این گفتگو به این شرح است:
 
* بررسی موضع کارت‌های مسئله‌دار معافیت سربازقهرمان به کجا رسیده است؟
- ما از سازمان لیگ درخواست کردیم اسامی فوتبالیست‌های لیگ برتر و لیگ دسته یک را به مابدهد. ما هم بررسی کرده‌ایم، آنهایی که خدمت کردند مشکلی ندارند اما کسانی که کارت معاوفیت دارند پرونده‌های‌شان را در یک کمیته مورد بررسی قرار دادیم که تا کنون دو سه نفر از این ورزشکاران کارت‌های معافیت‌شان از طریق سازمان نظام وظیفه ابطال و به آنها اعلام شده است تا به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند.
 
* با متخلفان چه برخوردی می‌شود؟
- اگرسند و مدرکی در جهت تائید ادعای‌شان ارائه کنند مشکلی نخواهند داشت اما در غیر این صورت باید خدمت وظیفه عمومی خود را انجام دهند. مطمئناً ما ورزشکاران فوتبالیست لیگ برتری رادر باشگاه‌های نیروهای مسلح مثل تراکتورسازی و ملوان و آنهایی که لیگ دسته یکی هستند در باشگاه شهید فجر سپاسی یا نیروی زمینی به کار خواهیم گرفت. خواهش می‌کنم اسم کسی برده نشود و هر فردی که کارتش ابطال می‌شود فرصت این را دارد تا اسناد و مدارک خود را ارائه دهد و چه بسا این اسناد و مدارک مورد تایید قرار گیرد و مجدداً به آنها کارت معافیت داده شود. به هرحال چون کمیسیون اولیه در شهرستان‌های مورد نظر بوده این کمیته به عنوان کمیته ویژه در تهران تشکیل شده و پرونده‌ها را دوباره بررسی می‌کند. این فرصت برای ورزشکاران است تا مدارک خود را مجدداً ارائه کنند.
 
* با کسانی که به طور قطع تخلف کرده باشند چه برخوردی می‌کنید؟
- قانون کاملا ً مشخص کرده کسانی که تخلف کرده باشند مطمئناً به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی خواهند شدو طبق مقررات با آنها برخورد می‌شود و وقتی میزان تخلف مشخص شد باید تصمیم گرفت چه جریمه‌هایی شامل حالشان می‌شود. حداقل کاری که تربیت بدنی نیروهای مسلح می‌تواند بکند آنها را در باشگاه‌های نیروهای مسلح به کار گیری کند تا بتوانند ورزش حرفه‌ای خود را دنبال کنند.
 
* گفته می‌شود یکی از ورزشکاران 9 سال است از معافیت تحصیلی استفاده می‌کند ، آیا این موضوع صحت دارد؟
- واقعاً این گونه نیست؛ طی دوسه سال گذشته با همه فدراسیون‌ها هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.  امسال هم مجدداً به همه فدراسیون‌ها اعلام کرده‌ایم و آنها  اسامی ورزشکاران که به سن مشمولیت می‌رسند و یاسرباز بوده‌اند را به ما معرفی کرده‌اند و ما در حال ساماندهی آنها هستیم. برخی از ورزشکاران هستند که از مدت معافیت تحصیلی‌‍شان گذشته و به اینها اعلام شده و آمده‌اند تعیین تکلیف خدمت خودشان را مشخص کرده‌اند. هم سازمان وظیفه عمومی هم مدیریت مشمولین نیروهای مسلح قاطعانه در این موضوع برخورد می کند و مطمئناً جلوی تخلفات را می‌گیرند.
 
* اگر از داخل سازمان خودتان کوتاهی شده باشد چه برخوردی می‌کنید؟
- اگر تخلف از سوی نظام وظیفه صورت گرفته باشد مطمئناً نیروی انتظامی برخورد می‌کند. موضوع مسئله دار بودن کارت‌های معافیت برای همه سابقه داشته ولی موضوع ورزشکارن بیشتر در اذهان مانده است.
 
* ورود شما اوضاع را بهتر می کند؟
- ما قصد داریم موضوع را مدیریت و انشاالله جمع کنیم . به نظر می‌رسد کمیته ای که تشکیل شده مدیرت خوبی را در این قضیه انجام می‌هد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس