به گزارش مشرق، نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد.

 خبرهای روز پانزدهم «دفاع غزه» را در اینجـا می‌توانید، دنبال کنید.

*** با شهادت 36 فلسطینی دیگر در حملات امروز صهیونیست‌ها به غزه آمار شهدا به 666 نفر رسید

آمریکا ممنوعیت پرواز به تل‌آویو را تمدید کرد

 اسرائیل بار دیگر محله الشجاعیه در غزه را بمباران کرد

 شبکه تلویزیونی الجدید لبنان، رژیم صهیونیستی بار دیگر محله الشجاعیه در شمال شرق غزه را بمباران کرد.

تاکنون از تعداد شهدا و یا زخمی‌های این حمله اخباری منتشر نشده است.

این در حالی است که پیش از این در پی حملات اسرائیل به محله الشجاعیه، 80 فلسطینی به شهادت رسیده بودند که شمار زیادی از آنها کودک و زن بودند.

با گذشت 16 روز از آغاز حملات هوایی، دریایی، و زمینی اسرائیل به نوار غزه، 654 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 4000 نفر نیز زخمی شدند.

تل‌آویو: 160 پرواز فرودگاه «بن‌گوریون» لغو شده است

مقامات رژیم‌صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کردند از شب گذشته تاکنون و پس از آنکه خطوط هوایی آمریکایی و اروپایی تصمیم به لغو پروازهای خود به سمت تل‌آویو گرفتند، تاکنون دستکم 160 پرواز لغو شده است.

***   خطوط هوایی دولتی لهستان (ال او تی) به دلیل «نگرانی از وضعیت ایمنی» تمامی پروازهای خود به سمت تل‌آویو را تا روز دوشنبه تعلیق کرد.

***  شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی فردا پنجشنبه در کنیست (پارلمان) سخنرانی خداحافظی خود را ایراد می‌کند. قرار بود سخنرانی وی در چارچوب مراسمی بزرگ برای وی باشد اما شرایط جنگی مراسم وی را به مراسمی کوچک در پارلمان تبدیل کرد.

***  کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امشب (۲۳ به وقت تهران) تشکیل جلسه می‌دهد



اسراییل گذرگاه رفح را بمباران کرد

تلویزیون فلسطین در خبری فوری از بمباران گذرگاه رفح به وسیله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد. گفتنی است گذرگاه رفح باریکه غزه را به مصر متصل می‌کند.


همچنین گردانهای قدس از به هلاکت رسیدن سه نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله کمینی در منطقه خزاعه در شرق خان یونس خبر داد.

*** القسام اعلام کرد که ریشون لتسیون در فلسطین اشغالی را با ۵ موشک هدف قرار داده است

8000 هزار حمله به غزه طی 2 هفته تجاوز و شهادت 161 کودک

به نقل از پایگاه خبری « فلسطین‌آنلاین»، «اشرف قدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تا کنون بیش از 8000 حمله هوایی، دریایی و زمینی به نوار غزه صورت گرفته است و در این حملات تا کنون 655 نفر شهید و بیش از 4080 نفر مجروح شده اند و بیشتر این افراد زن و کودک هستند.

القدره افزود که در بین شهدا 161 کودک، 66 زن و 35 سالمند؛ و در بین مجروحان 1213 کودک، 698 زن و 161 سالمند وجود دارند و همچنین تا کنون 25 مرکز پزشکی درمان مجروحان از جمله بیمارستان «الاقصی» و «الوفاء» مورد هدف قرار گرفته است.

بر اساس  گزارش وزارت مسکن فلسطین  1400 منزل در بخشهای مختلف غزه به صورت کامل و 19070 منطل به صورت جزئی تخریب شده است که آخرین این اقدامات تخریب 3 مسجد در دیروز سه‌شنبه بود. همچنین بخشهایی از 62 مدرسه نیز در اثر حملات تخریب شده‌اند و 9 ساختمان خیریه نیز به صورت کامل ویران شده است.

 کری وارد کرانه باختری شد

 روزنامه الوطن قطر، جان کری وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خود به سرزمین‌های اشغالی، وارد رام الله در کرانه باختری رود اردن شد.

شیمون پرز: لغو پروازها به تل‌آویو، هدیه‌ای مجانی برای فلسطینیان بود

پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی در واکنش به توقف پرواز چند شرکت بین‌المللی به سوی تل‌آویو گفت که این اقدام هدیه‌ای مجانی برای مقاومت فلسطین و تشویق آنها به ادامه پرتاب موشک به سمت سرزمین اشغالی بود.

گروههای مختلف مقاومت در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، فرودگاه بین‌المللی «بن گوریون» را موشکباران کردند.

در پی این اتفاق 7 شرکت بین‌المللی سه‌شنبه شب پروازهای خود به فرودگاه «بن گوریون» را متوقف کردند.

سازمان هوانوردی آمریکا نیز از توقف تمامی پروازهای خود به این فروگاه خبر داد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا خواست پروازها به سوی تل‌آویو از سر گرفته شود.

 ارتش اسرائیل: ۱۲۰ بمب یک تنی بر روی "الشجاعیه" ریخته شد

 آویخای ادرعی سخنگوی رسمی ارتش اسرائیل اعلام کرد،‌ ‌120 بمب یک تنی بر روی منطقه شجاعیه در شرق نوار غزه ریخته شده است.

در حمله وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه الشجاعیه به نوار غزه که از زمین و هوا روی داد بیش از 80 شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 400 تن دیگر زخمی شدند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در واکنش به کشتار شهروندان مظلوم فلسطینی در کنفرانس مطبوعاتی خود در شهر دوحه قطر گفت: کودکان زیادی در محله الشجاعیه شهر غزه کشته شدند و من این حمله وحشتناک را محکوم می کنم.

وی تاکید کرد: خونریزی باید اکنون متوقف شود.

دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار خویشتنداری اسرائیل و محافظت از غیرنظامیان در شهر غزه شد.

عبدالملک الحوثی بر لزوم برگزاری باشکوه تظاهرات روز قدس در سراسر یمن تأکید کرد

عبدالمک بدرالدین الحوثی، رهبر جریان حوثی یمن جنایت رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین را به شدت محکوم کرد و گفت: در حالی که مواضع ملت یمن در قبال مساله مهم فلسطین برای همگان آشکار است، مواضعی که دولت در پیش گرفته کاملا شرم آور به شمار می آید.

 

وی بر لزوم مشارکت گسترده ملت یمن در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد و افزود: از شهروندان یمنی در شهرهای مختلف می خواهم مواضع درخشانی از خود به نمایش گذاشته و در راهپیمایی بزرگی که روز جمعه با هدف همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایت های دشمن صهیونیستی برگزار می شود، مشارکت باشکوهی داشته باشند.

الحوثی تصریح کرد: امیدوارم این تظاهرات با کمک های مردمی برای مجاهدان فلسطینی همراه باشد. البته این کمک ها باید در اختیار افراد مطمئن و امین به ویژه دفاتر جنبش های مقاومت فلسطین در صنعا قرار گیرد تا به دست نیروهای رزمنده برسد.

وی همچنین رییس جمهور این کشور را به دوری از مصالح حزبی فراخواند و ادامه داد: ما 250 اسیر که در جریان حوادث اخیر در استان عمران دستگیر شده اند را در دهه آخر ماه رمضان به عنوان هدیه به ملت آزاد می کنیم و از دولت نیز انتظار داریم تنها مصالح حزبی را در نظر نگرفته و به فکر مصالح ملت باشد.

جنگنده اف-16 اسراییل مورد هدف موشک القسام قرار گرفت
گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس روز چهارشنبه از هدف قرار داده شدن یک جنگنده اف-16 اسراییل به وسیله موشک زمین به هوا در آسمان منطقه دیرالبلح در باریکه غزه خبر داد.

در بیانیه گردان‌های القسام آمده است: واحد پدافندی وابسته به القسام عصر روز سه شنبه ساعت 19 و 40 دقیقه به وقت محلی به وسیله یک فروند موشک زمین به هوا جنگنده اف-16 اسراییل را هدف قرار داد.


گورستان‌های غزه دیگر جا ندارند
در حالی که در حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از 600 فلسطینی شهید و بیش از 4000 تن زخمی شده اند، گورستان‌های غزه دیگر گنجایش جنازه‌های بیشتر را ندارند و مردم غزه مجبورند جسدهای شهیدانشان را در قبرهایی دفن کنند که قبلا جسدهایی در آن دفن شده است.

641 شهید و بیش از 4000 مجروح در شانزدهمین روز جنایت در غزه

پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم» نوشت: وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز چهارشنبه اعلام کرد تعداد شهدا به ۶۴۱ نفر و تعداد مجروحان به  ۴۰۶۰ نفر افزایش یافته است.

«اشرف قدره» سخنگوی وزارت بهداشت گفت که حمله‌های هوایی، دریایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی باعث افزایش شهدا به ۶۴۱ نفر شده است و در این بین ۱۶۲ نفر کودک و ۷۸ زن دیده می‌شوند.

غزه در امروز چهارشنبه شانزده روز است که شاهد باران بمب و موشک است و با شروع حملات زمینی در روز پنجشنبه گذشته بر حجم این حملات افزوده شده است.

 آمار تفکیکی سازمان ملل/ طی 48 ساعت پیش در غزه هر دو ساعت یک کودک کشته شده

دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی‌های بشردوستانه اعلام کرد که طی 2 روز گذشته در هر ساعت یک کودک در غزه کشته شده است.

براساس گزارش سازمان ملل، تا روز گذشته 599 نفر کشته شده‌اند که از این میان 443 نفر غیرنظامی بودند. از این 443 نفر 147 کودک و 74 نفر نیز زن بودند.

آمار رسمی سازمان ملل همچنین می‌گوید که 28 اسرائیلی از جمله 26 سرباز ارتش رژیم صهیونیستی توسط موشکهای حماس کشته شده‌اند. این در حالی است که آمارهای غیررسمی رقم بیشتری را نشان می‌دهد.

در نواز غزه همچنین 3504 نفر مجروح شده که از این تعداد 1100 نفر کودک و 1153 نفر زن هستند.

براساس این گزارش، تا کنون 117 هزار نفر آواره و بی خانمان شدند که در 80 مدرسه تحت نظارت سازمان ملل اسکان داده شده اند.

انتهای پیام/ی

مرگ ۲ نظامی صهیونیستی دیگر/ آمار کشته‌های ارتش صهیونیستی به ۲۹ نفر رسید

پایگاه خبری «عرب 48»، ارتش رژیم صهیونسیتی صبح امروز چهارشنبه رسما اعلام کرد در خلال درگیریهای دیشب 2 نظامی کشته شده و 20 نظامی دیگر زخمی شدند که حال 3 تن از آنها وخیم است.

به این ترتیب تعداد کل نظامیان کشته شده ارتش رژیم صهیونیستی از روز پنجشنبه که عملیات زمینی در نوار غزه آغاز شده و ارتش بدان اذعان کرده است، به 29 نفر رسید و  تعداد زخمیهای این رژیم نیز ده‌ها نفر اعلام شده است.

«یدیعوت آحارونوت» همچنین در شماره امروز خود از حجم زیاد درگیریهای گسترده دیشب میان ارتش رژیم صهیونیستی و رزمندگان فلسطینی در «حی الشجاعیه» در شرق غزه خبر داد

بان‌ کی‌مون: امیدوار به برقراری آتش‌بس در غزه در آینده بسیار نزدیک هستم
بان‌ کی مون دبیر کل سازمان ملل که در ادامه سفر دوره‌ای خود به منطقه برای بررسی تحولات غزه در رام الله به سر می‌برد، تاکید کرد که به آتش بس غزه در آینده بسیار نزدیک امیدوار است.


حماس از شلیک ضدهوایی به سوی یک جنگنده اف-16 اسرائیل خبر داد

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس بامداد چهارشنبه از شلیک به وسیله دوش‌پرتاب‌های ضدهوایی به سمت یک فروند جنگنده اف-16 ارتش رژیم‌صهیونیستی خبر دادند.

نماینده پارلمان انگلیس: اگر من هم جای فلسطینی‌ها بودم، به «اسرائیل» راکت شلیک می‌کردم

«دیوید وارد» نماینده لیبرال دموکرات مجلس عوام انگلیس روز سه‌شنبه در پیامی در حمایت از مردم فلسطین عنوان کرد که اگر او هم در غزه زندگی می‌کرد، ممکن بود به سمت اسرائیلی‌ها راکت شلیک کند.

در پیام نماینده منطقه «بردفورد شرقی» که در توئیتر منتشر شده، آمده است: «سوال بزرگ این است که، اگر من در غزه زندگی می‌کردم، آیا من هم راکت شلیک می‌کردم؟ احتمالا بله.»


نتانیاهو در تماس با کری خواستار تجدید نظر در تصمیم لغو پروازها به تل‌آویو شد

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی سه‌شنبه شب در تماس تلفنی با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا،‌ کمک وی برای تجدید نظر آژانس فدرال هوانوردی آمریکا در تصمیم لغو پروازها به سمت فلسطین اشغالی شد.

تقریبا تمامی خطوط هوایی آمریکا و اروپا روز سه‌شنبه در پی پاسخ راکتی نیروهای مقاومت و افزایش ریسک پرواز در آسمان تل‌آویو، پروازهای خود به سمت این منطقه را لغو کردند.

در پی اتخاذ این تصمیم، که بار مالی و البته روانی سنگینی برای رژیم‌صهیونیستی دارد،‌ وزارت حمل و نقل اسرائیل با صدور بیانیه‌ای لغو پروازها را «بی‌مورد» خوانده و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده بود.


*** رژیم صهیونیستی بزرگترین نیروگاه برق شهر غزه را هدف قرار داد.

*** ترکیه هم پروازها به فرودگاه بن گورین تل‌اویو را لغو کرد و یک هواپیما که از استانبول به سوی تل‌آویو می رفت در بین راه به ترکیه بازگشت.

ترفند نظامیان اسرائیلی برای فرار از جنگ غزه

برخی رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند که در دو روز اخیر، تعداد نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که از ناحیه پا مجروح شده‌اند، افزایش پیدا کرده است.

به گزارش «غزه الان»، این رسانه‌ها نوشتند که طی 48 ساعت اخیر تعداد نظامیانی که از ناحیه پا زخمی شده‌اند به 15 نفر رسیده است.

این گزارش تصریح می‌کند که این نظامیان برای فرار از میدان جنگ در غزه، خود را از ناحیه پا هدف گلوله قرار می‌دهند تا مجروح شوند و به بیمارستان منتقل شوند.

تاکنون به اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک به 30 نظامی اسرائیلی در جنگ غزه کشته شده‌اند که منابع غیررسمی این تعداد را حداقل دو برابر آمار رسمی اعلام شده می‌دانند.


درپی لغو پروازها به سوی تل‌آویو؛ رژیم صهیونیستی: دلیلی برای لغو پروازها به سوی تل‌آویو وجود ندارد

اسکای نیوز نوشت:  وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرودگاه بن گورین در شهر تل‌آویو کاملاً امن است و دلیلی برای لغو پروازها به این فرودگاه وجود ندارد.

این درحالی است که آژانس امنیت پرواز اروپا (EASA) با صدور بخش‌نامه‌ای ضمن هشدار جدی در خصوص عواقب ورود هواپیماها به منطقه هوایی تل‌آویو، همه پروازها به مقصد این شهر را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

پیش از صدور این بخش‌نامه کشورهای فرانسه، بلژیک، آلمان، هلند، اتریش، سوئیس همه پروازهای خود را به سمت تل‌آویو لغو کرده بودند.

کانادا و آمریکا هم تمامی پروازها به سمت فرودگاه بن‌گوریون بزرگترین فرودگاه پایتخت صهیونیست‌ها را لغو کرده اند.

در همین زمینه کارشناسان مسائل امنیتی تاکید دارند که پس از جنگ اخیر و حملات موشکی مقاومت به فرودگاه بن گورین حماس تبدیل به تهدیدی استراتژیک برای صهیونیست‌ها شده است.

فرانسه خواستار آتش‌بس فوری بین رژیم صهیونیستی و غزه شد / کشتار مردم غزه قابل قبول نیست

شبکه خبری راشاتودی نوشت: «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه خواستار برقراری فوری آتش بس میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیوینستی شد.

حمله گسترده ارتش صهیونیست به نوار غزه تا کنون به کشته شدن بیش از 630 شهروند فلسطینی منجر شده است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین نیز پس از شروع حمله زمینی به باریکه غزه و ورود اشغال‌گران صهیونیست به منطقه تحت کنترل فلسطینی‌ها، با صهیونیست‌ها درگیر شده اند و 25 سرباز و افسر را کشته‌اند.

همچنین به نوشته رویترز، لوران فابیوس از اسرائیل خواسته تا به حملات و کشتار مردم غزه پایان دهد. وی تصریح کرده است که کشته شدن ۶۰۰ فلسطینی در نوار غزه نمی‌تواند قابل قبول باشد.

لغو تمامی پروازهای اروپا به تل‌آویو تا اطلاع ثانوی

آزانس امنیت پرواز اروپا با صدور بخش‌نامه‌ای ضمن هشدار جدی در خصوص عواقب ورود هواپیماها به منطقه هوایی تل‌آویو، همه پروازها به مقصد این شهر را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    خدا لعنتشون کنه
  • بهنام ح ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    تاثیرات مقاومت در ادامه جنگ فرسایشی مشخص میشود چونکه آنها ( حامیان صهیونیسمها) در کوتاه مدت میتوانند از کشتار حمایت کنند ولی با به تصویر کشیده شدن جنایات توسط شبکه های بیطرف و حامی مقاومت ترفند آنها بی اثر میشود
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    ایول جنگنده رو زدن
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    آنطور كه در فيلمها ديده. ميشه صهيونيست ها بيشتر از هليكوپتر در حملات هوائي استفاده ميكنه ، نميدونم چرا موشكهاي دوش پرتاب ويا ساير موشكهاي ضد هليكوپتر كه سرعت كمي هم دارند در اختيار جهاد اسلامي قرا نميگيرد ؟!!!!
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    اینی که به همه نظرا منفی داده دقیقا هدفش چیه؟
  • محمد93 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • ایران دوست ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    به نام خدا - به تصویر جنایات در غزه ( یگان توپخانه اسرائیل ) دقت کنید !! گلوله های توپ کنار یگان های توپخانه را ببینید !! رنگ مرمی ها نارنجی ، زرد ، سبز ، سپید ،.... اینها همه سلاح های ممنوعه و نامتعارف مانند عامل فسفر (آتشزا ) ، عامل دایم (خونریزی دهنده )، عامل سارین (اعصاب ) ، عامل خردل(تاولزا) ، سیاه زخم و ... است که به نوبت از راه نزدیک (تپه های مشرف به غزه ) بسوی غزه شلیک می کنند !!! راه چاره ! تنها راه چاره این است که پس از فرود نخستین گلوله های توپخانه اسرائیل!با تعیین دقیق گرای موقعیت محل استقرار یگان توپخانه ، بی درنگ موشک های تاکتیکی نقطه زن مثل اسکندر یا نسل 4 موشک فاتح 110 روی آدرس گرا قفل و شلیک شود که برق آسا درست از بالاسر بر روی تجهیزات توپخانه فرود آمده و کل آنهارا یکجا منهدم می نماید ، کاری که روسیه با پرتاب تنها 2 موشک تاکتیکی اسکندر نزدیک 40 تانک آماده اعزام گرجستان را پیشدستانه کنارهم در آشیانه منهدم کرد !! آری ! دیگر مقاومت ضد صهیونیستی باید روش دفاع کاتیوشایی را کنار نهد !! و بجای راکت های منحنی الخط بی دقت کم قدرت ! از موشک های هوشمند ، دقیق، مستقیم زن، پرقدرت با سرجنگ دستکم 600kg تا 1یک تن و حتی بالاتر استفاده نماید ! و همه ذخایر سلاحش را بجای راکت های فجر با موشک های نازعات و زلزال و اسکاد سی و فاتح 110 با سرجنگی دستکم نیم تا یک تن TNT !جایگزین نماید ! تا انشاءالله در رویارویی بعدی کار رژیم جعلی متجاوز اسرائیل یکسره گردد و دیگر چیزی از این غده بدخیم شده سرطانی باقی نماند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس